روايات

رواية حب الطفولة الفصل الخامس 5 بقلم فرح كريم

رواية حب الطفولة الفصل الخامس 5 بقلم فرح كريم

رواية حب الطفولة الجزء الخامس

رواية حب الطفولة البارت الخامس

رواية حب الطفولة الحلقة الخامسة

بصلي بعتاب وقالي:مش هعرف اعمل كده ي ندي… ندي انا منسيتكيش ندي انا بحبك
وقفت مكاني ومقولتش ولا كلمه
عمر:ايوه بحبك يمكن زمان مكنتش مدرك ده بس أدركت لما بعدنا انا بحب تفاصيلك ي ندي بحب عيونك اللي دايما بيلمعوا بحب ضحكتك بحب جنانك وحنيتك بحب بصتك اللي لما تبصيها بحس اني مطمن…
مكنتش عارفه اقوله اي ولا اعمل اي
كان حاطط ايده ع المكتب
مديت ايدي وحطيتها ع ايده وبصيتله وابتسمت ومشيت
كلامه نساني كل حاجه عملها.. نبرة صوته اللي مأكدالي انه مش بيكدب.. عيونه اللي كانت بصالي ب اهتمام
دخلت مكتبي ومسكت النوت بوك اللي بكتب فيها أي حاجه تخصني
وكتبت تاريخ انهرده
ميرنا دخلت المكتب وقالتلي:ندي استاذ عمر بيناديكي عشان الميتينج
انا:ماشي
بعد ما الميتينج خلص
روحت اعمل قهوه
عمر:ممكن اعزمك ف مطعم انهرده
كنت بعمل القهوه ومبصيتلهوش
انا:تشرب؟
عمر:ماشي
اديتله القهوه وقولتله:ممكن
ابتسم وقالي هعدي عليكي الساعه ٨ بليل.. ابعتيلي لوكيشن بيتك
خلصت شوية شغل وروحت البيت عشان اجهز
موبايلي رن
انا:ايوه ي ماما
ماما:ازيك ي ندود
انا:الحمدلله ي حببتي
ماما:وحشتيني اوي ي ندي ما تيجي
انا:مش هينفع انهرده يحببتي بس هحاول اجي بكره
ماما:ماشي ي حبيبة ماما
خلصت مكالمه وقومت عشان البس
لبست فستان اسود وهيلز جولد
وحطيت ميكب خفيف وخليت شعري مفرود
بعتلي ماسج:انا تحت ي ورده
ضحكت وبصيت اخر بصه ف المرايا ونزلت
لقيته مستنيني ف العربيه
عمر:شكلك حلو زي كل يوم
وصلنا المطعم بس كان فاضي.. استغربت بس قولت يمكن عادي
قعدت ع الترابيزه
وفجأه لقيت شاشه اشتغلت وفيها كل صوري من وانا وصغيره
عمر:الصوره دي لما حليتي كويس ف امتحان الرياضه وكنتي مبسوطه واتصورتي انتي وصحابك
ودي لما قولتلك بحبك
قومت من ع الترابيزه وروحتله
انا:شكرا ي عمر
عمر:انا عارف انك هتقولي كده مع انك كنتي بتعرفي تقولي كلام حلو
ضحكت
وقالي :يلا ناكل
اكلنا وركبنا العربيه عشان نروح
انا:اسفه لو مقولتلكش الكلام اللي كنت عايز تسمعه
عمر:كفايه عنيكي قالته ي ندي
وصلت البيت
حسيت اني ندي القديمه ندي اللي فرحانه من قلبها ومع شخص بتحبه
بس كان جوايا احساس بيقولي اننا مش هنكمل.. كنت مستغربه اني بفكر كده
عدت ايام واسابيع واحنا بنتعلق ببعض كل يوم اكتر من اللي قبله
دخلت الشركه
انا:بكره رأس السنه ي حلوين
ميرنا:هتعملي حفله ولا زي كل سنه
انا:لا هنعمل طبعا
لقيت عمر باصصلي من بعيد وبيضحكلي
كملت كلامي:محتاجين نزبط الشركه عشان الحفله
واحد من الاستاف قالي:سيبيلي انا الموضوع ده
انا:تمام
كله كان مشغول وبيجهز لبكره
قعدت عند الورد بتاعي وقعدت اكلمه:السنه دي مش هبقي لوحدي.. عمر معايا.. انتو اكيد مبسوطين برضو صح
عدي اليوم وجه يوم رأس السنه
لبست فستان احمر وحطيت ميكب
موبايلي رن
رنا:خلصتي؟
انا:اه ي رنا.. انتي روحتي الحفله ولا لسه
رنا:اه ف الطريق
انا:ماشي انا شويه وهاجي
خلصت ونزلت ركبت عربيتي عشان اروح
وصلت والشركه كان شكلها حلو جدا
وكله كان مبسوط
بدأ العد التنازلي للسنه الجديده
كنت واقفه ف لقيت عمر جه وقعد ع ركبته وماسك خاتم
عمر:حابب اقول لكل الناس اني لقيت أجمل واشطر واحن بنت.. بحبك يندي ينفع تتجوزيني
كله سقف وكانوا مصدومين
بصيتله وقولتله:ينفع
لبسني الخاتم وقالي:عينيكي الجميله تزيد قبولي لهذا العالم، انا الذي استيقظ منذ ثلاثين عاما أرفض حتي قبول نفسي
ابتسمت وقبل ما ارد عليه
موبايلي رن.. لقيت نادين اختي بتتصل
انا:اي ي نادين
نادين:الحقي ي ندي بابا تعبان ونقلوه المستشفي

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حب الطفولة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى