روايات

رواية حب الصدفة الفصل السابع 7 بقلم نور ابراهيم

رواية حب الصدفة الفصل السابع 7 بقلم نور ابراهيم

رواية حب الصدفة الجزء السابع

رواية حب الصدفة البارت السابع

رواية حب الصدفة الحلقة السابعة

المجهول : نفذ .. و إياك حد يلمح وشك
نعيمة : كدا خلاص كلها كم ساعة وهيكونوا تحت رجلينا واللى عاوزينه هيحصل
المجهول بخبث : صح اللى عاوزه هيتم انهاردة و هقضي على الكل
نعيمة بتعجب : تقصد اي مش فاهمة
المجهول : اقصد ان خلاص هانت وناخد الورق بالزوق من عاصي
*******************
عند عاصي ..
عاصي : أحمد اي اللى حصل
أحمد : حد ولع في المخزن و بكل احترافيه ودا هيسبب خسائر كتير اوى للشركة
عاصي : اصبر يا أحمد هتتحل أهم حاجة دلوقتى تأجل ميعاد التسليم
أحمد : إزاى يا عاصي نأجل ميعاد التسليم وهقول اي السبب
عاصي بعصبيه : أتصرف يا أحمد وانا هعرف ازاى أخليهم يندموا على اللى بيعملوه دا و يعرفوا أن اللعب معايا مش بالساهل
أحمد بتعجب : مين دول يا عاصي تقصد اي انا مش فاهم حاجة

 

 

عاصي : مش وقته أنا همشي دلوقتى لان جويرية لوحدها و قاطع حديثهما صوت فون عاصي
عاصي : الو وصلت المدام ولا لسه
السواق : عاصي بيه في ناس وقفوا العربية و ضربوني على دماغي ولما فوقت مش لقيت مدام جويرية
عاصي : انت بتقول اي ازاى دا يحصل
أحمد : في اي يا عاصي فهمني
عاصي : خطفوا جويرية يا أحمد
أحمد : إنت بتقول اي ومين دول اللى خطفوها فهمني يا عاصي انا مش فاهم حاجة
عاصي : هفهمك يا أحمد وقص عليه ما حدث بينه وبين جويرية من الأحاديث
أحمد : طايب انت تعرف مين اللى والدتك بتكلمه دا
عاصي بعصبيه : متقولش ولدتي
وانا معرفش مين واي علاقته بينا أصلا وليه هما عاوزين الورق دا
أحمد : طايب هنعمل اي دلوقتى
عاصي بشرود : أحمد جويرية لسه مقدمالي ساعة وبتقول الساعة دي زى اللى معاها عشان نعرف مواقع بعض ونكون قريبين من بعض
أحمد : طايب افتحها كدا بسرعة
عاصي : طايب لحظة وبالفعل طلعها و شغلها لاقى فيها تتبع للموقع
أحمد : طايب يلا بينا قبل م يعملوا حاجة
عاصي : يلا
*******************

 

 

على الجانب الآخر ..
عند نعيمة وهى بتفك الرابطة من على عيون جويرية
جويرية : إنتي اللى عملتي كدا انتي ازاى بالجبر*وت دا
وفجأة نزل قلم على وجه جويرية كالصاعقة
جويرية : تعرفي انا كنت بخاف من اللى بتعمليه لكن دلوقتى انا خلاص مبقتش خايفة منك لأنك أحقر انسانة أنا شوفتها ولسه نعيمة هتضر”بها تاني
ولكن اوقفها صوت ذلك المجهول
المجهول : لا لا اهدي كدا مش عاوزين القطة يحصل ليها حاجة الا لما ناخد الورق
جويرية : وانت مين
المجهول : هههههه لا دا موضوع طويل بس هحكيه قبل م أخلص عليكي يا قطة
جويرية بخوف : انت مين و ليه بتعملوا كدا
المجهول : انا الشخص اللى جوزك طرده من الشركة بعد م ابوه اتوفى و سرق الاسهم اللى كنت مشارك بيها و دلوقتى انا راجع عشان اخلص عليكم كلكم
نعيمة : انت بتقول اي انت مش كنت قولت انك رجعت عشان عاصي منافسك الوحيد فى السوق
وهنا دخل عاصي وهو يصفق
عاصي : لا والله اللعبة حلوة يا أكرم بيه و يا ماما ولا اه نسيت انك مش أمى بس ازاى مش فاهم
أكرم : انت جيت لقدرك يا عاصي

 

 

عاصي : انت عرفتها اني منافسك الوحيد و نسيت تقولها ان انت الشخص اللى سرق أسهم الشركة و كأن هيعرضها للإفلاس و انت ساعتها اللى اخترت التنازل عن جميع الاسهم بدل الحبس
نعيمة : انت كدبت عليا
أكرم : اه و تعرفي كمان كنت هخلص عليكي انتي كمان
نعيمة بصوت جهورى : ليه انا حبيتك من كل قلبي ليه عملت كدا انا بعت ابني عشانك
أكرم بخبث : إنتي هتعيشي الدور م احنا عارفين انه ابن جوزك من الخدامة اللى سرقته منك مش ابنك انتي وابنك الوحيد هو زين
نعيمة : اسكت مش عاوزة اسمع صوت
عاصي بوجع : ليه خليه يكمل
نعيمة بهستيريه : عاصي أنا مش أذ”يتك يابني هو اللى قالي اعمل كدا
عاصي بعصبيه : مش أذيتي مين انتي أكتر حد جر”حني لما حرمتيني من حبي الوحيد ولما جوزتيها ليا غصب عنها وانتي شايفة الكر”ه في عيونها ليا و لما حاولتي تد”مري حياتي انتي مش سيبتي ليا شئ حلو افتكره انا كل مرة كنت بشوف الكر”ه فى عيونك ناحيتي وكنت بحاول اكدب نفسي بس خلاص انتم لازم تاخدوا جزاءكم على كل حاجة عملتوها
أكرم وهو بيرفع المسد”س و و يطلق رصا”صة أصابت نعيمة
نعيمة بصوت خافت يتبعه شحرجة المو”ت : سامحنى يا عاصي سامحيني يا جويرية و ذهبت روحها إلى خالقها
و هنا حاول أكرم الهروب و لكن لم ينجو هذة المرة و أمسكت به الشرطة
وهنا انتهى الشر ولم يبقى سوى تلك الصدفة التي جمعت حب جويرية و عاصي من جديد
جويرية وهى تتمسك في يد عاصي بشدة : كنت خايفة اوى يا عاصي كنت خايفة يموتوني قبل م أشوفك تاني
عاصي : بعيد الشر عنك يا جوري
تعرفي نفسي في اي دلوقتى
جويرية : في اي
عاصي : نفسي تغني ليا زى زمان لما كنا صغيرين

 

 

جويرية بضحك : بس كدا عيوني
وهنا غنت جويرية بكل فرحة و حب لذلك العاصي الذى سرق قلبها بلا ميعاد
” كان يوم حبك أجمل صدفة، لما قابلتك مرة صدفة .. يا اللي جمالك أجمل صدفة ، يا اللي جمالك أجمل صدفة كان يوم حبك صدفة .. صدفة قابلتك ولا على بالي ، شفت ساعتها جمال الدنيا
صدفة لقيتني إتغير حالي ، وإتبدلت لوحدي في ثانية .. صدفة قابلتك ولا على بالي، شفت ساعتها جمال الدنيا
صدفة لقيتني إتغير حالي، وإتبدلت لوحدي في ثانية خذني جمال الروح والخفة، خذني جمال الروح والخفة
كان يوم حبك أجمل صدفة ، لما قابلتك مرة صدفة .
عاصي : ياااااااه فعلا كان يوم حبِك اجمل صدفة
تمت ..

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حب الصدفة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى