روايات

رواية حب اجباري الفصل الرابع 4 بقلم زهرة الربيع

رواية حب اجباري الفصل الرابع 4 بقلم زهرة الربيع

رواية حب اجباري الجزء الرابع

رواية حب اجباري البارت الرابع

حب اجباري
حب اجباري

رواية حب اجباري الحلقة الرابعة

قالتلي يا مغت،صب يا حيو،ان..يارب تكوني مبسوطه
نغم ضحكت وقالت..جدا.. والمفروض انت كمان تنبسط ان ربنا كشفهالك قبل فوات الاوان
ريان بصلها بضيق وقال..كشفهالي ايه هو انا مسكتها مع واحد ما حقها تقول كده بعد الي سمعتو وقرتو
نغم قالت..لا مش حقها..انا لو مكانها كنت هسمعك ومستحيل اشك فيك
ريان ابتسم وقال..انتي كدابه اوي على فكره اي حد كان هيشك..وبعدين هايدي حساسه جدا
نغم قالت بضيق..امم..لو كانت فعلا بتحبك كانت عرفت ان واحد في اخلاقك مستحيل يعمل كده
ريان اتنهد حس ان معاها حق ..دي حتى مرضيتش تسمعو بس قال…متدخليش انتي انا هعرف اصالحها
نغم قالت..مش هتبقى مضطر لانك هتحبني انا وبكره تشوف
ريان بصلها بسخريه وقال ..عشم ابليس في الجنه و
بس قطع جملتو لما قلعت الدرس الي لبساه وكان شكلها يقتل وفردت شعرها الاسود نزل على ضهرها زي الحرير
بقلم..زهرة الربيع
ريان بلع ريقه بصعوبه وقال.. لا بقولك ايه..لو قصدك احبك كده فده مش حب ابدا…ده لو اي حد شافك كده هيحبك..دن لو حجر شافك هيحبك
نغم ضحكت ضحكه جميله وقالت…انت مش سالك على فكره زي مابتبان..انا بس هغسلو علشان مش معايا غيره..كده كده مش بعرف انام بالفستان..وانت كمان اقلع قميصك خليني اغسلهولك..علشان تلبسو الصبح نضيف
ريان قال بتوتر..لا والله وانتي ناويه تنامي جمبي على المفرش ده..بلبسك ده..وكمان عيزاني اقلع انا كمان…ده بعدك مستحيل
نغم ضحكت وقالت..براحتك..خليكي ساتره نفسك يا بطه..بس متقولش وسخ ولا اتكرمش بقى لان مفيش مغسله ولا مكوى يا حلو
نغم قالت كده وغسلت فستانها ونشرتو على حبل ربطتو في الكوخ وبقت رايحه جايه قدامو وكانت حلوه جدا وريان مشالش عينو من عليها
بعد ما خلصت نامت وقالت تصبح على خير
ريان نام جمبها وبقى يحاول ميكونش قريب منها وكان مرتبك جدا لحد ما نامو هما الاتنين
في صباح يوم جديد ريان قام من النوم حاسس بتقل على دراعو بيبص اتفاجأ بنغم نايمه على دراعو وكانت في سابع نومه
كانت ماسكه فيه وقريبه منو ريان كمان قرب منها بس قامت مفزوعه وبعدت عنو وقالت بحده …انت كنت بتعمل ايه
ريان اتوتر واتحرج جدا وقال..انا..انا كنت..كنت ببعدك عني ..احم..كنتي نايمه على دراعي
نغم قالت بشك..بتبعدني بس
ريان قال…اه..ببعدك بس في ايه..وبعدين انتي ازاي تنامي عل دراعي كده..ايه قلة الادب دي
نغم قالت…وفيها ايه..ما انت جوزي
ريان قال بدهشه..نعم يا اختي جوزك من امتى ان شاء الله وليه محدش عزمني
نغم قالت…جوزي من زمان في خيالي..عقبال الحقيقه
ريان قال بضيق..يبقى في تقربي مني في خيالك ماشي..وقرب منها وقال…ومتلعبيش باعصابي اكتر من كده…مهما كنت هادي فأنها راجل وليا طاقه وللصبر حدود ماشي
نغم لاول مره تخاف من نظراتو وقالت..احم..حاضر هحط حاجه بنا قبل ما انام انا اصلي متعوده والله امسك في المخده وانا نايمه…ماما كانت معوداني انام جمبها
ريان بعد عنها لما قالت كده وشاف الدموع في عيونها وقال..احم..محصلش حاجه…احم بتحصل كتير..قوليلي بقى..فيه حمام هنا ولا هنتصرف زي القطط ولا ايه
نعم ضحكت وهيه بتميح دموعها وقالت.لا فيه ورا الستاره الي هناك دي
ريان قال..ستاره…مفيش باب
نغم ضحكت بغمز وقالت..مفيش..بس متخافش مش هبص عليك
ريان ضحك بخفه وقال..انتي بتقولي فيها والله انتي تخوفي بجد..متضمنيش خالص
قال كده ودخل استحمى ولبس هدومو تاني ونغم لبست كمان وطلعو سوا راحو القهوه الي قال عنها حمو وكان فيه جمبها مطعم كشري اشترو وقعدو سوا على القهوه وبقم ياكلو
ريان اكل شويه وكان سخن قال ..ايه ده ازاي بتاكلي ده..مشطشط قوي ده خطر على صحتك ده
نغم ضحكت وبقت تزود شطه في طبقها قالت..على فكره انا محططتلكش غير معلقه يعني..استرجل شويه مش كده
ريان قال بضيق.ايه استرجل دي..انا راجل قوي على فكره…بلاش نثبت لبعض احسن
نغم ابتسمت وبصتلو بحب وقالت..انت ارجل من اي راجل ..وفي عيوني كل الرجاله
ريان ابتسم وقال…احم..عارفه..رغم جنانك..ورغم اني مش مراهق يعني علشان اتأثر بيه..رغم كمان ان كان ليا معجبين كتير..لاكن كلامك بيجي على قلبى زي نسمة الهوا في شهر ٧ بجد..بحس روحي بتنتعش منو..ومش فاهم ليه
نغم فرحت وقالت بلهفه ..يعني ابتديت تحبني
ريان قال بسرعه..حيلك حيلك..متتأمليش ..ده مجرد احساس وانا بس قولت احكيلك
نغم غمزتلو وقالت..على العموم بكره يكبر الاحساس.. ونجيب احمد والياس
ريان ضحك من قلبو على جنانها وقال..احمد والياس دول مستحيل اخليكي امهم..متحلميش
خلصو اكل وبقم يتمشو سوا وكانت نغم مبسوطه جدا بوجودها معاه بقت تحكيلو عن كل حياتها وتبصلو بحب شديد..كان بيجبر ريان انو يستسلم لسحر عيونها
تاني يوم كانو سوا بيلعبو افلام …وبقت نغم تمثلو شويه حركات ريان فهمها وقال بسرعه..حبك نار
نغم قالت بدلال ..اه والله وسخنه قوي
ريان ضحك وقال..الفيلم ..انا بتكلم عن الفيلم اسمو حبك نار
نغم ابتسمت وقالت..وانا كمان بتكلم عن الفيلم
ريان لسه هيرد اتفاجأو بامام ضرب الباب برجلو ودخل
.
نغم وريان اتخضو وامام قال..انتي فاكره هتعرفي تهربي مني ده انا اجيبك من تحت الارض يا بت ومسكها من شعرها وقال انتي بتاعتي فاهمه ولا..لا بتاعتي انا وبس
ريان قرب منو وشدها وراها وقال بغضب.. اياك تلمسها تاني فاهم
نغم استخبت فيه جامد وامام رفع ايده هيضرب ريان بس ريان زقو وضربو بوكس قوي وقع على الارض
امام وقف بتعب واشتبك مع ريان وكانو بيضربو بعض بعد كده امام بقى يخنق ريان قامت نغم مسكت القله وضربتو بيها على دماغو كسرتها عليه ووقع على الارض
ريان قال بخوف..ايه ده.. قتلتيه
نغم قالت …قتلتو ايه بس دققتين وهيفوق يلا نهرب بسرعه وطلعو سوا جري وبقم يدخلو من شارع لشارع ودخلو غابه مليانه اشجار وقعدو تحت واحده منهم يرتاحو
ريان قال وهو بينهج بتعب ..ده ايه الحيوان ده..يقرباك ايه
نغم قالت ..عايز يتجوزني
ريان اتضايق لما قالت كده ومش عارف السبب قال ايه..تتجوزي ده
نغم حست انو اضايق قالت .. اهو موجود..لو معرفتش اوقعك هو واقع وجاهز
ريان قال …اه..مأمنه نفسك يعني..على فكره انا شايف انو ميستهالش واحده زيك ابدا
نغم بصت في عيونه وقالت..امال مين يستاهلني
بقلم..زهرة الربيع
ريان ارتبك وبقى تايه في عيونها وقال ..حد…حد يكون يقدر جمالك..ورقتك..و…و
نغم قالت…و ايه…ريان لسه هيكمل تليفونها رن.. نغم بصت للرقم بضيق و قالت..ايه الرقم ده معرفوش
ريان اول ما شافو وقف بفرحه وقال..دي هايدي ..ورد بسرعه وقال..ايوه يا حببتي
ريان بعد عن نغم وبقى يكلمها ونغم بلعت ريقعا بحزن واتنهدت وبقت ترسم على الأرض بملل وهيه حاطه ايدها على خدها بحزن
بعد شويه جيه ريان وقال بابتسامه..الحمد لله صدقتني اخيرا..كانت بتصالحني
نغم قالت بخنقه…امم…بجد مبروك
ريان بص لملامح الحزن الي على وشها واتنهد بابتسماه جميله وقال..زعلتي
نغم الدموع كانت في عيونها قالت .وهزعل ليه..ربنا يهنيكم
ريان ضحك بخفه وقال…على فكره بقى
..انتي بنت مفيش منك والله…بس ياريت كنت اعرفك قبل كده..او بطريقه غير دي ..يمكن كان وقتها هيبقى الشعور مختلف..فهماني
نغم اتنهدت وقالت..فهماك..عايز تخلع بذوق
ريان ضحك ..وقال اخلع…طب انا الغلطان اني بكلمك اصلا
نغم قالت بحزن..هيه. .هيه خطبتك احلى مني
ريان بصلها وبقى يفتكر هايدي رغم انها جميله لاكن مكانتش تتقارن بنغم ..نغم كان فيها سحر خاص مش موجود عند هايدي ابدا ..اتنهد وقال…لا…مش احلى منك ..بالعكس من ناحية الجمال انتي اجمل بكتير
نغم قالت بدموع…طب بتحبها ليه
ريان ابتسم وقال مينفعش نسأل حد بتحب فلان ليه
نغم نزلت دموعها وقالت..معاك حق انا كمان بحبك من غير اسباب ومش عارفه انساك مش قادره
نغم قالت كده ولسه هتمشي ريان شدها عليه وحط راسها على صدره وقال…ارجوكي كفايه دموع…بتتعبيني بجد..مش عايز اكون انا السبب في وجعك مبقتش اقدر والله
نغم بقت تبكي في ومسكت فيه جامد وقالت..انت ملكش ذمب انا الي غلطانه
ريان قال..هتنسي يانغم هتنسيني وتعيشي حياتك..يمكن يجي يوم متفتكريش اسمي حتى
ريان لما قال الجمله دي حس بوجع في قلبو وقال.. في نفسو معقوله يجي يوم وتنسيني يا نغم
نغم بعدت عنو شويه وحمحمت بحرج وقالت..احم…متسوقش فيها..مش كل شويه تقربلي كده
ريان اتسعت عنيه بدهشه وقال..لا والله..على اساس بيضايقك الموضوع
نغم وقفت وقالت بكدب..طبعا بيضايقني…مينفعش اصلا
ريان قال..اممم..طب مش هعمل كده تاني..لما اشوف اخرك
نعم ضحكت وقالت..اخري بين اديك..برضو .بس في الحلال بكره تقول نغم قالت
ريان ضحك وهز راسو بيأس وقال…مفيش فايده .ربنا يهديكي
نغم لقتو كل شويه يبص للساعه قالت..هو فيه ايه بتبص في الساعه ليه كل شويه
ريان بصلهاوقال…اتأخرت قوي قالت نص ساعه وهتوصل
نغم استغربت وقالت..هيه مين
ريان قال..هايدي قالتلي عايزه تقابلني واشرح لها الي حصل
بس نغم وقفت بخضه وقالت..يخربيتك وادتها العنوان
ريان قال..اه فيها ايه دي
نغم قالت فيها ايه..يخربيت هبلك دي هتبلغ عنك قوم نمشي من هنا بسرعه

يتبع…..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حب اجباري)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى