روايات

رواية حب اجباري الفصل الثاني 2 بقلم زهرة الربيع

رواية حب اجباري الفصل الثاني 2 بقلم زهرة الربيع

رواية حب اجباري الجزء الثاني

رواية حب اجباري البارت الثاني

حب اجباري
حب اجباري

رواية حب اجباري الحلقة الثانية

البنت الي قدامك دي..بتتهمك انك اعتديت عليها بالاغتصاب الجسدي لما راحتلك العياده
ريان اتسعت عنيه بشده وصدمه ووقف وقال بغضب رهيب وزعيق..بالأيه يا اختي…انتي هتستهبلي ولا انتي اصلا هبله ولا حكايتك ايه
نغم حركت حواجبها طالع نازل قاصده تغيظه وبقت تبكي اكتر
وريان استغرب جنانها ده و قال بزهول.. يا عمر صدقني دي كدابه كدابه..اصلا مريضه صدقني باين انها مش في قواها العقليه بتقول كلام غريب و
بس عمر قال..انا اسف يا ريان..وحطلو ملف قدامو وقال..مضطر اتحفظ عليك..مش علشان كلامها .لا علشان ده
ريان مسك الملف يقراه وهو مصدوم وكان تقرير طب شرعي بيثبت انها فعلا تم الاعتداء عليها من يومين وكمان اعتراف السكرتيره بتاعتو انو قلها تمشي بعد ما نغم دخلت عندو
ريان حط ايده على دماغو بزهول وبصلها وقال…اممم…بقى كده…مظبطه كل حاجه.. تمام… وقف وفاجأ الكل لما اتهجم عليها عايز يخنقها وهو بيقول..يا بنت الكلب يا كدابه يا حيوانه انا هوريكي يا زباله ..انا عارف امثالك..انا اغتصبك انتي يا جربوعه
نعم بقت تصرخ جامد والمحامي وعمر بقم يبعدوه عنها والمحامي قال… اثبت عندك
بس ريان ادالو على قفاه وقال بس بقى بس..بدال ما اخليه يثبت وفاتك حالا
ريان كان هيتجنن ومتعصب ومش راضي يسكت ونغم مش بتعمل حاجه غير انها تبكي وبس
عمر مكانش عارف يسيطر على الوضع فضطر ينادي لعسكر ياخد ريان على لحجز.
في صباح يوم جديد كان ريان هيترحل على النيابه واهلو كانو وراه عايزين يحصلوه على هناك بس على الطريق وقفت عربيه الترحيلات لما اصتدمت بشاب طلع قدامهم فجأه
السواق والضابط الي معاه نزلو علشان يشوفوه وفضلو اتنين عساكر مع المجرمين من ورا
وفجأه جات نغم بتتسحب من ورا العربيه وريان شافها ولسه هيتكلم شاورتلو بمعني يسكت مينطقش
العساكر كانو بيحاولو يفوقو الشاب الي وقع على الأرض ونغم استغلت انشغالهم وشاورت لريان يحط ايده على انفو بسرعه
ريان كان مستغرب بس هيه صغطت على اسنانها جامد وهبه بتشاورلو بمعني ينفذ
ريان حط ايده على انفو جامد بتلقائيه ونغم رمت حاجه صغيره في العربيه وفي دقايق الدخان بتاعها خلاهم داخو جدا وحتى ريان رغم انو سادد انفو لاكن بردوه ابتدى يدوخ فجريت عليه نغم وشدتو من ايده وجريت بيه ناحيه مكان مليان بالاشجار الكثيفه وهو مكانش فاهم حاجه بس كمل جري معاها لحد ما وصلو مسافه كده وقف فجأه وقال..استني هنا احنا رايحين فين
نغم بصتلو وقالت بسرعه..هنهرب يلا بسرعه قبل ما يلاقونا
ولسه هتجري ريان قال..لا والله…هو انا عبيط علشان امشي معاكي… انا فاهمك انتي عيزاني ابقى هربت علشان القضيه تلبسني صح..ده بعينك… انا راجع
بس نغم مسكتو بسرعه وقالت…ترجع فين يا مجنون..انت هتترحل على النيابه..بطل جنان…وبعدين انا هخاطر كل ده علشان القضيه تلبسك… ما هيه كده كده لبساك
ريان بصلها بغضب وقال. انتي واحده مختله وانا مش رايح معاكي في اي حته ولسه هيمشي وقفت قدامو وقالت بسرعه..طب..طب اهدى وخلينا نتفاهم..انت رافضني ليه يعني يا ريان…. ده انا بحبك يا جدع..وبقالي سنين مش ورايا غيرك..بحضر كل البرامج الي بيستضيفوك فيها وبروحلك كل يوم العياده علشان بس اشوفك وانت داخل وانت وخارج…انت ليه مش حاسس بيا
ريان اتنهد بخنقه وقال..انتي حكيتلي كل ده في العياده يا انسه نغم وانا قولتلك ان الحب ده نصيب واني خاطب وبحب خطيبتي وقريب هنتجوز
نغم قالت بغضب ..تجوز ده ايه…ده انا اقطعها حتت قبل ما تتجوزها قال بتجوزها قال…وحاولت تهدى وقالت..انا مش مجنونه ياريان انا بس بحبك..وقربت منو وحطت ايدها على صدره بقت تلعب بزراير قميصه بدلال وقالت …..هو انا مش عجباك يا ريان..وحشه يعني خطيبتك احلى مني
ريان بصلها جامد بتقيم كان بنت جميله جدا بملامح جذابه وشها فيه شقاوه رهيبه وعيونها واسعه بلون اسود عامق جدا يسحر ورموشها طويله …تحفه فنيه تستحق التأمل..بس نفض اي افكار من دماغو وقال..احم..يا ستي انتي قمر..بس انا بقولك انا خاطب
نغم قربت اكتر منو و قالت… برضو بيقولي خاطب..يا ابني انت لو متجوز كنت هخليك تطلق واتجوزك برضو…بقولك.. انا بعشقك
ريان بلع ريقه بارتباك من قربها المهلك للأعصاب وقال..تمام..احم…تمام انتي ممكن تبعدي شويه بس..احم..علشان اعرف اتكلم يعني.
نغم عضت على شفتها بدلع وبعدت شويه وبصتلو جامد بعيونها الواسعه وقالت …اتفضل.. اتكلم قول الي تحبو كلو انا مستعده اسمعك عمري ملو
ريان ابتسم باستغراب على جنانها واتنهد وقال..بما انك عندك استعداد تسمعي يبقى نشوف مكان نقعد فيه ونتكلم واحده واحده..يلا
نغم ابتسمت وقال…..ايوه بقى…انا عندي ليك مكان انما ايه حلاوه يا بقلاوه..يلا بينا
ريان ضحك وقال…بس ازاي هنروح وانا متكلبش كده
نغم قالت …ولا يكون عندك فكره انا هحلها
بعد شويه وصلو ورشة حداده في منطقه شعبيه وفكو الكلبش لريان ونغم اخدتو على بيتها في شارع ضيق وبيت قديم
نغم دخات وقالت..اتفضل يا دكتور اتفضل..نورتنا والله
ريان دخل باستغراب واول ما دخل جريو عليه اطفال كتير وبقت نغم تبعدهم عنو وتقول..بس يا اولاد روحو العبو بقى يلا
جات ست في الاربعين لابسه عبايه مفتوحه وحاطه مكياج صاخب وقالت..مين ده يا حلتها ياما جاب الغراب لامه
نغم قالت بضيق..مش لما تكون امه ..حلي عني مش فيقالك …وشدت ريان من ايده ودخلت بيه اوضتها وقفلت الباب
الست قالت..وانبي ايه عيني عينك كده سحباه على جوه…براحتك يا بنت سالم..بس الفلوس بالنص ها..الي ياكل لوحدو يزور
نغم قعدت قصاد ريان وقالت بحماس..ها كنت عايز نتكلم قول بقى سمعاك
ريان كان بيبصلها بزهول وقال..هيه..هيه الي بره دي..والدتك
نغم قالت بحزن..لا مرات ابويا الله يرحمو..سيبك منها قولي بقى ..انت كنت عايز تكلمني..قول سمعاك
ريان اتنهد وقال…اسمعي يا انسه نغم الي هقولو ده والله من قلبي..انت بنت جميله قوي جميله بجد يعني..وانا..انا مشوفتش بجمالك ولا برقتك..وتاه في ملامحها وعيونها وقال..ولا في جمال عيونك..ولا في شقاوتك
نغم قربت اكتر وقالت برقه..وايه..كمل..سمعاك
ريان بلع ريقه بتوتر وبيقول في نفسو..اهمدي بقى الله يهدك بدال ما اتهور واندم..يخربيت جمالك
نغم قالت برقه..سكت ليه..كمل
ريان بعد بسرعه وبقى يحاول ياخد نفسو وقلع الكرفته وقال بارتباك…نتكلم بس ..احم..خليكي بعيد..تمام..انا..خاطب..وعندي عيله واهل وسستم عاملو لحياتي ومش حابب اغيرو.. لو سمحتي سبيني في حالي..وارجعي اسحبي البلاغ كفايه جنان بقى ..ده لو فعلا بتحبيني
نغم ابتسمت وقالت..بموت فيك مش بس بحبك..انت قلبي حتى شوف
نزلت الفستان شوبه من على كتفها وريان شاف اسمو عاى كتفها وقال بدهشه ..انتي كاتبه اسمي
نغم قالت بحب..انا كتباه في قلبي مش هكتبو على دراعي…شوفت بقى انا بحبك قد ايه
ريان ابتسم وقال …حلو يعني اتفقنا هتروحي بقى تسحبي البلاغ..صح
نغم قالت ..لا مش صح…انا بحبك وعيزاك معايا..انت بتاعي يا ريان انا بحبك
ريان قعد بيأس وهو بيقول…يا أختاااااااي…دي وررطه ايه دي يا ربي
عند محمود والد ريان كانو بيدورو على ريان والشرطه كمان بتدور عليه قال لمراتو..الغبي ضيع نفسو..بيثبت الجريمه عليه..ازاي يهرب ازاي
ام ريان كانت بتبكي…وكانت معاهم بنت جميله وبتبكي وقالت بدموع..انا هفسخ الخطوبه الخاين الندل..قلولو اني مش هسامحو ابدا ومشيت وهيه متعصبه وبتبكي
محمود حاول يكلمها وبقي ينادي ويقول… هايدي استني يا بنتي ..بس مشيت بسرعه
عند ريان كان هيتجنن من نغم لما قالت تاني انها بتحبو قال بغضب…يعني هو الحب بالعافيه يا ناس هتجنن
نغم قالت..طب بص انت ريح دلوقتي ونتكلم بعدين
ريان قال بعصبيه..لا …لا مش عايز اتكلم ولو مسبتنيش في حالي..هخلي الجريمه الي لفقتهالي حقيقه وانا قد كلمتي
نغم رفعت حاجب وابتسمت ابتسامه جانبيه وقالت..لا والله..طب حلو وبقت تتقدم عليه وريان رجع لورا وقال بتوتر..فيه ايه يا بت احم..اخرجي من هنا احسنلك انتي متعرفنيش و
بس قبل ما يكمل الجمله زقتو على السرير وقربت منو وقالت..حلوه الفكره ايه رأيك نخليها حقيقه …بقولك ايه ما تكتب عليا …وابقى بين اديك هوريك الي عمرك ما شوفتو بس في الحلال اصل انا محبش الحرام
ريان بصلها بدهشه وكان عايز يضحك وقال..وانبي ايه…امال لو بتحبيه
نغم ضحكت برقه وغمزتلو وقالت..لو بحبو..كنت انت كمان هتحبو كنت هتموت فيه
ريان اتنهد وبحركه سريعه فاجأها لما مسكها من معاصم اديها ووقعها على السرير وقلب الوضع واعتلاها وقال…تعرفي انك جذابه قوي…بجد قربك بيعلى الضغط..بس مستغرب فوي…ازاي قمر زيك في سنك وجمالك..وشقاوتك..عندك كل حاجه ربنا حاطط فيكي من كل انواع الجمال الي اداها لحواء..بتعملي في نفسك كده ليه مش فاهم
نغم ابتسمت وقالت…هو اناعملت ايه يعني..كل ده علشان بحبك
ريان قال ….لا كل ده علشان الي زيك يتجري وراها بالأميال.. مش تخطط وتتعب نفسها علشان واحد مش شايفها اصلا …متزعليش مني بس دي الحقيقه
نغم حطت اديها حوالين رقبتو وقالت..انا فعلا بيتجري ورايا بالأميال…بس انا مستعده اجري وراك العمر كلو..بس تبصلي
ريان فضل باصص لعيونها بتوهان وابتسم لكمية الحب الرهيب الي في عيونها .كأنها مغناطيس بتجذبو بس اتنفضو بخضه لما سمعو خبط شديد على الباب
نغم جريت تشوف فيه ايه وريان جري وراها
كانت مرات ابوها فتحت الباب ودخل شاب في سن ٢٧ وسيم نوعا ما وكانت ملامحو هتنفجر من الغضب زق مرات ابوها ودخل بعصبيه …ومسك نغم من شعرها وقال..مين ده يا بت الي اغتصبك ها… مين وازاي متقوليليش..اكون قاعد على القهوه يجو العيال يقولولي الحته بتاعتك اغتصبوها

يتبع…..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حب اجباري)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى