روايات

رواية حب إجباري الفصل السادس عشر 16 بقلم منة وليد

رواية حب إجباري الفصل السادس عشر 16 بقلم منة وليد

رواية حب إجباري الجزء السادس عشر

رواية حب إجباري البارت السادس عشر

حب إجباري
حب إجباري

رواية حب إجباري الحلقة السادسة عشر

لينا وهى بتبعد فهد ودماغه اتخبطت فى حديد السلم وبدأ ينزف
لينا بصدمه وخوف/فهدددد
فهد وهو بيقوم مفزوع/فى اى لينا قومى
لينا بنوم/انت كويس
فهد بهدوء/اهدى كده مفيش حاجه
لينا بقلق/كابوس وحش اوي
فهد/ارجعى نامى متخافيش
لينا بنوم/تمام
……………………….تانى يوم عند لينا وفهد
فهد/انتى يا بنتى قومى بقا ورانا سفر
لينا بنوم/انام شويه بس يا بابا
فهد/بابا مين يا ستى قومى انا فهد
لينا/اه صحيح معلش سيبنى بقا انام شويه
فهد/لينا كلمه واحده قومى يالاه
لينا/قومت قومت
فهد/يالاه نفطر ونجهز عشان نسافر ونوصل قبل الليل
لينا/الساعه كام
فهد/8قومى يالاه
لينا/ياربى انا اتجوزت ولا دخلت الجيش
فهد/بطلى برطمه وقومى يالاه
لينا/خلاص قومت
……………………..نروح عند مروان وكاميليا
كاميليا/صباح الخير يا ماما
منال /صباح الفل يا حبيبتي فين مروان
كاميليا /لسه نايم
منال/كده هيتاخر على الشغل
كاميليا/هحضر الاكل واصحيه علطول
منال/طيب يا عمرى
…………………… نروح عند فهد ولينا
لينا/انا هحضر فطار اى
فهد/الهانم هتعمل اي
لينا بتوتر/هو بصراحه انا معرفش حاجه في المطبخ
فهد/والله
لينا/اه والله
فهد/والعمل دلوقتي
لينا/مش عارفه تيجى نطلب جاهز
فهد بملل/انا مش بحب الاكل الجاهز بحب اكل البيت
لينا/طيب اعمل اى
فهد/تعالى يا اخرة صبرى
لينا بحماس/هتعلمنى
فهد بضحك/يالاه زى بعضه عشان مسافرين
………………………………… نرجع عند مروان وكاميليا
منال/حبيبتي هكمل انا وانتى روحى صحى مروان عشان ميتاخرش
كاميليا/طيب يا حبيبتي
………………………. عند مروان وكاميليا
كاميليا/مروان يا مروان اصحى
مروان بنوم/صباح الخير
كاميليا/صباح النور يالاه الفطار جاهز
مروان/طيب هاخد شاور واجيلك
كاميليا/حاضر عشان متتاخرش
……………………. نرجع عند لينا وفهد
فهد/ها فهمتى بقا
لينا بتركيز/ايوه
فهد بضحك/دا حلو اوي يالاه
لينا/ماشى
فهد/فطار بكره عليكى
لينا/حاضر هحاول
فهد/شطوره يا لينو
………………… نرجع على الفطار عند كاميليا ومروان
مروان/صباح الفل يا حلوين
منال/صباح الخير يا حبيبي
كاميليا/صباح الخير
مروان/طيب حاجه على السريع كده لأن متاخر
منال/طيب يا حبيبي ها ناكل اى على الغدا
مروان/لا انتوا هنا وعافيه انا عندي شغل
كاميليا/يعنى مش جاى على الاكل
مروان/لا عندى شغل يا حبيبتي كلو انتوا
منال/طيب يا حبيبي نعملك عشا اى
مروان/اللى تعملوا هاكلوا من ايديكم
كاميليا/خلاص هعملك بيتزا وكيك شيكولاته
منال/ومالو
كاميليا/لا يا حبيبتي انتى تدوقى بس انا هطبخ
منال/طيب يا عيونى
مروان/طيب يا حلوين عايزين حاجه
منال/بالسلامه يا حبيبي
كاميليا/خد بالك من نفسك
مروان/حاضر وانتم كمان
……………………….نروح عند لينا وفهد
لينا/لا بجد عاشت ايدك
فهد/لا عيب عليكى دا انا شيف واعجبك
لينا/لا ما شاء لله حلو اوي
فهد/هنا وعافيه قومى نجهز عشان السفر
لينا/هنسافر دلوقتي
فهد/ايوه قبل الليل
لينا/عايزه اشوف بابا
فهد/لما نرجع بقا
لينا/لا عايزه اشوفه قبل السفر
فهد/طيب هكلموا واشوف
لينا/طيب
……………….. فجاء تيلفون فهد رن كان عبدالله
فهد/ابن حلال باباكى بيرن
لينا/طيب رد
فهد/الو ازاى حضرتك
عبد الله/الحمد لله وانتوا عاملين ايه
فهد/الحمد لله بخير
عبد الله/يارب دائما لينا كويسه
فهد/ايوه الحمد لله معاك اهى
لينا/بابا وحشتني اوى
عبد الله/وانتى كمان يا حبيبتي عامله ايه
لينا/الحمد لله بخير انت عامل اى
عبد الله/الحمد لله يا حبيبتي البيت من غيرك وحش
لينا/وانت كمان وحشتنى عايزه اشوفك
عبد الله/لما تيجى انتى مش مسافره مع فهد
لينا/لا هستناك قبل السفر
عبد الله/خلاص يا حبيبتى هعدى عليكى قبل ما تمشي
لينا/طيب هستناك
عبد الله/طيب يا حبيبتي
فهد/تنورنا فى اى وقت حضرتك
عبد الله/نورك يا بنى خد بالك من نفسك ومن مراتك
فهد/حاضر
……………………. عند مروان وسليم
سليم/نجهز عشان فى عمليه بليل
مروان/ايوه خير
سليم/مالك قلقان كده
مروان/مش عارف حاسس مش مرتاح
سليم/خير خير متقلقش
…………………….. عند لينا وفهد عبد الله وصل
لينا/وحشتني اوى يا بابا
عبد الله/وانتى كمان يا حبيبتي البيت من غيرك وحش
لينا/وانت كمان وحشتنى
عبد الله/الف مبروك يا حبايبى عامل اى يا فهد
فهد/الحمد لله وحضرتك عامل اى
عبد الله/يارب دايما انا بخير
لينا/مكنتش اعرف اسافر غير لما اشوفك
عبد الله/مسافرين دلوقتي
فهد/اه عشان نلحق النهار
عبد الله/طيب هروح انا وانتم خدو بالكم من بعض
لينا/خليك معايا شويه
عبد الله/حبيبتي مره تانيه لما تيجوا بالسلامه
فهد/تنورنا فى اى وقت
عبد الله/الله يخليك يا بنى خد بالك من نفسك ومن مراتك
فهد/فى عنيا متقلقش
………………..

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حب إجباري)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى