روايات

رواية حبي الوحيد الفصل الخامس عشر 15 بقلم جنى أحمد

رواية حبي الوحيد الفصل الخامس عشر 15 بقلم جنى أحمد

رواية حبي الوحيد الجزء الخامس عشر

رواية حبي الوحيد البارت الخامس عشر

رواية حبي الوحيد
رواية حبي الوحيد

رواية حبي الوحيد الحلقة الخامسة عشر

“في فيلا السيوفي”
غزل: اعااااااااااا
كلهم قاموا يروحوا علي صوتها وطبعا ليل سبقهم
رامي: غزل غزل انتي كويسة
ليل بخوف وهو مستغرب خايف عليها كدا ليه: ايدك بتـ”ـنزف جامد
سليم: ايه اللي حصل عشان ايدك تنـ”ـزف بالشكل دة
سمية: الصينية وقعت من ايديها والكوبيات اتكسرت وإيدها اتجـ”ـرحت جامد
غزل بوجع وعياط: اه اه اه ايدي بتوجعني
ليل بخوف عليها: وريني ايدك كدا…..وفضل يشيل الازاز من عليها
مراد: طيب تعالوا نروح المستشفي
ليل بعصبية: نوقف النز”يف الاول بعد كدا نوديها المستشفي عشان يخيطوا الجـ”ـرح
رامي: هروح اجيب شنطة الاسعافات الاولية
(فريدة وثريا مرضوش يدخلوا عشان بيخافوا من الد”م)
ليل: عايز قماشة نضيفة بسرررررعة
مراد: انا هروح اجيبها
ليل: بابا تعالى اكتم الد”م هنا
غزل: اه اه بتوجعني
ليل: معلش استحملي
رامي: شنطة الاسعافات الأولية اهي
ليل خد القطن والبيتادين وبدأ يغير علي الجرح
غزل: اه براحة
ليل: حتي صينية العصير مش عارفة تشيليها
غزل بوجع: مش وقتوا دلوقتي
ليل: هات القماشة اللي في ايدك يا مراد
مراد: اهي اتفضل
وليل كتم الجر”ح والنز”يف الي حد ما
ليل: لازم نوديها المستشفي دلوقتي لأن الجرح عميق
رامي: ماشي يلا بسرعة انا جهزت العربية برا
ليل: كويس اوي يلا….وساعد فريدة أنها تقوم وتروح تركب العربية ……ثريا وفريدة وسليم ومراد في عربية ورامي وليل وغزل في عربية تانية ووصلوا المستشفي
________________
“في المستشفى”
رامي: دكتور بسرعة
ليل: بسرررررررررعة
الدكتور: في ايه ايه الزعيق دة براحة في مرضي تانية في المستشفي
ليل بهمس: اسف بس ياريت بسرعة
الدكتور: فين المريض
مراد: كل الربطة دي ومش شايف
الدكتور: اه اه تعالي
فريدة: دة شكلوا اهبل
الدكتور شاف الجر”ح وكان ماسك ايد غزل وقال: الجر”ح عميق
ليل حس بغيرة تجاه غزل لما الدكتور مسك أيدها بس كان بيقول لنفسه وانا مالي ما يمسك أيدها انا ايه ايش دخلني
الدكتور: لازم تدخل العملية دلوقتي لان في شريان اتضرر
غزل بعياط: لا لا عمليات لا مش بحب العمليات
مراد بسخرية: ليه هو في حد بيحب العمليات
ليل بحدة: مرااااد
الدكتور: دي عملية بسيطة أقل من ساعة متخافيش
رامي: غزل حبيبتي دي عملية بسيطة يعني مش هتأخد وقت
ثريا: متخافيش دي عملية صغيرة في ايدك يعني ومش هتحسي بحاجة
غزل بدموع: حاضر كدا كدا هعملها
الدكتور: يلا طيب عشان تاخدي بنـ”ـج عشان العملية
غزل: حاضر
_______________
“في فيلا الاسيوطي”
ندي: بقا كدا يا مراد رنيت عليك ميت مرة ومش بترد
نادية: في ايه يا ندي بتلفي حوالين نفسك ليه كدا
ندي: بتصل علي مراد مش بيرد رنيت عليه اكتر من 37 مرة ومش بيرد
نادية: يمكن عامل تليفونه سايلنت ومش شايف المكالمات
ندي: مااااااشي بس ميزعلش لما مردش عليه وهقفل تليفوني ابقي وريني هتوصلي ازاي
نادية: يا ندي مينفعش كدا عشان شغلك
ندي: خلاص هفتحه بس هعمله سايلنت ومش هرد عليه
نادية بضحك: يا حول ولا قوة الا بالله العلي العظيم ماشي يا ندي
_-_-_-_-_-_-_-_-_-_
“في المستشفي”
بعد مرور ساعة إلا ربع
الدكتور: خيطنا الجر”ح والشريان المتضرر
ليل بلهفة: يعني هي كويسة
الدكتور بضحك: أيوة كويسة العملية بسيطة اصلا
رامي: طيب الحمدلله
كلهم في صوت واحد: الحمدلله………وطبعا غزل خرجت من غرفة العمليات وهي كانت واخدة بنـ”ـج موضعي
“في غرفة عادية”
رامي: طيب يا دكتور هتمشي امتي
الدكتور: هتمشي انهاردة عادي بس تيجي كمان شهر تفك الخيط….ومشي
رامي: يلا يا حبيبتي
غزل: يلا يا بابا….وركبوا العربية واتجهوا الي فيلا السيوفي
_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_
“في فيلا السيوفي”
غزل: اه يا ايدي
ثريا: قدر الله ماشاء فعل
سليم: الحمدلله انها جت علي قد كدا
رامي: مش عارف اقولكوا ايه بصراحة أنا اسف اني دوختكوا معايا ورخنا المستشفي واليوم الباظ
ليل في سره: يا خسارة الاجازة اللي اخدناها
سليم: لا ولا يهمك تتعوض يوم تاني
غزل: صحيح يا اسمك ايه انت..انت ازاي عرفت توقف النز”يف وعارف كل الحاجات دي في الاسعافات
ليل بصدمة: اسمك ايه اسمي ليل
غزل: اووف بنسي اسمك معلش
رامي: غزل
ليل: ولا يهمك يا ستي انا اتعلمت الحاجات دي وانا في المدرسة وانا صغير وبعرف اعمل إنعاش قلبي وحاجات تانية
غزل: امممممم
ليل: ممكن أعلمك ازاي تمسكي الصينية
غزل: الصينية وقعت مني يعني مش مشكلة بس هي الكوبايات اللي جرحتني
سليم: خلاص يا ليل كلنا بنتعرض لمواقف زي دي
ليل: ماشي
رامي: شكرا ليك يا ليل علي اللي انت عملتوا وشكرا ليكوا كلكوا
كلهم في صوت واحد: عفوا علي ايه
سليم: هنمشي احنا بقا
رامي: لا اتعشوا معانا بعد كدا امشوا
ثريا: لا لا شكرا احنا لازم نروح دلوقتي
غزل: ثانية واحدة بس ودخلت المطبخ وخلت سمية هي اللي تشيل العلبة وبعد كدا خدتها منها وعطتها لثريا
غزل: دي كيكة انا عملاها يارب تعجبكوا جربيها اكيد هتعجبك
ليل: اه يبقي هنروح المستشفي تاني بس المرادي غسيل معدة
غزل بسخرية: هيهيهي ماشي يا خفة
رامي بضحك: هههههه لا متخافوش غزل بتعرف تعمل حلويات حلوة
سليم: شكرا ليكي يا غزل وهي شكلها شيك وحلوة
وغزل سلمت علي ليل مراد وحضنت فريدة وقالتلها: شكلنا هتبقي أصحاب علي فكرة
ليل: نفس التفاهة بردوا
غزل بضيق وهمس: اخوكي دة دمه تقيل
فريدة بضحك: بالعكس دة ليل دمه خفيف بس هو مش بيحب يهزر مع حد ميعرفهوش
غزل: ماشي هنشوف وسلمت علي سليم وثريا وودعتهم وهما ركبوا عربيتهم واتجهوا الي فيلا الجرحي
_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_
“في فيلا الاسيوطي”
ندي بغيظ: مراد مرنش عليا طيب والله لأنام واسيبگ
علي: ندي بكرا هنروح المستشفي بدري شوية
ندي بإحترام: ليه يا بابا
علي: عندنا اجتماع بكرا
ندي: حاضر يا بابا تصبحوا علي خير
نادية وعلي في صوت واحد: وانتي من اهل الخير
________________
“في فيلا الجرحي”
مراد: ياااااه اخيرا وصلنا ايه دة ندي اتصلت بيا 42 مرة
ليل: تلاقيها غيرانة عليك
مراد: هي اصلا مش عارفة اني هروح عند غزل هتفهم غلط بقا وهفضل أقنعها يييييييي
فريدة: انا هطلع انام يا بتوع ندي وغزل
ليل: احترمي نفسك يا فريدة
فريدة وهي بتقلد ليل: نوقف النز”يف الاول بعد كدا نروح المستشفي متخافيش يا غزل معلش اوووووف
ليل: انا معملتش كدا
فريدة ومراد في صوت واحد: لا عملت
ليل: انا مش فاضي لشغل العيال دة…وطلع علي اوضته
مراد: وانا كمان طالع علي اوضتي وأشوف ندي كانت عايزة ايه
فريدة: وانا هموت وانام انا طالعة علي اوضتي
“في غرفة مراد”
مراد: ردي يا ندي اكيد بتعاندني
وبعتلها ريك وقال فيه
(ندي انا عارف انك زعلانة مني بس انا انهاردة كنت معزوم عند صاحب بابا وبنته الازاز دخل في أيدها واتضرينا نروح المستشفي ولسة داخل والله وكنت عامل تليفوني سايلنت معلش ردي عليا )
وندي سمعت الريم وقالت: بقا كدا وكمان قعدت معاها طيب انت كدا اللي حكمت وقفلت الفون
مراد: قفلت الفون كمان ماشي لما اروح بكرا الجلسة ابقي أصالحها………
“في غرفة ليل”
ليل كان عمال يفكر في غزل لما كانت بتضحك ولما كانت بتعيط وطريقتها الطفولية وهي بتقول بخاف من العمليات وطريقتها الكويت وهي بتدي لثريا علبة الكيك وقال بدون وعي: قد ايه هي كيوت وجميلة
عقله: اه هي كيوت وجميلة وكل حاجة اووف وانت ماااااالك بيها حلوة جميلة لنفسها انت بتفكر فيها ليه ……..ونام
_______________
في الصباح تشرق الشمس باكرا لتعلن يومًا جديدًا
“في فيلا الاسيوطي”
ندي: صباح الخير
نادية وعلي في صوت واحد: صباح النور
ندي: خلصت فطار يا بابا
علي: أيوة يا حبيبتي
نادية: يلا تعالي افطري
ندي: لا لا شبعانة لو جعت ابقي اجيب اكل عادي
نادية: لا يا حبيبتي لازم تأكلي قبل ما تنزلي
ندي: لا لا مش جعانة دلوقتي
نادية: خلاص هعملك توستات تاخديها معاكي عشان لما تجوعي متطلبيش اكل من برا عشان معدتك مش بتستحمل اكل برا
ندي: حبيبتي يا دودو يلا يا بابا
علي: يلا يا ندوش
نادية: استني خدي التوتستات
ندي: شكرا يا احلى واجمل امىفي الدنيا
علي: يلا يا ندي
ندي: يلا يا بابا………. وركبوا العربية واتجهوا الي المستشفي
_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_
“في فيلا الجرحي”
سليم: صباح النور عليكم
كلهم في صوت واحد: صباح الخير
ليل: اممم الفطار حلو اوي
سميحة: بالهنا والشفا
مراد: ماما فين العصير بتاعي
ثريا: اهوا يا مراد وكملت لـليل: بالهنا والشفا يا ليل وكل حاجة بس دي 6 قطعة كيك تأكلها السكر مش كويس ليك
ليل: الصراحة الكيك دة حلو اوي
ثريا: دة الكيك اللي غزل عملته
ليل بصدمة: دة غريبة ما هي بتعمل حلويات حلوة اهي
ثريا: وايه الغريب في كدا
ليل: أصلها بنت مستهترة ومتهورة فمتوقعتش أن دة يطلع منها
ثريا: اديك اتوقعت اهوا
سليم وهو بيشد ليل: كفاية يا ليل اكل وأقوم معايا
فريدة: وبيقلس عليا لما بأكل كتير
مراد: خلاص يا ليل باقي الكيك هنسيبوا ليك
ليل: مش عايز اتقل عشان الدايت
ثريا: انت خاليت فيها دايت
سليم: يلا سلام…وركبوا العربية واتجهوا الي الشركة
واليوم عدا بسلام وراحة
__________________
“في المساء في فيلا الاسيوطي”
نادية: ندي كنت عايزة اقولك علي حاجة بخصوص جوازك انتي ومراد
علي: وانا كمان عايزة اقولك علي حاجة بخصوص جوازك انتي ومراد
ندي في سرها: يارب يوافقوا علي جوازهم
نادية: انا موافقة علي جوازك انتي ومراد
ندي بصدمة: بجدددد

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حبي الوحيد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى