روايات

رواية حبي الوحيد الفصل التاسع 9 بقلم ندى محمود

رواية حبي الوحيد الفصل التاسع 9 بقلم ندى محمود

رواية حبي الوحيد البارت التاسع

رواية حبي الوحيد الجزء التاسع

رواية حبي الوحيد
رواية حبي الوحيد حبي الوحيد

رواية حبي الوحيد الحلقة التاسعة

يا باشا فيه واحده برا عايزه تشوف ظابط و باين عليها ان حد ضربها لان وشها وارم ومعاها طفلين
بزعيق & شوف حد تاني انت عارف اني مش بحب اتعامل مع الستات
٪؜ كلهم مشغولين يباشا
& اوف طب خلاص دخلها هعمل استثناء المره دي
اول لما دخلت اتصدم
-كريم !!
بس نزل عينه من عليها وبدأ يقلب فالملفات
& ها جايه تعملي محضر ف ايه
بعياط -كريم انت مش فاكرني ؟
حط قدامها ورقه
& اكتبي هنا الي عايزه تكتبيه فالمحضر
وبعدها بص تاني عالملفات
بعياط -يا كريم انا ليل ..
& ياريت تكتبي بسرعه عشان مشغول
^ يا ماما مين دا
بزعيق جامد & يلا اكتبي بسرعه بقولك وقتي بيخلص !!!
بغضب ^ انت ليه بتزعق لماما
بزعيق & بس بقا متعملش فيها راجل عليا .. خلصي بسرعه يا مدام احنا مش فاضينلك طول اليوم
بعياط -براحه طيب انت بتكلمني كدا ليه
بزعيق & انا بكلم الكل كدا انتي مين اصلا عشان اكلمك بطريقه معينه
-انا … انا ..
كريم قام وخرج من اوضته
اما ليل ف كانت بتكتب فالورقه الي اداهالها
و اخدت بنتها وابنها ومشيت
اول لما شافها خرجت من مركز الشرطه رجع لمكتبه
اخد الورقه الي كتبت فيها عشان يسجلها فورقه رسميه
بس مكنتش ليل كاتبه حاجات تنفع للمحضر
‘ ارجوك ساعدني انا بموت .. انا تعبت من الضرب والاهانه كل يوم .. اولادي اي ذنبهم يشوفو دا قدامهم .. بنتي مش بتتكلم لغايه دلوقتي بسبب انها عندها مشكله نفسيه ‘ وكاتبه رقمها
مسك الورقه قطعها و قعد علي مكتبه يشوف باقي الملفات ببرود
فلاش باك
ليل عاشت مع مازن حياه جميله مش ناقصها حاجه لمده سنتين … بعدها بدأ يتغير .. كان بيرجع البيت متأخر و متعصب اغلب الوقت .. وفيوم اتبعتتلها رساله من رقم غريب ل مازن وهو نايم فحضن واحده
اتجننت وقتها
*اول لما رجع البيت *
بزعيق -كنت فين
مازن مسكها من شعرها
= انتي بتزعقيلي ليه !! صوتك دا ميعلاش عليا فاهمه !!
بعياط – انت بتخوني وكمان بتضربني !!
= والله يعني متنسيش ان فيه حد تاني باسك قبل م اتجوزك وكمان كنتي عايشه معاه لمده اسبوع لوحدكم فالبيت
بعياط – بس انا كنت بنت وانت عارف كدا كويس بترجع تقلب فالدفاتر القديمه ليه .. طلقني يا مازن
= عايزه تتطلقي اتفضلي اهو الباب قدامك بس اعملي حسابك ملكيش اي حقوق عندي .. ويبقا عيشي بقا فالمحاكم وفالاخر مش هتاخدي حاجه .. وابقي ربي الطفل الي فبطنك دا لوحدك
بعياط – انت ليه اتغيرت كدا
= مزاجي اتغير وقت م انا عايز
بعياط -بتخوني ليه !! ايه الي ناقصك عشان تبص ل برا ؟!!
= مش شايفه بطنك كبيره ازاي وكمان تخنتي جامد !!
بعياط – بس انا حامل وطبيعي بطني تكبر واتخن
= انا بقا مش عاجبني حالك و رحت شوفتلي واحده حلوه و جسمها مفيش زيه ومش بتخلف وهتجوزها
بعياط و زعيق – نعم !! تتجوزها ازاي
مازن مسكها من شعرها جامد و ضربها ٣ اقلام وخلع حزامه و نزل فيها ضرب
= اعملي حسابك العروسه جايه بكرا .. انتي هتترزعي فالاوضه دي لغايه لما تتهببي تولدي وبعدها هتنزلي تعيشي ف اوضه البواب .. واياكي ثم اياكي تخرجي من الاوضه الا مره فاليوم تروحي فيها الحمام وتعملي لنفسك طفح تاكليه .. احنا عرسان جداد ومش عايزين حد يزعجنا
بعياط – منك لله
و دخلت اوضه الاطفال ونامت
*اليوم الي بعدو*
كانت نايمه ومش عايزه تصحي .. بس صحيت علي صوت باب الشقه بيتفتح و واحده بتضحك بصوت عالي
خرجت تشوف مين دا
كان مازن و عروسته الجديده ‘ علياء ‘
بزعيق = انتي خرجتي من الاوضه ليه ؟!
بعياط وانهيار – لا يا مازن متعملش فيا كدا حرام عليك انا عملتلك ايه عشان تتغير معايا كدا
مازن زقها و اتخبطت ف راسها و ورمت
دخلت اوضه الاطفال وهي بتعيط جامد
وكانت سامعه طول الليل صوت ضحكهم و قله ادبهم ‘كانو الاوضتين لازقين ف بعض ف سهل تسمع الاصوات فالاوضه الي جمبها ‘
*الصبح*
صحيت علي قلم مازن وهو بيقولها تقوم تحضرلهم الفطار
بعياط – انا تعبانه ومش قادره اقوم ..
مازن مسكها من شعرها
= متبطلي بقا عياط انتي خدامه هنا سامعه !! خدامه .. يلا روحي حضري الفطار للعرسان الجداد
قامت وهي بتعيط و موجوعه من الضرب الي اخدته
حضرتلهم الفطار و حطته عالسفره
بدلع + بس انا مش بحب البيض المقلي يا مازن
مازن بص علي ليل
= غوري حضري بيض مسلوق
بعياط -بس انا تعبانه والله ومش شايفه قدامي
قام من مكانه وخلع الحزام و نزل فيها ضرب اكتر من الاول وعلياء كانت بتضحك
*اليوم الي بعدو *
صحيت من النوم علي الم شديد فبطنها
بعياط – انا شكلي بولد
راحت لمازن ف اوضته و هزته كتير
= ايه يا زفته عايزه ايه !!!
بعياط – انا بولد ..
= وانا مالي متولدي ولا تولعي اعملك ايه يعني
بعياط – خدني للمستشفي
= مفيش مستشفيات ولا زفت انتي عايزه تكلفيني عالفاضي ولا ايه !!!
بعياط -اومال هولد ازاي
= انا مالي فكري انتي انا اساسا مش عايز اطفال
و نام
خرجت من الاوضه و قعدت ف اوضه الاطفال و هي مش عارفه تعمل ايه .. خرجت للشارع و راحت لاقرب مستشفي و قالتلهم انها مش معاها فلوس بس لازم تولد
هي صعبت عليهم ف اعتبروها صدقه و ولدوها مجانا
روحت البيت بعد الولاده بكام ساعه وكان مازن مستنيها بالحزام
= كنتي فين يا هانم
+ شكلها راحت لعشيقها يا مازن
بزعيق = كنتي فين !!
-كنت بولد فالمستشفي
= وهتولدي ازاي ومش معاكي جنيه واحد
+ قولتلك يحبيبي ان اكيد راحت لعشيقها وهو دفعلها فلوس المستشفي
-ولدوني مجانا ..
مسك ليل من شعرها
= مجانا ايه !!! فكراني هصدق الكلام دا !!
بعياط -والله العظيم مجانا
بزعيق = خدي ابنك وانزلي لشقه البواب انا مش طايق اشوف وشكم انتو الاتنين
دخلت الاوضه لابنها و اخدته و نزلت لشقه البواب وهي منهاره من العياط
فضلو عالحال دا سنتين عايشه كأنها خدامه و خلاها تعيش ف اوضه البواب هي وابنها
وفيوم من الايام كانت علياء بايته عند اهلها عشان مباتتش عندهم من سعت متجوزو
مازن راح لاوضه البواب الي هي خلاص بقت مقيمه فيها
و صحاها من النوم
قامت وهي مخضوضه وخايفه
-والله حضرتلك العشا زي مقولتلي بالظبط
= انا عايز حقي الشرعي
-نعم !! انت بقالك سنتين بتعاملني خدامه و دلوقتي جاي تتكلم عن حقك الشرعي !!
بزعيق = ايه مش من حقي ولا ايه !!
بعياط – سيبني الله يخليك انا والله بخاف منك جدا
بزعيق = وانا بقول عايز حقي الشرعي
ليل كانت بتقاومه بكل قوتها بس هو عمل الي عايزه فالاخر
سابها وهي زي الجثه الي مبقاش فيها روح
فضلت تعيط طول الليل و تندم عاليوم الي اختارته فيه
وبعد اسبوعين اكتشفت انها حامل فالطفل التاني وقتها انهارت اكتر واكتر لانها مكنتش عايزه تجيب اطفال تاني من البني ادم دا بس خلاص الموضوع حصل وخلاص
عاشت زي الخدامه طول ال ٥ سنين .. اتعودت خلاص انه كل يوم لازم يديها علقه بالحزام و يصحبها بعلقه زي متكون جاريه واشتراها .. حتي اولاده كانو بيترعبو منه جداا لدرجه ان بنتها الصغيره ‘ عندها سنتين’ مش بتعرف تتكلم ولا حرف لغايه دلوقتي
حتي ابنه الكبير مرضيش يوديه حضانه ولا يسأل فيه وكان بيستخسر فيهم الجنيه .. الاكل كل يوم بيتعشو من بقايا اكله هو و دينا او يتعشو جبنه
باك
كريم كان كل لما تيجي ليل علي باله وانها فعلا ممكن تكون محتاجه مساعده يفوق نفسه
عملها محضر وكتب فيه كلام يدل علي حالتها يعني كتب ان جوزها بيضربها و مش بيصرف عليهم ‘ لان كان باين الفقر من لبسهم ‘
وبعدها قرر يشغل نفسه فالشغل وينسي انه شافها اصلا .. هو عملها محضر وعمل الي عليه وخلاص كدا
فالوقت دا مدير مركز الشرطه دخل عليه
$ كريم عايزك فمهمه صعبه و دقيقه ف شايف انك انسب واحد للمهمه دي
& اتفضل انا فالخدمه
$ دلوقتي فيه ملهي ليلي غير قانوني يعني فيه فتيات ليل وكدا و كمان رئيس الملهي دا تاجر مخدرات معروف ومعرفناش نمسكه لغايه دلوقتي بسبب انه بيقتل اي حد يحاول يتعاون معانا ف انا عايزك تروح هنا و تحاول تتأكدلنا من المعلومات دي .. بس تروح ك زبون مش ك شرطي
و فتح موبايله
$ دي صوره الراجل الي بقولك عليه
& تمام انا هروح دلوقتي
$ تقدر تأجل الموضوع لبكرا عادي
& لا انا كويس ..
خرج من مركز الشرطه و راح الملهي
وهو داخل الملهي كانو الشباب بيتكلمو عن واحده معروفه فالملهي اسمها ملاك .. واحده جميله جدا جدا مفيش حد شافها الا و وقع فحبها .. شعرها قصير و عينها ازرق و بيضه جدا .. كانو بيعملو رهان والي هيكسبه هيقضي الليله معاها
دخل الملهي و هناك قالهم انه عايز يقضي الليله مع ملاك
¥ للاسف هي محجوزه النهارده ولمده شهر من دلوقتي
& بكام الليله
¥ ب ٢٠ الف
كريم كتب شيك و اداهولهم
& دا شيك ب ٤٠ الف بس تخلوني اقضي الليله دي معاها
¥ تمام يفندم اتفضل هوصلك لاوضتها
راح الاوضه و فتح الباب
كانت اوضه فخمه كأنها اوضه ملكه
@ اخيرا حد وسيم
& ايه كل الي بيجولك وحشين مثلا؟
@ اغلبهم كبار فالسن و الشباب بيكونو وحشين بس فيه طبعا ناس وسيمه بس مش فوسامتك
& وانا مش شايف الصراحه ليه تمنك غالي اوي كدا
@ مش عاجباك ؟
& اه شايفك عاديه ‘ كان بيكدب طبعا ‘
@ تمام اشرب بس الويسكي دا لغايه لما اغير هدومي .. بقولك هو انت بتحب اني البس انهي واحد
و ورتله قمصان كتير
& دا احلي واحد ‘ كان اكتر واحد فيهم مؤدب ‘
@ كمان وسيم و مؤدب ؟ لا اله الا الله دا مفيش حد لغايه دلوقتي اختار القميص دا .. اشرب الويسكي لغايه لما اغير و اجي
كريم اخد زجاجه الويسكي و فضاها ف زرعه فالاوضه
اما هي غيرت لبسها و راحتله
@ ياه شربتها كلها .. شكلك متضايق جامد وعايز تنسي
& اه بالظبط كدا .. هي الدنيا بتتهز ليه ؟!
ملاك حست ب انتصار
هو مثل انه دايخ و وقع عالسرير ومثل انه نايم
اما هي ضحكت ب انتصار
قربت منه جامد عشان تتأكد انه نايم
كريم باسها علي خدها
اتخضت و رجعت ل ورا
بصدمه @ انت منمتش ازاي !!!
& فاكراني مغفل هشرب الي بتقوليلي عليه ؟! وبعدين انتي قولتيلي اشرب الويسكي مرتين ودا فحد ذاته يخليني اشك
@ انت عايز ايه مني !!
& عايز الي المفروض كان يحصل .. انا دافع فيكي ٤٠ الف وعايز تمن الي دفعته
كريم بيقرب منها اكتر واكتر وهي بترجع ل ورا
@ انت مش محترم !!
& ايه دا انا الي مش محترم !! وبالنسبه لشغلك ف هل هو محترم يا تري !!

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حبي الوحيد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!