روايات

رواية حبي الأول 2 الفصل الثالث 3 بقلم نيرة عبدالله

رواية حبي الأول 2 الفصل الثالث 3 بقلم نيرة عبدالله

رواية حبي الأول 2 الجزء الثالث

رواية حبي الأول 2 البارت الثالث

حبي الأول 2
حبي الأول 2

رواية حبي الأول 2 الحلقة الثالثة

احمد بغضب: انت
سيف بخبث :اه انا وحشتني ياااحمد
احمد: اي اللي جابك
(استوب اعرفكم بيسيف ابن عم شيماء وهو أكبر من شيماء بي ٣سنين وهو رجال أعمال وعندو شركات سيف شاب بشرته قمحاويه طول بعرض عنده عضلات وشكله جذاب اوي بيحب شيماء من يوم مااتولدت بس شيماء شيفاه اخوها وبس نرجع نكمل )

سيف: توتو عيب ده انا لسه راجع من السفر حتي وبعدين انا جاي بيت عمي وبنت عمي وغمز
احمد: مسكه من قميصه بغضب: والله لو قربت بس منها انا اللي هموتك بايدي فاهم
مراد كان خارج من الاوضه وشافهم
مراد: بس في اي ورح بعد احمد عن سيف؛ وبص لسيف وقال: جيت امتي
سيف عدل هدومه وقال: لسه راجع حالا
مراد سلم عليه وحضنه وقال: حمدالله على السلامه تعال ادخل ودخلوا

احمد دخل بغضب وقعد جمب شيماء
شيماء: مالك ياحبيبي
احمد بغضب مكتوم: مفيش؛ وبصلها وقال: اياكي تقومي من مكانك
شيماء: في اي؛ وبصت لقت سيف داخل الاوضه
بابا شيماء: سيف ازيك عامل اي
سيف ابتسم وسلم عليه وحضنه وقال: وحشتني ياعمي الحمدالله وانت اي الاخبار
بابا شيماء: الحمدالله جيت امته
سيف: لسه جاي حالا وسلم على مروه والولاد وراح لشيماء وبص لاحمد بخبث؛ وقال: اكتر حد وحشاني وجيت عشانك عامله اي
شيماء جات تسلم ؛احمد شدها ومسك أيدها وبص لسيف: معلش مش بتسلم على حد
سيف: انا مش غريب انا ابن عمها
احمد: حتي لو
شيماء بهمس احمد: عيب سبني اسلم عليه
احمد بصلها بصه خوفتها وقال بحدة: لو قومتياو اتكلمتي معاها صدقيني هتشوفي مني وش مش هيعجبك
شيماء سكتت بزعل وقعدت؛سيف وقعد وفضل يتكلم مع بابا شيماء وكل شويه يبوص على شيماء
احمد قام ومسك ايد شيماء وبص لباباها: معلش ياعمي مضطرين نمشي عندي شغل بكرا بدري
بابا شيماء: يابني خليكم شويه
احمد: معليش بقي ياحبيبي هنيجي تاني
مراد قام وانا بردو همشي يابابا وهجيلك بكرا باذن الله اقعد معاك شويه

باباشيماء قام وسلم عليهم كلهم والولاد وكل واحد اخد ولاده ومشوا وسيف كان مركز جداا مع شيماء اوي وركبوا عربيتهم ومشوا
سيف قام: طيب ياعمي انا همشي بقي
بابا شيماء لا خليك معايا انهارده حتي
سيف: معلش ياعمي عندي شغل الصبح
بابا شيماء: والله لتبات معايا انهارده
سيف ضحك: حاضر ياعمي؛ وراح طلع ودخل اوضته ودخل واخد شاور ولبس ترينج اسود بيتي وعمل شعره وحط بريفيوم؛ وراح طلع ودخل اوضه شيماء وابتسم
سيف ابتسم وقال: حتي ريحتك ماليه الاوضه بس صدقيني هتبقي ليا ليا انا وبس ومسك تيشرت من بتوعها وشم ريحتها وابتسم بخبث ونام على سريرها

عند مراد ونور
نور دخلت من غير كلام ويوسف دخل اوضته
نور دخلت أوضتها غيرت لتاليا واكلتها ونيمتها في سريرها ومراد دخل اخد شاور ولبس بنطلون بيتي اسود وتيشرت ابيض وعمل شعره وبرفيوم وخرج؛ نور راحت اخدت شاور ولبست بيجامه ستان لبني ورفعت شعرها كحكه ونزلت خلصت وبرفيوم وقعدت بسكوت

مراد ممكن افهم في اي بقي
نور وهي بتنام وبتفقل النور: مفيش
مراد: هو اي اللي مفيش متقومي كدا وتكلميني مالك اتغيرتي ليه كدا معايا
نور مردتيش
مراد بعصبيه: نوررر لم اكلمك تردي فاهمه
نور قامت وقالت بعصبيه : عاوز تعرف في اي اقولك انا في اني استاذه رضوى زودتها أوي وانك مش عامل ليا احترام
مراد: نعم انا مش عاملك احترام يانور انا مبحبش قدك في الدنيا انتي بتقولى اي اصلا ورضوي زي اختي ومتربين سوا ولو كنت عاوز اتجوزها كنت اتجوزتها ي هانم بس انا اختارتك انتي عشان بحبك انتي وبس لكن الواضح انك مش واثقه فيا ولا في حبي ليكي
نور: اعمل اي انا بغير عليك من شيماء ومن مروه ومن تاليا حتي
مراد: ودي زيهم يانور وانا بعملك احترام وأنتي اكتر حد بحبه فاهمه؛ وقام راح اوضه يوسف ونام جمبه؛ نور عيطت وقالت بدموع: اعمل اي انا بغير عليك ونامت بعد وقت كبير

عند شيماء وأحمد الولاد سلمو عليهم وطلعوا اخدو شاور وناموا
شيماء طلعت بزعل واخدت شاور ولبست توب احمر وشورت ابيض وفردت شعرها وحطت بريفيوم ومرتب وملمع وخرجت احمد اخد شاور ولبس شورت اسود ومسك تيشرت في ايده وخرج وهو بينشف شعره وشيماء متجاهله وجوده
احمد مسك أيدها وقال: ممكن اعرف متجهلني ليه
شيماء: ممكن اعرف اي اللي عملته ده
احمد حط الفوطه مكانها وقال بهدوء: عملت اي
شيماء: انت عارف عملت اي كدا متخلنيش اسلم على سيف
احمد بعصبيه: سيف ده اللي بيحبك وعينه منك وجاي يقولك وحشتيني وجاي عشانك والله لولا ابوكي كنت موته
شيماء: اي اللي بتقوله ده سيف زي اخويا وبس
احمد: اخوكي اه اللي عينه منك؛ وغمض عينه وكان بيحاول يهدي بصي انا بحول أهدي عشان متشوفيش غضبي
شيماء زعلت منه وراحت على السرير نامت؛ واحمد اتنهد وراح نام جنبها لما شافها نامت وراح حضنها من ضهرها ونام هو كمان

تاني يوم الصبح
سيف صحي على تليفون
سيف: الو
المجهول: ……..
سيف: تمام حلو اوي كدا اسمع اعمل اللي هقولك عليه وفضل يتكلم معاها وبعدها قفل
سيف ابتسم بخبث حلو اوي استني وسوف سيف هيعمل اي يااحمد وحضن تيشرت شيماء جامد هتبقي ليا انا وبس وضحك

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حبي الأول 2)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى