روايات

رواية حبي الأول 2 الفصل الأول 1 بقلم نيرة عبدالله

موقع كتابك في سطور

رواية حبي الأول 2 الفصل الأول 1 بقلم نيرة عبدالله

رواية حبي الأول 2 الجزء الأول

رواية حبي الأول 2 البارت الأول

حبي الأول 2
حبي الأول 2

رواية حبي الأول 2 الحلقة الأولى

بعد مرور سنتين شيماء وأحمد حياتهم حلوه اوي ومبسوطين وكان بيقي فيه زعل بينهم بس مش بيخلوا الزعل يطول ابدا ودايما احمد وسليم بيتخنقوا سوا سليم شخصيته قوية اوي وعصبيي وكلمته سيف بالرغم من صغر سنه بس واخد شكل وطبع احمد وبيغير على شيماء اوي حتي من احمد وديما هو وأحمد بيتخنقوا على شيماء وجوري واخده كل حاجه في شيماء شكلها وشعرها وطبعها وبتحب الرسم اوي زي شيماء وبتحب احمد اوي وشيماء بتغير كدا بردو بس مبسوطين في حياتهم
نور ومراد حياتهم حلوه اوي وبردوا بيزعلوا بس مش بيطولوا في الزعل ويوسف ده عندهم الدنيا كلها وجابوا بنوته شبه نور اسمها تاليا عندها سنتين ومتعلقين بيها اووي وشيماء بتحبها اووي
وبابا شيماء ومراد مبسوط على شان عياله معاه وفرحان بيهم ومروه في اولي جامعه في طب اسنان
عند شيماء وأحمد
شيماء صحيت الساعه ١٢الضهر بصت لاحمد بحب كبير وقربت باست خدو وقامت اخدت شاوره ولبست بنطلون شالتون اسود على شميز ابيض وتحتي تيشرت اسود وفقلت الشميز بس سبت ٤زراير مفتوحين وطراح سوده لورا وميكب رقيق وبريفيوم وساعه فضي واكسسوارات على شكل فراشه فضي وكوتش ابيض وشنطه بيضه وخرجت ونزلت تحت روقت الفيلا وطلعت عند أحمد تاني ورحت لاحمد
.شيماء: احمد حبيبي
احمد شد شيماء وبقي فوقها عكس الوضع
احمد: اممم صباح القمر
شيماء :صباح العسل
احمد: صحيتي امته
شيماء :من شويه
احمد :ومصحتنيش ليه
شيماء :حضرتك لما بصحيك ولسه معملتش حاجه بتفضل تستعجلني فقولت اخلص واصحيك
احمد ضحك وقال : القمر بتاعي يعمل لي هو عاوزه
شيماء :لا والله طب يلا ياروحي قوم خد شاوره على مااصحي الولاد
احمد :طب مفيش صباح الخير ولا اي
شيماء ضحكت وفهمت قصده : مااحنا قولنا
احمد: لا والله بقي كدا
شيماء :اممم اه
احمد :طيب ولسه هيقرب
شيماء زقته وقامت جري وضحكت
احمد :لا والله بقي كدا
شيماء :اه ياروحي
احمد قام وقال : طب تعالى
شيماء جريت على برا بسرعه وهي بتضحك
وراحت طلعت الدور التاني في اوضه سليم ودخلت وراحت ليه لقته نايم من غير تيشرت زي احمد ما بيعمل
شيماء طفت التكيف وراحت ليه
شيماء: بردو ياسليم ميت مره قولتك هتاخد برد؛ سليم حبيبي
سليم: امم
شيماء: اصحها ياعمري على شان نروح عند جدو
سليم صحي وباس خدها: صباح الخير ياشيمو
شيماء: صباح النور ياعمري بردوا بتنام كدا هتاخد برد
سليم ضحك: متخافيش عليا
شيماء: لا والله اخاف على مين يعني
سليم باس خدها :متخافيش طول ماانا معاكي
شيماء :والله مش عارفه طفل ازي بس
سليم: طفل مين شيفاني باكل مصاصه ولا اي
شيماء ضحكت :لا يااخويا
سليم قام هاخد شاوره والبس وأخرج
شيماء :طيب ياروحي هطلعلك لبس
سليم باس أيدها ورح الحمام
شيماء روقت الأوضه ورحت طلعتله لبس من اوضه الدرسنج وطلعت تيشرت ابيض وبنطلون جينز غامق وكوتش ابيض وطلع لبسهم وحط برفيوم وعمل شعرو باحتراف
شيماء باست خدو:قمر ياناس
سليم ابتسم
شيماء :هروح اصحي جوجو على ما تنزل
سليم وهو بياخد فونه: اوكي
شيماء خرجت ورحت اوضه جوريه اللي في نفس الدور
شيماء دخلت ورحت لجوري اللي نايمه على بطنها وحضنها المخد وشعرها مرمي عليها وعلى المخده بطريقة حلوه اوي شيماء راحت وشالت شعرها من على وشها وباست خدها : جوجو حبيبتي اصحي يلا
جوريه صحيت وابتسمت ابتسامه تخطف القلب :صباح الخير يامامي
شيماء:صباح القمر ياعيون مامي يلا اصحي ياقلبي على شان نروح عند جدو
جوريه: حاضر يامامي
وقامت اخدت شاوره وشيماء روقت الأوضه وطلعتها بنطلوان بوي فرند جينز فاتح اوي وتوب قصير ابيض وكوتشي ابيض وطلعت لبستهم والتوب كان مبين كتفها شيماء سرحت شعرها وسيبتهولها وكان طوله معدي خصرها وحرير ولونه دهبي وحطت ليها ليب جلوس ابيض وهي خدودها وشفيفها بينك فاتح اوي وعيونها ملونة ألوان السماء وهي وسليم رموشهم وجواجبهم لونهم دهبي فاتح
شيماء باست خدها :اي القمر ده
جوريه باست خد شيمو بحب وقامت لبست شنطه بيضه ومسكت فونها
شيماء: يلا ننزل بقا
جوريه :يلا
شيماء خدتها وخرجوا وراحت الاوضه بتاعتها ؛لقت احمد في اوضه الدريسنج وراحت روقت الأوضه كلها؛ احمد خرج وكان لبس بنطلون اسود جينز وشيميز ابيض وبريفيوم وعمل شعره باحتراف وساعه فضي
وبص لشيمو بمعني ماشي استني عليا
شيماء ضحكت وخرجت ونزلت تحت
وهو ضحك ونزل
جوريه حضنته جامد :وحشتني
احمد :وانتي اكتر ياعيون بابي
شيماء :مش هنخلص
سليم باس خد شيمو :سبيك منهم
احمد :سليم باشا نتلم ها
سليم :افكر والله يااحمد بيه
احمد: لا والله
شيماء ضحكت :لا يلا بينا بقا نمشي
سليم :هنركب العربيه الجيب
شيماء: اوكي يلا وراحوا الجراش وركبوا العربيه الجيب؛ سليم جوريه ورا وشيماء جمب احمد
عند مراد ونور مراد صحي اخد شاور
ولبس شميز لبني وبنطلون اسود وكوتش ابيض وساعه فضي وعمل شعره باحتراف وبريفيوم وخرج وراح لنور
مراد :نور حبيبتي اصحي ياعمري
نور صحيت :صباح الخير
مراد :صباح القمر ياروحي يلا عشان نروح عند بابا اتاخرنا
نور: امم الساعه كام
مراد :الساعه ١
نور قامت: طب هخد شاور على ما تصحي يوسف
مراد: عيوني
وراح عند يوسف لقاه لسه نايم وفتح النور
مراد :يوسف يوسف حبيبي اصحي
يوسف صحي: صباح الخير يابابا
مراد باس خده: صباح القمر ياحبيبي يلا قوم على شان نروح لجدك
يوسف حاضر وقام اخد شاوره ولبس تيشرت اسود وبنطلون جينز غامق وبريفيوم وكوتش ابيض وعمل شعره
مراد: اي القمر ده
يوسف ضحك: طلعلك
مراد: طب يلا ياحبيبي وخرجوا
نورلبست دريس بيج وطرحة بيضه وكوتش ابيض وبريفيوم وميكب رقيق وشنطه بيضه وروقت اوضتها ودخلت أوضه يوسف
نور: صباح الخير
يوسف باس أيدها: صباح النور ياماما
مراد شدو: يلا ياض من هنا
يوسف ضحك: طيب
نور ضحكت وراحت روقت الأوضه
مراد باس خدها: اي القمر ده
يوسف :انا هنا ياعم مراد
مراد: صبرني يارب
نور رحت شالت تاليا اللي كانت لابسه سلوبته جينز وتيشرت ابيض وكوتش ابيض
نور: طب يلا بينا ونزلوا ركبوا العربيه وهما راكبين؛ يوسف: بابا معلش اقف عند اي ماركت كدا
مراد فهم وقال بضحك: حاضر ووقف
يوسف :دخل جاب حاجه وخرج
نور ضحكت: لا والله
يوسف: معلش بقا
مراد ضحك وكمل الطريق
في مطار القاهرة
المجهول: حمدالله على السلامه يا باشا
المجهول :الله يسلمك قولى اي الاخبار
المجهول: كله تمام وهي دلوقتي رايحه عند باباها يا باشا
المجهول ركب العربيه :طب وديني على … …
المجهول :حاضر يا باشا
المجهول: طلع صورتها وحشتني يانور عيني جايلك وهتبقي ليا وبتاعتي خلاص وباس الصوره
*تتوقعوا مين المجهول وايه اللي هيحصل

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حبي الأول 2)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى