روايات

رواية حبي الأول الفصل التاسع عشر 19 بقلم روان أحمد

موقع كتابك في سطور

رواية حبي الأول الفصل التاسع عشر 19 بقلم روان أحمد

رواية حبي الأول الجزء التاسع عشر

رواية حبي الأول البارت التاسع عشر

حبي الأول
حبي الأول

رواية حبي الأول الحلقة التاسعة عشر

ــــــــــــــــــــــ________
مي بصدمه:أنت بتتكلم بجد؟!
=يعني أنت عايزني أنا…..طب وحبيبتك؟؟
قاطعها عبدالرحمن بحب:أنتي حبيبتي🌝💕
مي:طب أحلف كده🥺😂
عبدالرحمن بضحك: والله انتي حبيبتي…ومحبتش حد قدك ولا هحب….أكتشفت أنك كل حاجه بالنسبه ليا….مقدرش أقعد ف مكان انتي مش فيه….مبحبش أخرج أو أروح ف أي حته غير وأنتي معايا….من صغرنا أما كنتي بتنامي على إيدي وأخدك جوا حضني…كنت بحس بشعور غريب… إحساس أنك بنتي …مسؤولة مني….وكنت دايمًا واخد عهد على نفسي إني أحميكي…أكونلك سند ف الدنيا…لما لقيتك بتعيطي أول أما جيت كنت عايز أقوم أخبيكي جوايا واداريكي من أي حاجه مؤذيه أو مجرد بس أنها تضايقك…كنتي ومازلتي حبيبتي وصحبتي الاولى…ياريت متحرمنيش من أكتر لقب أنا أتمنيته(لحظه يا جماعه نعيط معاها)🥺😂♥️♥️♥️♥️
.
نزل على ركبته وقدملها الخاتم الفضه اللي هي بتحبه وكانت شافته ف المول وعجبها🤭💕
مي كل ده بتسمعه وعماله تعيط مكنتش مصدقه الكلام اللي قاله برغم انها كانت بتحس بيه لما بيحصل لكن متوقعتش أنه فعلاً يجي ويعترفلها بحبه🙃😌💕
.
مي بدموع:موافقه☺️♥️
عبدالرحمن بصوت عالي:يا جوز خالتي…يا حمايا العزيز….تعالى بسرعه إلحق بنتك بتعرض عليا الجواز…وبصراحه كده انا وافقت😉😂😂😂😂♥️
مي بصدمه:خبطته ف كتفه أتلم هه😒
صفاء ونسرين من وراهم:لولوووولووووووي….لولوووولووووووي…لووووووي مبارك يولااااد أخيرًا…أحنا خلاص كنا فقدنا الأمل فيكوا وقولنا من بكره الصبح هنحطكم قدام الأمر الواقع😎😂😂♥️
حمزه بضحك:أيوه يماااان هو ده اللي كنا منتظرينه
وكمل بمراوغه لعبدالرحمن:بس مكنتش أعرف إنك مش سهل كده😉🌚😂😂😂♥️
عمر بفرحه:حضن مي مبارك يرووووحي 🫂🥰♥️
عبدالرحمن بضيق:بس يا حبيبي..كخخ يا بابا مش بتاعتنا😡😡😡😡😡😡😡😤
عمر بصله بقرف:بس انت يجدع…أيدك لتوحشك…دي حبيبتي انا…. وبعدين أختي وانت حيا الله أبن خالتها..ولسه طالب إيديها دلوقتي…وانا لسه موافقتش أصلاً🧐😏😏😏
عبدالرحمن بضحك: حبيبي يا أبو نسب…الله يبارك فيك😒😂♥️
محمد:واضح كده أن فيه قله** ادب ومحدش عاملي حساب ف الموضوع ده…
كمل بجديه متصنعه:طيب أنا عمتًا يا عبدالرحمن ياابني أنت شخص كويس ومحترم وانا بعزك جدًا…
عبدالرحمن بفخر:الله يكرمك يا حمايا يا حبيبي
محمد:بس أنا مش موافق🙂
عبدالرحمن وصفاء ومي ونسرين وحمزه:نعاااااااااام
محمد بضحك:اللي سمعتوه…وانت يا دبه متبقاش تقاطعني ف الكلام تاني
عبدالرحمن:أنا آسف والله 🙂
بس بالله عليك لأنت موافق ده أنا مصدقت بنتك رضيت عني ووافقت… وأنت أصلا عارف الموضوع من الأول تيجي تقولي لا🥲🥲🥲🥲🥲🥲🥲
محمد سكت شويه وبعدين:أنتي وافقتي يا مي على الواد ده؟؟!
مي بإبتسامه:لا طبعًا يا حمودي ده أنا كنت بضحك عليه 👀😂
يرضيك يعني لما أرفض يقوم واخد مني كيكه الشوكولاته اللي أنا عملاها🥹
محمد:جدعه يا حبيبت أبوكي…يلا سيبك منه وروحي نامي عشان عندنا مشاوير بكره
مي باسته ف خده ودخلت😂😘
عبدالرحمن:عمي…يا عم….
صفاء ونسرين بضحك طبطبه عليه:معلش يا حبيبي هو عمك عملها فيك😂😂😂😂♥️
يلا تصبح على خير وبكره نبقى نتكلم😘😂
عبدالرحمن بضيق:كده طيب ولما أخطفها محدش يرجع يلومني😤😏😏😏
عمر وحمزه:صلي على النبي يا درش وتعالى بس ننام وبكره أكيد هيوافق يعني هو بس عشان أنت روحت قولتلها من وراه فحب يطلع عينك😈😂
عبدالرحمن بتنهيده:ماشي وأمري لله….وبص على أوضه مي
:كله يهون عشان عيونك يا قلبي
**************************
ياسمين: طبعًا انتي بكره معانا مش محتاجه عزومه؟!
شروق بضحك: للأسف أكيد🙂😂
ياسمين: للأسف؟؟!
تعرفي يا شروق يا اختي لولا أنك لسه فكه الجبس كان زماني أنا اللي جايه أعمل معاكي الصح دلوقتي تعرفي كده ولا متعرفيش🧐🙂؟!
شروق بخوف متصنع:لا عارفاكي مفتريه وتعمليها يا حبيبتي
ياسمين:بتقولي حاجه يروحي
شروق بسرعه:لا أبدًا يا عمري….بقولك ما تروحي تكلمي عمر عشان تعرفي منه هنتقابل أمتى
ياسمين بتذكر:اه صح تصدقي نسيت أسأله
شروق:شوفتي أنا فكرتك أهو…يلا هطير أنا بقى🤫😂
ياسمين:مع السلامه يااختي😒
**************************
ياسمين كانت كلمت عمر واتفقت معاه على الميعاد المحدد اللي هينزلوا فيه سوى وبالمره تعمل بروڤه أخيره للفستان وهو يجيب البدله
.
ومي كانت طايره من الفرحه وطبعًا كلمت ميار اللي أول أما حكتلها مكنتش مصدقاها عشان عارفه أن صحبتها دبش وميطلعش منها ده كله وأتبسطت جدًا أنها وافقت
.
زياد كلم حمزه وعرفه أنه عقبال الصبح هيكون عنده عشان يقضي معاهم اليوم بدل ما يجي على الفرح بس
.
أما عبدالرحمن مكنش عارف ينام من كتر الصدمه والفرحه ف نفس الوقت….بس صلى وحمد ربنا على أنه كان بيدعي بيها طول السنين اللي فاتت دي كلها وأهي وافقت وفضل طول الليل يفكر فيها ويسترجع ذكرياتهم سوى
**************************
تاني يوم على ابطالنا الحلوين جهزوا من النجمه ونزلوا كانت صفاء ونسرين عملينلهم سنداويتشات عشان محدش لحق يفطر ونزلوا بسرعه عشان ياخدوا اليوم من أوله😂😂😂😂😂
زياد وحمزه ركبوا مع عبدالرحمن
وياسمين وشروق ومي ركبوا مع عمر وإتجهوا للمول
والبنات قعدوا ينقوا فساتين ليهم وعبدالرحمن شارك مي ف أختيار فستانها وكان شكله قمر أوي
وبعد وقت كبير جدًا من اللف ودخول المحلات أخيرًا خلصوا
وكان المغرب أذن الشباب نزلوا يصلوا والبنات كذلك وبعدين أخدوهم وروحوا
**************************
مي:اااااه ياني….ااااه يا عضمك يا رضا….أنا قولتلكم محدش يسمع كلامي وينزلني ف حته محدش سمع الكلام بردوا 🙂🥲🥲
محمد بضحك:يعيني عليكي يا شابه…شاهد قبل الحذف مسنه فـ العشرين😂😂😂😂😂
كلهم قعدوا يضحكوا عليها بما فيهم عبدالرحمن اللي سابهم ودخل الأوضه(يعيني شكله مفرهد)😂😂😂😂
.
محمد:مي هاتيلي القهوه بتاعتي وتعالي عايزك ف الموضوع
مي بأستغراب:هو في أي يا صفصف….ناوي يقت**لني ولا أي🙂😂😂….اي شغل الطار ده كله عشان قولت موافقه🥲
…خلاص أنا عيله ورجعت ف كلامي
صفاء:قومي يا موكوسه بدل ما يسمعك ويجيلك هو 😂😂
مي:لا وعلى أي الطيب أحسن.. وبعدين أحنا مش عايزين نتعبه معانا🥹🥹🥹😂ألقاكم قريبًا
صفاء ونسرين بضحك:مع السلامه يا خلف😂😂😂😂
**************************
مي ف سرها:أعوانك خا**نو*ك يا ريتشارد🙂🙂🙂🙂
=أحم….أتفضل يا حبيبي
محمد:تسلملي عيونك يا قلبي
….تعالي بقى هنا كده عرفيني ايه اللي حصل امبارح بالظبط عشان أنا مش عايز لعب عيال هه👀👀👀
مي:هو يعني……………………………………………وبس والله لكن أنا طبعًا مقدرش أخد قرار زي ده غير لما انت تعرف وتوافق يا حبيبي
محمد:وانا موافق يا حبيبتي حد يطول يفرح بـ بنته بردوا ويقول لا..بس المهم انتي يا حبيبتي مش شرط عشان هو أبن خالتك وكده انك توافقي …لا خالص وانا مش هضغط عليكي أبدًا وعايزك تعرفي إني معاكي ف أي قرار انتي هتاخديه ولو مش موا……
مي بمقاطعة:مين دي يا بابا…موافقه أكيد🌚😂😂♥️
محمد:اه يا بنت ال…شوف البت أقولها أي وهي أصلاً مدلوقه زي الجردل🙆🏻‍♂️🤦🏻‍♂️عوضي على الله
**************************
يااااااااااه مش مصدق نفسي خلاص يعني من بكره هصحى وانام وانتي فـ حضني🌝😉
ياسمين بكسوف:لم نفسك يا عمر
وبطل قله***أدب
عمر بضحك:يروحي من هنا ورايح مش هتلاقيني غير قليل*الأدب🥹😂😂😂
كمل بمرح:معاكي أنتي بس طبعًا
ياسمين قفلت فـ وشه………
*******************

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حبي الأول)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى