روايات

رواية حبيت رجل مجهول الفصل الثاني 2 بقلم عبدالرحمن حسني

رواية حبيت رجل مجهول الفصل الثاني 2 بقلم عبدالرحمن حسني

رواية حبيت رجل مجهول الجزء الثاني

رواية حبيت رجل مجهول البارت الثاني

رواية حبيت رجل مجهول الحلقة الثانية

يا خبتك يا منار يوم ما تلقي حد يحبك يمووت
انا فعلا نحس زي ما مراات ابويا ما بتقول
( الباب بيفتح )
مرات ابوياا / مين دي الي نحس اكيد انتي مفيش غيرك
منار بعصبيه / ايوووه انا انا النحس مفيش غيري عايزه حاجه تاني
مرات ابويا / انتي بتزعقي يا قليلة الادب كدا ليه
منار / انا مش قليلة اداب وملكيش دعوه بيا
ابويا / ايه ايه في ايه يا منار
مرات ابويا ببرود / في ان بنتك المتربيه بتزعقلي
منار / متربيه غصب عنك ومش انتي الي مربياني
ابويا / ايه يا منار عيب كدا يا بنت
منار بعصبيه/ لا مش عيب وكفايه لحد كدا انا مش قادره استحمل انا تعبت
مرات ابويا / متتجوزي يختي عشان نخلص منك بدل تعبتي
منار / انتي مالك انتي عمرك ما كنتي امي ولا هتبقي امي ملكيش دعوه بحياتي
ابويا / انا قولت عيب يا منار دي امك يبنتي
منار بعصبيه / لا عمرها ما كانت انت طول عمرك شايفها بتعذب فيا وانت قاعد بتتفرج وساكت انت فاكر انك كدا بتربيني لما تجبلي مرات اب
مرات ابويا / وانا كنت فاكره انها بتزعقلي انا بس لا وكمان صوتها علي عليك ي حج
ابويا / انا هسكت بس يا منار عشان عارف ظروفك
منار / ظروفي انت تعرف ايه عن ظروفي محدش ليه دعوه بحياتي ولولا اني مش عايزه ازعلك كنت غورت من هنا من زمان
_____________
محستش بنفسي غير وانا علي الارض ايوه ابويا ضربني بالقلم اول مره احس ان ضهري اتكسر اول مره حد يضربني كدا ليه يا
بابا هونت عليك مكنتش اتخيل انك ف يوم تمد ايدك علي بنتك
__________
ابويا / ايكي ف مره اسمعك بتقولي كدا ودي امك غصب عنك يا قليلة الادب
مرات ابويا/ انتي متستهاليش غير كدا فعلا
________
مقدرتش انام من الصدمة زمان بابا لما كان بيزعق فيا بعد خمس دقايق بيكون داخل عليا ويصالحني وانهارده ضربني بالقلم كنت مستنيه يدخل ويخدني ف حضنه ويقولي انا اسف بس للاسف محصلش اتغيرت اوي يا بابا
انا همشي ههرب مش هرجع تاني ابدا وكويس انه ميعرفش اني شغاله ف مستشفي انا كنت بشتغل عشان اجيب مصريفي ومروحش اقوله هات فلوس
اتصلت بوحده صحبتي واتفقت معاها اني هقعد عندها يومين لحد ما القي مكان اقعد فيه جهزت الشنطه ومشيت كانو نايمين سبت ورقه لبابا لما يصحه هيلقيها
_____________
ابويا / منارر افتحي الباب
منار يلا قومي افطري ، طيب ادخل ؟
مناار انتي فين مناااار ايه الورقه دي!
منار / حبيبي بابا هتوحشني انا اسفه لكن مبقتش استحمل مكنتش متخيله انك ف يوم هتمد ايدك عليا كفايه عذاب كفايه وانا متحمله العقربه دي ٢٠ سنه خليتك كرهتني يا بابا انا همشي ومش هرجع تاني اعتبر منار ماتت خلي بالك من نفسك
ابويا / ليه كدا بس يا بنتي ليه
________
( بعد اسبوع)
( ف المستشفي )
الممرضه / يا دكتورة
منار / نعم
الممرضه / المريض فاق يا دكتوره
منار / بجد !
الممرضه / والله فاق
جريت علي الاوضه لقيته صاحي دخلت عليه وانا متوتره جدا بس لازم اكون عاديه ممكن ميكنش انا المقصوده من المذكرات بتاعته
____________
منار / ازيك يا حساام اسمك حسام مش كدا
حسام / اه حسام يا دكتوره منار متعمليش نفسك مش عارفه مذكراتي باينه ف جيبك
منار بتوتر / هااااا ! مذكرات ايه
حسام بيضحك / مذكراتي انا مكنش معايا غيرها هيا والموبيل واسمي مكتوب فيها عرفتي اسمي منين ؟
منار / اسفه اني فتحتها بس انا مشفتش غير اسمك بس وقفلتها تاتي
حسام / بجد كان في حاحه جنب اسمي كدا مخدتيش بالك منها
منار بتوتر / لا طبعا
حسام / هقولك انا عليها مكتوب انا اسمي حسام محمد مش هكتب حااجه عن حياتي غير عن الدكتوره منار الي بحبها من سنين
منار / انت بتقول ايه
حسام / عجبك الورد ؟
منار / ورد ايه يعم
حسام / تؤتؤ مش هنفضل نسأل كتير انتي بتعشقي الورد
منار / طيب بعد اذنك
حسام / استني بس
___________
ومسك ايدي حسيت احساس غريب قلبي كلو اتكهرب احساس مش عارفه اقول عليه حلو ولا وحش
___________
منار / ايدي لو سمحت
حسام / مالها ايدك اه جميله اوي
منار / بعد اذنك احترم نفسك وسيب ايدي
حسام / طيب هقولك انتي حاسه بي ايه دلوقت قلبك اتكهرب واتكسفتي ووشك احمر كمان ( بيضحك)
______________
طلعت اجري ، ايه الانسان ده ازاي هو كدا بس بصراحه قمر اوي
منار منار فوقي كدا مين ده الي قمر يخربيت فضايحك
انا هقرأ بقيت المذكرات بتاعته ام نشوف اخرتها ايه
فتحتها تاني
مش هتكلم غير عن منار الدكتوره الي بحبها بقالي سنين
اسمها منار حسين كامل شفتها وهيا خارجه من مدرسه الثانويه زمان كانت ف تالته ثانوي كنت انا ساعتها ف كليه تجاره سنه تانيا
حبيتها اوي مع الرغم انها صغيره بس كانت قمر ولحد دلوقت قمر مكنش باين عليها انها صغيره كدا فضلت ماشي وراها زي
الاهبل لحد ما عرفت بتها ومن يومها وانا حياتي اتشقلبت بقيت اقف قدام بيتها عايز اعرف عنها كل حاجه وف نفس الوقت
نفسي اشوفها اوي حبيتها جدا مش عارف اشمعنا هيا بس حبيتها عرفت عنها كل حاجه تقريبا بتحب تاكل ايه بتحب تشرب ايه بتحب
تتفسح فين اصحبها مين عرفت مشاكلها وكنت بحلها
من غير ما تعرف او تحس حبيت كل تفصيله ف حياتها يعني مثلا بتحب الايس كريم بالشوكولاتة
بتحب تشرب بيبس كتير كمان
بتحب البيتزا
بتحب الورد
بتحب تسمع عبدالحليم وتامر حسني
انا ليه مش قادر اكلمها عشان باختصار خايف متوافقش عليا خايف لما اقولها بحبك تسبني وتمشي او تضربني بالقلم ومش عايز اروح اتقدم لاني عرفت انها بترفض ناس كتير ومحدش بيكمل معاها
________
منار / يلهوي علي الفضايح يا منار دا انتي مشهوره انك نحس
حسام / لا مش نحس ولا حاجه
منار اتخضت / ايه ده انت ازاي قومت من علي السرير !
حسام / مبحبش قعدة المستشفيات وبعدين خوفت لتكوني زعلتي مني
منار / كفايه عبط انت تعبان تعال معايا
خدته علي السرير
منار / مرتاح كدا
حسام / مرتاح طول ما انتي قدامي كدا بس مش تستني لحد ما تقرأي ف البيت
منار / انا كنت باخد فكره بس بس يعني انا اسفه خد انا مش عايزاها
حسام / لا لا دي بتاعتك انتي كمليها عشان خاطري
منار / طيب بعد اذنك انا لازم امشي
حسام / منااار
منار / نعم !؟
حسام / بحبك

يتبع……

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حبيت رجل مجهول)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى