روايات

رواية حبيت جميل الفصل الخامس 5 بقلم منى أبو نوفل

رواية حبيت جميل الفصل الخامس 5 بقلم منى أبو نوفل

رواية حبيت جميل الجزء الخامس

رواية حبيت جميل البارت الخامس

رواية حبيت جميل الحلقة الخامسة

فاديه:المكان ده حلو اوى
فارس:وجودك بيحلي اي حاجه واي مكان تروحيه
فاديه:اتفضل دي فلوس المستشفى بتاعت ماما والجاكت والموبايل ملكك وبعتذر على كل حاجه حصلت مني من يوم ما شوفتك لحد دلوقتي
فارس:في حاجه لسه معتذرتيش عليها يا فاديه
فاديه باستغراب:اي هي!
فارس:خلتيني احبك واشتاق اليكي واسهر الليل أفكر فيكي قوليلي بقا هتتأسفي ازاى على شعوري ده!هتعاتبيني!هتقلي ادبك عليا!هتعملي ايه!
فاديه:همشي يا فارس مش مطلوب منى حاجة تانى
فارس:استني هنا انا بكلمك مش هسيبك تمشي المره دي مش هسيبك يا فاديه انا هتقدملك بس ماما سوسن تقوم بالسلامة وهخطبك
فاديه:ايه اللي انت بتقوله ده يا فارس!
فارس:بحبك

 

فاديه بإبتسامة:طب تعالى وصلني لماما بعربيتك
فارس:العربيه وصاحب العربيه تحت امرك
زينب:لو سمحت يا دكتور هي ماما مالها مبتردش عليا ليه!
الدكتور علاء:كله بيد الله يا زينب ان شاءلله تبقى كويسه
زينب بدموع:كل مره تقول كدا ومفيش جديد طمني عليها ارجوك
الدكتور علاء:كله خير يبنتي
فارس:هتفضلي ساكته كده كتير!
فاديه:سوق وانت ساكت
لقيته فجأه بيغني ويقول كل حب الدنيا دى فى قلبي ليك انت اغلى الناس عليا روحي فيك ده انت لو قدام عنيا اشتاق اليك
فاديه:صوتك وحش اسكت احسن وبعدين بتبصلي كده ليه!
فارس:طول عمري بشوف القمر في السما اول مره يبقي معايا وجمبي
فاديه:طب بسرعه شويه عشان قلقانه علي ماما وبلاش كلامك ده دلوقتي
زينب:يا دكتور ماما مالها الناس دى بتجري ليه!يا جماعة حد يتصل على فاديه اختى حد يرد عليا طيب يا دكتور ماما مالها افتح الباب عايزة اشوف ماما يا دكتور رد عليا
فاديه:زينب في ايه!

 

زينب:الحقي ماما بتموت يا فاديه ماما بتموت
فارس:اهدي يا زينب مش كدا حرام عليكي بالله تهدي
سندت ضهري علي الباب وغمضت عيني والدنيا بتلف بيا هعمل ايه لو ماما راحت منى!كنت جايه احكيلها علي فارس كان عندي يقين تسمعني وتحس بيا يارب لطفك
فارس:فاديه ردى عليا يا فاديه
فاديه:انا كويسه انا كويسه سيبني يا فارس سيبني
فارس:ما صدقت لقيتك ازاي اسيبك!
فاديه بدموع:ماما بتموت يا فارس
فارس:هتبقي كويسه والله اهدي بلاش تعملي في نفسك كدا
الدكتور علاء:الحمدلله عدت مرحله الخطر
زينب بدموع:الحمدلله يارب
فاديه بلهفه:بجد يا دكتور!
الدكتور علاء:بجد ممكن تشوفوها دلوقتي
بصيت على فارس لقيته مبتسم ليا مسك ايدي ومسح دموعي وقالي تعالي ندخل عندها ونطمن عليها وبحبك
فاديه:نطمن عليها واي!

 

فارس:وبحبك
فاديه:سيب ايدي يلا انت وتيجي ورايا في هدوء مسمعش صوتك
فارس:والله البت دي هبله كل دقيقة في حال بس والله بحبها في كل الأحوال يخربيت جنانك
فاديه:بجد بتحبني يا فارس!
فارس:غوري يا بت انتي من وشي تعالي ورايا مسمعش صوتك عايز هدوء تام
محمد:الو مين معايا!
ياسمين:انا ياسمين يا محمد ممكن اعرف فين فارس!
محمد:اي فكرك بيه!انا بقالي يومين معرفش عنه حاجه
ياسمين:طب لو كلمك ممكن تكلمني تقولي!
محمد:انتي عايزة ايه منه تاني مش كفاية اللي حصله بسببك سبيه في حاله بقا يا شيخه
ياسمين:اكيد لسه بيحبني انا جايه اصلح كل حاجه
محمد:انتي كسرتي قلبه زمان لو تعرفي تصلحي المكسور صلحيه يمكن الميت يصحي والناس تعيد حسابتها
فاديه:فارس مش هتنام بقا!من الصبح وانت منمتش لازم ترتاح شويه يا حبيبي
فارس:قولتي ايه!

 

فاديه:لازم ترتاح شويه
فارس:لا اللي بعدها
فاديه بإبتسامة خفيفه:معرفش
فارس:هتقولي ولا ازعل!
فاديه:سيب ايدي الناس ممكن تشوفنا
فارس:خلاص قولي
فاديه:حبيبي
فارس:مش انتي فاديه الدبش اللي انا اعرفها
فاديه:ولا انت فارس اللي انا اعرفه بطل محن ونام عشان تبقي فايق الصبح ماما ممكن تقلق من نومها دلوقتي بسببك هروح اطمن عليها واجي
فارس:مبسوط ان مامتك هتخرج بكرا ومبسوط اني هطلب ايدك منها
سيبته ومشيت روحت عند زينب اختي انام في حضنها فرحانه ان ماما هترجع بيتها والشخص اللي قلبي دق ليه هيتقدم سرحت في القمر والليل وكنت بتمني الليل يمشي بقا عشان يجي الصبح
فارس:ايوه يا ماما الفون بتاعي معايا انا كويس متقلقيش مش هقدر اسيب فاديه لوحدها هي واختها انا هبات معاها في المستشفى
زينب:فارس انت صاحي!
فارس:سلام دلوقتي يا ماما
زينب:انت صاحي اهو
فارس:تعالي يا زينب تعالي ولو نايم اصحالك

 

زينب:هي فاديه بتحبك صح!
فارس بضحك:بتضحكى كده ليه طيب!
زينب:سمعتها وهي نايمة بتقول انا بحبه أوي يا ماما حنين عليا مش قاسي وانا الحنيه بالنسبالي دفا و اللي قلبُه فيه حنيه عِشرِته فيها الأمان
فارس:هي قالت كده!
زينب:اه والله سمعتها وجيت اقولك دلوقتي يعني ايه دفا وحنيه والحاجات دي!
فارس:انتي لسه صغيرة علي الحاجات دي واختك هبله بتخرف نامى يا زينب عشان خاطري
لقيت فارس دخل الاوضه اللي نايمه فيها وحسيت بهوا علي وشي وسمعت صوت ضحكه هو وزينب وفتحت عيني لقيته هو اللي بيعمل الهوا ده
فارس:يلا عشان نفطر ونروح البيت
فاديه:انت بارد اوى حد يصحي حد كده!
فارس:دي حركه رومانسيه اي يا بنتي اجيبك من شعرك عشان تنبسطي!
فاديه:اه الحاجات دي بتعجبني
فارس:شوفي اختك يا زينب عشان هتشل
فاديه:بعد الشر عليك يا اهبل
فارس:صباح الخير يا ست الكل

 

سوسن:صباح الخير يا حبيبى عامل ايه يا فارس!
فارس:احنا كلنا بخير بيكي ويلا بقي عايزك تقومي عشان ماما جيالك بكره
زينب:احم احم
سوسن:تشرف يا فارس فى اي وقت
فاديه:اسندي عليا يا ماما
فارس:هاتي ايدك يا ماما براحه خالص
فاديه:طب شيلي معايا الحاجات دي يا زينب
خلاص طلعنا من الاوضه وبقينا في الطرقه وببص على فارس لقيته بيبتسملي وماما سانده عليه روحت بصيت قدامي وانا جوايا واحشني ونفسي يبقي معايا في الحلال النهارده قبل بكره والبس دبلته
ياسمين:فارس!
فارس:انتي اي جابك هنا!
ياسمين:هو انا مش وحشتك!
فاديه:انتي مين وعايزه فارس في اي!
ياسمين:انا ياسمين انتي اللي مين!

يتبع…..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حبيت جميل)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى