روايات

رواية حبيب الروح الفصل السابع 7 بقلم مورا

موقع كتابك في سطور

رواية حبيب الروح الفصل السابع 7 بقلم مورا

رواية حبيب الروح الجزء السابع

رواية حبيب الروح البارت السابع

حبيب الروح
حبيب الروح

رواية حبيب الروح الحلقة السابعة

سلمي؛ بتبوص علي ايه ياتامر
تامر بتوتر؛ اصل في ناس غريبه ف الشارع فبشوفها يعني رايحه فين
سلمي: اها ماشي
الصبح
نزل تامر وكان رايح علي شغله وكان عايز يعرف امل موجوده ولا لا وقرر انه يطلعلها بعد مافكر كتير قووي
دخل تامر العماره وكانت سلمي مرقباه من الشباك ودموع عنيها نزلت
طلع فوق للشقه وكان متردد جدا ولكن اخيرا قرر يخبط ع الباب
دق دق
قامت امل عشان تفتح الباب
فتحت امل الباب
امل بصدمه؛ تامر!!!!؟
تامر؛ ازيك ياامل
امل؛ كويسه
تامر؛ اخبارك ايه….
امل؛ تمام وانت
تامر؛ كويس…. الا صحيح الناس اللي كانوا عندكوا امبارح….. كان في حاجه يعني ولا ايه
امل؛ ده…. ده كان جاي ي…. يتقدملي
تامر؛ وانتي وافقتي
امل؛ تفتكر ان في حد يستاهل اني اوقف حياتي علشااانه
تامر بفهم؛ اكيد لا
امل؛ عشان كده وافقت
تامر؛ مبروك ياامل
امل؛ الله يبارك فيك واه صحيح مبروك ع الحمل
تامر؛ ده انتي متابعه بقا
امل؛ هههه مش عشره عمر! اكيد ابقا عارفه
تامر؛ طب… عايزه حاجه مني
امل؛ لا ميرسي
نزل تامر وكان قلبه حزين قووي علي حبيبه روحه اللي راحت منه
قفلت امل الباب وفضلت دموع عنيها تنزل
ساعات الدنيا بتفرقنا عن الناس اللي بنحبهم وللاسف مش بيبقا ف ايدنا نعمل حاجه
……
انعمل ايه ياااماني احنا انفضل ع الوضع ده!
اماني بعياط؛ معرفش ياحمزه وكمان الزفت العريس جاي النهارده
حمزه بعصبيه؛ يبقا نتجوز دلوقت
اماني؛ نتجوز ازاي يعني
حمزه: نجيب مأذون عندنا البيت ونتجوز من ورا مامتك ونحوطها قدام الامر الواقع
اماني؛ يلهوي دي كانت خربت الدنيا
حمزه؛ مش اتقدر تعمل حاجه انتي اتبقي مراتي خلاص
اماني؛ ياحمزه لا لا ارجوك انا ابقا وراها لغايه مااقنعها
حمزه: لا مستحيل مش افضل واقف لغايه ماتضيعي مني
اماني؛ طب بوص العريس جاي النهارده اقعود معاه اي قاعده كده وارفضه اكيد مش اتجوز بلعافيه وهي لما تلاقيني رفضته اتحوط ف بالها اني مش اتجوز غيرك
حمزه؛ طب وان ده ماحصلش
اماني؛ اجيلك انا بنفسي واقولك نتجوز
حمزه؛ مع اني مش مقتنع بس. اشوف اخرتها ايه
اماني؛ انت بتحبني قوي كده
حمزه؛ ههه مانتي ماتعرفيش غلاوتك عندي ايه
اماني؛ صدقني وانت كمان بحبك قوووي
……
فايزه؛ اومال فين بنتك ياسعاد
سعاد: كلمتها وقالت جايه
فايزه؛ طب استعجليها
سعاد؛ حاضر ياحبيبتي بس ابنك ماشاء الله يعني
سعاد؛ طبعا ده حبيبي
جه عليهم شخص ماسك سجاره بايده
عصام: اومال فينها
سعاد: جايه ياحبيبي جايه
……
دخلت اماني البيت
سعاد؛ تعالي ياامااني سلمي علي عريسك
اماني اتصدمت لما شافت فايزه راحت دخلت جوه
عصام؛ ههه احنا شفافين ولا ايه
سعاد: لمؤاخذه انا ادخلها
دخلت سعاد جوه
سعاد؛ ينفع الكسفه دي يعني
اماني؛ هو مش بابا كان قايلك تقطعي علاقتك بلست دي
سعاد؛ الله يرحمه بقا
اماني؛ رجعتي تكلميها تاني ليه
سعاد؛ انا ماخصمتهاش اولاني لما اكلمها تاني وبعدين ده مش موضوعنا ماسلمتيش عليهم ليه
اماني؛ قولتلك مش اتجوز غير حمزه حتي لو قعدت ارفض برضو فبلاش تضيعي وقت ع الفاضي
سعاد؛ انتي قابلتيه النهارده صح
اماني؛ ها!! ل.. لا
سعاد؛ لا قابلتيه وانتي كدابه بس وحياه كدبك ده مانتي طالعه من البيت تاني
اماني؛ اتحبسيني يعني
سعاد: يلا اطلعي اقعودي معاه
اماني؛طب مش طالعه بقا
سعاد: بقا هي كده…طب انا اوريكي
طلعت سعاد لبره
سعاد؛ بقولك ايه يافايزه…

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حبيب الروح)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى