روايات

رواية حبيبي مهما طال الزمان الفصل الأول 1 بقلم سلمى أسامة

موقع كتابك في سطور

رواية حبيبي مهما طال الزمان الفصل الأول 1 بقلم سلمى أسامة

رواية حبيبي مهما طال الزمان الجزء الأول

رواية حبيبي مهما طال الزمان البارت الأول

رواية حبيبي مهما طال الزمان الحلقة الأولى

في ليله يملوؤها الامطار في منزل صغيركانت توجد فتاه تبكي بقوه وحولها الكثير من الظباط و سيده في ال٤٥ من عمرها واقعه ارضا من حولها الدماء والطلق الناري يملأ جسدها وبجانبها تلك الفتاه تصرخ بقوه قائله
..ماما اصحي يا ماما ونبي يا ماما اصحي
ليأتي رائد في الشرطه يحملها وهو يقول
..والدتك ست عظيمه لازم تفتخري بيها وصدقيني مش حسيبك يا نورهان ليحتضنها وتزيد تلك الطفله في البكاء وهي تنظر الي والدتها بحزن
……….
..صباح الخير
..صباح النور
..بصي انا اسف جدا بجد متأسف جد انا مكنتش شايفك انتي طلعتي فجأءه قدامي وانا اساسا كنت مطبق يومين ومكنتش شايف بعتذرلك بجد
ابتسمت برقه وقالت
..مافيش حاجه حصلت خالص علفكره انا فعلا اللي كنت مش مركزه كويس وانا بعدي ولا يهمك
..بجد مكنتش شايفك …مش عارف اقول ايه ولله
..لا متقولش حاجه بس لو امكن يعني توصلني في طريقك عشان بس يعني مش حعرف امشي برجلي دي
..اه طبعا ..طبعا حروح بس اخدلك اذن واجي
..اتفضل
………………
..حساب اليوم كام لو سمحت
..٢٠٠٠ جنيه يا فندم
..طيب ماشي اتفضل ..اااا وعايز اعمل اذن خروج من هنا للأنسه اللي دخلت انهارده الصبح
..طيب حتروح للدكتور بتاعها وهو حيعملها
..تمام ماشي شكرا
..العفو
…………….
كانت قاعده سنده رأسها علي السرير بتعب ليدخل عليها وهو يقول
..طيب انا عملتلك اذن اهو يلا
اومأت برأسها ليذهب ويساندها بيده ويذهب معها بهدوء
ليخرجوا من باب المشفي ويدخلوا السياره وينطلق بها
..انتي ساكنه فين
..في *****قريب من هنا مش بعيد معلش تعبتك معايا
..لالالا مافيش تعب ولا اي حاجه انا اللي متأسف
بعد نصف ساعه كان يصف السياره امام عماره قديمه نسبيا ليترجل من السياره ويذهب اليها ويساندها ويدخلوا ويصعدوا الدرج حتي يصلوا الي باب الشقه
..مين
..انا يا ساره افتحي
لتفتح ساره وهي تقول
..نوهان انتي اتأخرتي ليه وايه الل لتشهق بصدمه وهي تقول
.. يا حبيبتي يا نورهان ايه دا ايه اللي عمل فيكي كدا
..مفيش حادثه صغيره
..حادثه ورجليكي دي حنعمل ايه بيها مين اللي عمل كدا
..انا انا ولله مكنتش شايفها خالص طلعت قدامي فجأه
..فجأه فجأه ازاي يعني هو عشان معاكوا عربيات تخبطوا الناس ثم تنظر الي نورهان وهي تقول بحسره
..وبعدين يا نورهان حتعملي ايه يعني كدا قدامك لشهرين قدام علي ما تفكي الجبس يعني مافيش شغل والبيت مافيش ايجار حتي حندفع منين واكل وشرب وميه ونور وكهربا دا مرتبك عي مرتبي اكيد مش حيك
لتقاطعها نورهان بأحراج وهي تقول
..ما خلاص بقا يا ساره انا حتصرف اهدي شويه مش وقته
ليشعر ابراهيم بالحرج ليقول بجديه
..انا ممكن اتكفل بكل حاجه
لتتحدث ساره وتقول
..يعني ايه
..يعني ممكن انا اللي ادفع كل دا علي ما الانسه نورهان تخف وتفك الجبس
لتتحدث نورهان بأستنكار وتقول
..تعويض يعني …لا شكرا انا مقبلش.
حاجه زي دي انا حعرف اتصرف وشكرا علي التوصيله عن اذنك بقا عشان عايزه استريح
..انا مش قصدي حاجه …وعالعموم دا الكارت بتاعي انا ابراهيم محسن رجل اعمال ودا رقمي لو عزتي اي حاجه ياريت تتصلي بيا وبعتذر تاني مره بعد اذنك ……………
ليخرج ابراهيم وتقفل ساره الباب وتسند نورهان وتدخلها الغرفه علي السرير لتستريح لتقول ساره
..ماكنتي تقبلي وخلاص يعني فيها ايه
..هو ايه اللي فيها ايه انتي اكيد اتجننتي انا عمري ماقبل حاجه زي دي
..وحتعملي ايه بقا يا فالحه
..حتصرف اكيد بس انا رجلي وجعاني اوي
لتقترب ساره من نورهان بهدوء وهي تقول
..الف سلامه لتضع لها وساده تحت رجليها ثم تقبل رأسها وهي تقول بعد الشر عاليكي حتدبر انشالله
..انشالله
لتنام ساره و نورهان تفكر فيما تفعله بكل هذا لتتنهد وهي تقول
..يارب ساعدني
ولكنهم يستيقظون بفزع علي طرق الباب …….

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حبيبي مهما طال الزمان)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى