روايات

رواية حبيبي الظابط الفصل العاشر 10 بقلم أميرة خالد

رواية حبيبي الظابط الفصل العاشر 10 بقلم أميرة خالد

رواية حبيبي الظابط الجزء العاشر

رواية حبيبي الظابط البارت العاشر

حبيبي الظابط
حبيبي الظابط

رواية حبيبي الظابط الحلقة العاشرة

-ثفقه مربحه الحقيقه لا ومغريه كمان
_يلا علي بركه الله
=ايه العبث ده انا مش موفقه..!!!
“رميت الكلمتين دول وسبتهم ودخلت انام بلا سبب وبلا مبرر بعد اليوم ده عدا اسبوع وزين كان مختفي وعمر استقر هنا ولقا شغل وقرب هوا ومريم من بعض وعدا شهر وزين استيل مختفي ومحدش بيجيب سيرتو لحد مقررت اكلمو”
=الو؟
_..
=زين انا روح
_زين مش موجود انا صحبو وحالياً احنا ف مأمورية
“سمعت الكلمتين وقفلت من سكات زين مختفي الوقت بيعدي وعدا علي المكالمه دي بظبط خمس شهور ف الخمس شهور حصل احداث كتير من ضمنهم اختفاء زين مامتو تعبت ومسبتهاش انا وعمر ونزلت تدريب ف الكليه والسربرايز اني اجرت مكتب ب اسمي للديكور وجالي اول طلب اني اجهز خطوبه ع البحر وكان طلب محبب لقلبي جدا خطوبه وع البحر ياالللهه”
=مريم محتجاكي معايا
~تحت امرك يهندسه
=انا جالي اول عرض شغللللل هنعمل خطوبه لحد علي البحر
~اوعا وووووشك
=بصي بقا عايزه انزل اجيب الحاجات الي هتلزمني واكلم الناس الي هتركب كل ده و هوا زين لسه مرجعش يمريم؟
~محدش فينا بيعرف يوصله هوا كان قايلنا ع المأموريه دي بس متوقعناش تيجي بسرعه
“سكت تاني وزعلت عشان مقليش..جبت الشغل الي هيلزمني وكلمت الي هيظبطو الديكور وكلمت العريس قولتله التفاصيل وصورتله كل حاجه طلبت منه كذا صوره لي هوا والعروسه عشان اعلقهم بس رفض وقلي عشان السربرايز متبوظش!!!! العريس كان مجهول بنسبالي مشفتهوش ظبط كل حاجه ونزلت المكان اعمل اخر تظبيطات في”
=تحفه ياجماعه بجد مش عارفه اشكركو ع المجهود ده قد ايه!!
“شكرت العمال الي معايا وبصيت ع المكان اخر بصه ونزلت اشتريت ورد احمر عشان اعلقو بنفسي..جبت كميه لذيذه كنت حسه ان المكان محبب لقلبي عشان اول مره اشتغل بنفسي علقت الورد ورشيت ورد ع الأرض عشان الخطوبه كانت النهارده المكان كان خيالي كل حاجه مظبوطه ب الشعره والغريبه اني اتمنيت المكان ده يكون مكاني انا وزين..”
=الو؟
-مساء الخير ياانسه روح..
=مساء النور ياعريسنا المكان عجبك؟
-جدا تسلم ايدك انا بكلمك بنفسي عشان اعزمك انتي لازم تيجي
=صدقني كان نفسي بس عندي مشاو..
-لالا مش هقبل اعتذارات دانتي لازم تحضري بجد ولازم كل الناس تشوف مين صحبه المجهود الجبار ده هستناكي الساعه 8 بليل
“معرفتش اهرب منو طلعت دريس بسيط يليق ب أجواء المكان لبست دريس اسود هادي وحطيت ميكب خفيف وسبت شعري مفرود وخرجت البلكونه علي امل الاقي زين!!! وكلعاده ملقتهوش..نزلت واتحركت ع المكان ضربات قلبي كانت سريعه بلا سبب وصلت والمكان كان فاضي؟!!!”
=انا جيت بدري وله ايه؟
“كنت بكلم نفسي وببص حوليا المكان فاضي والورد بيطير حوليا فين المعازيم يجدعان متهزروش فضلت واقفه ببص علي البحر ومديه ضهري للمكان وانا وقفه ف النص وفاجاه حسيت بحد ورايا حد البرفيوم بتاعو مش غريب عليا حد بيزود ضربات قلبي لمجرد احساسي بأنه ف نفس المكان الي انا في”
_وحشتيني..
“لفيت بسرعه وانا مخضوضه من صوته”
=زين!!!
_قلبو..
=انت ازاي و امته و..انا كلمتك كتير واستنيتك و..
_حقك عليا مكنش في وقت اكلمك بس كنت بطمن عليكي من مريم لما بكلمهم
=جيت امته؟
_امبارح و..
=استنا بس انت بتعمل ايه هنا؟؟؟؟
_الاه مانا لازم ابقا هنا
=ي يعني ايه؟
“فضل باصص عليا لفت نظري البدله السوده الي هوا لابسها وفاجاه طلع حاجه من جيبو ونزل علي الارض واحيه!!!”
_انا مش عارف انتي دخلتي حياتي امته وازاي وشقلبتي كل الموازين دي منغير مجهود منك ازاي!! كل الي اعرفو اني بحبك وبحب كل الاوقات الي بتبقي جمبي فيها ولو موفقتيش تتجوزيني هحبسك عمتآ
“عيني كانت بتلمع من الدموع مش قادره احدد احساسي كان بيقول اي غير أن قلبي بيرقص لأول مره احس اني عايشه وباخد حاجه بحبها”
=انت فصيل علي فكره..
_طب هاا هتتجوزيني وله احبسك؟؟
=هتجوزك يابن العبيطه
“لبسني الخاتم ومحستش بنفسي غير وانا بحضنو لاول مره بعد وقت طويل اوي احس اني مطمنه ومرميه ف حضن حد شايل كل حاجه ومقسمني كل حاجه احساس انك ف حضن حد بتحبو ده الذ واجمل واطعم احساس ف الدنيا..وفاجاه وهوا حضني سمعت تسقيف؟”
=اي ده اي دددده؟
_ابدا يحبيبتي دي خطوبتنا بس…
“ضحكت ضحك هستيري لما لقيت صحابو وصحابي ومريم وعمر وطنط جريو عليا وحضنوني وبدأت المبركات والكلام ده وبعدها الاغاني اشتغلت وبدأنا نرقص كلنا تحت أجواء من الانبساط الغير عادي وسط ناسك وصحابك الي اقل ميقال عنهم اهلك مش صحابك جو خالي من التنشنه يوم انبساط وبس..”
=وشوشت زين وقولتله…بحبك علي فكره
_بموت فيكي علي فكره..
تمت♥️

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حبيبي الظابط)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى