روايات

رواية حبيبي الظابط الفصل الثاني 2 بقلم أميرة خالد

رواية حبيبي الظابط الفصل الثاني 2 بقلم أميرة خالد

رواية حبيبي الظابط الجزء الثاني

رواية حبيبي الظابط البارت الثاني

حبيبي الظابط
حبيبي الظابط

رواية حبيبي الظابط الحلقة الثانية

_مال اهلي؟دانا اوريك مال اهلي بقا
=استنا استنا حصل خير سيبو
_برقلها وقال..وسعي انتي دلوقتي
“ضربو كشاف فاجأه جاب أجل الواد تقريبا وفضل مسكو لحد ماصحبو جه وخدو ف البوكس!!”
_الحيوان ده هيتعملو محضر عدم تعرض لو اتعرضلك تاني ترني عليا تمام؟
=هوا تمام وكل حاجه بس انا بعرف اخد حقي لوحدي
_لا والله؟ بأمره انو كان بيشدك وانتي مش فالحه غير ف سبني سبني
=علي فكره انت تنك ومستفز واقولك حاجه كمان مفيش شكرا ع الي عملتو وسع كده
_شدها من اديها…انا تنك اه بس انتي بارده والي اتقال جوه حسابو مخلصش
“فضلو باصين لبعض ب تحدي لحد ماشمس جت وصاحب سيف جه”
-احم ايه يجدعان النرفزه دي كلها حصل خير
~وعد خلاص يلا عشان نمشي وشكرا يحضره الظابط
_ابقي علمي صحبتك الزوق بقا ها
=وانت ابقا علم صحبك يبطل تناكه بقا ها يلا يشمس
“شديتها ومشينا واول مطلعنا الشقه الي انا وهيا قاعدين فيها لوحدنا لقيتها فتحت ف الضحك”
=بتضحكي علي ايه يبارده؟
-انا الي بارده يمتخلفه الواد عمال يلطف معاكي وسكتلك لما هزقتي ووقف معاكي لما الحيوان ده جه وانتي بااااااردههههه الطمممم
=اسكتي ونبي كلهم صنف زباله اصلا وتلاقي بيستعرض عضلاتو علينا
-حرام عليكي ده جنتل خالص بجد؟!
=شششش بلا جنتل بلا جركن يارب مشفهوش تاني
*عند سيف وزياد*
_بارده ومستفزه وقليله الزوق ايه القرف ده
-هيا بارده اه بس والله لذيذه يعني فيكو غتاته من بعض
_انا غتت زيها؟ دي سم شوف عملت معاها ايه وهيا مستفزه ازاي
-بس شكلها لذيذه بجد والله هيا وصحبتها
_اتعدل ف القعده وبصله..متقول كده يعم قوووول ان صحبتها روشتك
-حدفو ب الولاعه..بس يابغل يالي مبتفهمش الا هنشوفهم تاني امته؟
_شششش يارب مشوفهاش تاني
“اليوم خلص علي كده وصحيت وعد وهيا مكشره”
~في ايه يابومه متفردي وشك
=اسكتي ونبي عشان علي اخري بقا انا انام واحلم ب الحيوان ده
~احيه بتهزري؟
=هتشل ياشمس هتشلللل..استني بيرنو عليا من الشركه
“ردت عليهم واستغربت الي بيتقال”
=شمس احنا لازم ننزل القسم
~اي ده ليه؟
=بتوع الضرايب دخلو الشركه ومصممين يقفلو القسم بتاعنا عشان الميزانيه!!!
~اتخضت وقلتها..ايه الهبل ده ازاي يسبوهم يدخلو وازاي محدش أدانا علم أنهم هيجو؟
=حطت اديها علي رأسها وهيا بتهز ف رجلها بعصبيه..مش عارفه ياشمس مش عارفه في حد قاصد يعمل كده احنا لازم ننزل نشوف الدنيا بنفسنا يلا
~طيب اهدي واشربي قهوتك لحد مخلص لبس يلا
“هزت دماغها وقامت تعمل القهوه وهيا بتفكر لو المكتب بتاعهم اتقفل الدنيا هتخرب ده اتفتح بعد مرار طافح والمكان الوحيد الي سندها هيا وشمس مين الي فكر يعمل كده بجد!!”
~انا خلصت اه..يخربيتك حاسبي
=اتخضيت لما جت علي غفله وكبايه القهوه ادلقت علي ايدي وهيا سخنه..حصل خير حصل خير
~ايدك ايدك تعالي
“شدتني تحت الحنفيه غسلت ايدي لقيناها احمرت زياده عن اللزوم”
~تعالي هننزل صيدليه
=لالا فكك يلا نلحق القسم بس
~يوعد ايدك هتلتهب ياامي انتي مش ناقصه
“شديتها وطنشت ايدي الي مولعه دي ونزلنا ع القسم انا وهيا متوترين ده تعبنا كله اتحط ف المكتب ده مش معقول يتقفل”
=لو سمحت جايين عشان مشكله ضرايب ندخل لمين؟
:حضره الظابط سيف ثانيه هدخل اديلو خبر
“دخل وخرج”
:اتفضلو
=صباح الخي..يادي النيله السوده
_الاه ده ايه اليوم المقريف ده
=خدت نفس قولتله..احنا واقعين ف مشكله والحقيقه مش فاهمه ازاي تبعتو حد تبع الضرايب منغير متدونا علم زي كل مره؟
_عقد حوجبو ب استغراب..ازاي محدش بلغك أنهم نازلين يعني؟
=معرفش!!!
_طب اقعدو كده ثانيه لحد مشوف الموضوع اسم المكتب ايه؟
=كركيب..
_افندم؟
=اتندهت بتعب..اسم المكتب كركيب
_استغرب وقلها..تمام تشربو ايه لحد مشوف الموضوع عشان شكلنا هنطول؟
=لالا شكرا وله حاجه
_شمس تشربو ايه عشان صحبتك هتفرهدني
~ضحكت وقلتله..وعد بتحب القهوه الساده وانا ممكن شاي
_قهوه ساده؟ لايقه مع شخصيتك تمام
“خرج بره وبعتلنا حد ب القهوه والشاي وفضلنا انا وهيا نتكلم لحد ماصحبو وهوا دخلو تاني”
=قومت بسرعه..ها عملت ايه؟
_مزنيتكو واقعه وفي حد مبلغ عنكو اصلا؟
=اتكلمت ب توهان..طب وبعدين يعني كده في احتمال المكتب يتقفل؟
_بصلها ب تركيز ولفت انتباهو اديها الحمره ووشها المخطوف..للاسف هيتقفل لحد متظبطو المزنيه
“وعد وشمس بصو لبعض وقامو”
=تعبناك يحضره الظابط شكرا..
_ده شغلي..وعموما في حلول اقعدو سوا وفكرو
=هزيت دماغي وشمس خرجت وخرج وراها زياد وانا خت شنطتي وكنت خارجه لحد منده عليا..
_وعد استني..
=في حاجه؟
_امسكي الكرت بتاعي لو عطلتي ف حاجه كلميني..
=شكرا بجد..
_هيا احم ايدك مالها؟
=اه دي القهوه ادلقت عليا الصبح
_مم..طب احنا ممكن نتقابل النهارده بليل نشوف حل سوا؟
=انت مش طيقني اصلا عايزه تسعدني ليه؟
_ملكيش دعوه يستي الاه؟
=ماشي يحضره الظ..
_سيف اسمي سيف
=ماشي ياسيف شكرا بجد
_وعد انا معاكي متقلقيش هتتحل!!
“استغربت كلامو وحسيت اني مرتاحه وفي حد معايا بس رجعت فكرت تاني ورديت”

يتبع…..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حبيبي الظابط)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى