روايات

رواية حبيبي الشبح الفصل العشرون 20 بقلم Sos Khalil

رواية حبيبي الشبح الفصل العشرون 20 بقلم Sos Khalil

رواية حبيبي الشبح البارت العشرون

رواية حبيبي الشبح الجزء العشرون

رواية حبيبي الشبح
رواية حبيبي الشبح

رواية حبيبي الشبح الحلقة العشرون

جه الليل وكانت صبا بتحط الحلق في ودنها دخلت عليها أمها
ام صبا بأبتسامه : إيه يا حبيبتي خلصتي
صبا : أه يا ماما ها ايه رايك
ام صبا بفرحه : زي القمر يا حبيبتي وباستها وبعدين قالت : قولتلي لياسمين
صبا : آه يا ماما واخوها جي معاها
ام صبا بأستغراب : أخوها مش هي ملهاش أخوات
صبا بتصحيح: هو جارها بس أخوها في الرضاعه
ام صبا : آه طب كويس انو جاي حتي يبقي معانا راجل
صبا ابتسمت : مانا قولت كده برضو
بعد شويه الباب خبط ام صبا فتحت لاقتها ياسمين وايمن
ام صبا بأبتسامه : تعالي يا حبيبتي خشو ياسمين باست ام صبا وايمن سلم عليها وهي رحبت بيه ودخلو قاعدو
ياسمين قعدت جمب ايمن وقالت : اوعي لما الرجل يجي تعمل حاجه كده ولا كده

 

ايمن ببراه مزيفه : أخص عليكي يا مرات أخويا إنتي تعرفي عني كده
ياسمين بصدمه : مرات أخويا طيب يا أخويا أنا حظرتك بس
بعد شويه الباب خبط ايمن فتح لاقي عريس الغفله زي ما بيقولو
ايمن باستعباط : مين حضرتك
حسام العريس بأستغراب : أنا حسام يا فندم
ايمن : فندم إيه وإنت جاي تقدم في شركه عايز مين يعني
حسام بذهول :نعم
ياسمين جت تلحق أي حاجه قبل ما يخربها ايمن ياسمين بأبتسامه ترحيب : اهلا اهلا يا عريس اتفضل
ايمن باستهبال: إيه ده هو إنت العريس معلش يا أخويا إللي م يعرفك يجهلك وعرفك برضو يجهلك ياسمين ضربت أيد ايمن بخفه : أسكت شويه أتفضل أتفضل أم صبا خرجت من اوضه صبا وخرجت استقبلت حسام وقاعدو
ايمن : منور يا اخ حسام
حسام بأبتسامه جميله : منور بيك يا استاذ
ايمن : عزرائيل ياسمين خبطت ايدها علي وشها بس ايمن
حسام بأستغراب : أفندم
ايمن : قصدي ايمن
حسام ابتسم : آه تشرفنا يا أستاذ ايمن

 

ام صبا بأبتسامه : ازيك يا حبيبي فين اهلك اومال
حسام : مانا قولت حضرتك اجي أنا الأول واتكلم مع حضرتك وبعد كده هبقي أجيب أهلي
ايمن في نفسه : انشالله مش هيحصل
ام صبا لياسمين: قومي يا ياسمينا جيبي صبا
ياسمين ابتسمت : حاضر ودخلت جابت صبا
صبا جت بالعصير ولما دخلت ايمن تنح من جمالها كانت لبسه دريس ابيض جميل جدا وعليه سندل ابيض وحاطه ميكب خفيف واكسورات وكانت جميله آوي بص بغيره علي حسام شافه هياكل صبا بعينه
صبا دخلت بالصنيه بكسوف ايمن باصص عليها وهو عمال يدعك ايدو في بعض و بص على حسام شافه عمال يعدل في الجرافته بتاعته بصله وهو رافع شفته إللي فوق زي ما يكون بيقولو كتك نيله بتعدل نفسك علي إيه
دخلت اقدمت لكل إللي قاعدين العصير وبعدين قاعدت جمب ياسمين ايمن بص عليها وقال بصوت واطي : يا ختي كوكو قال مكسوفه قال
ام صبا بأبتسامه : صبا بنتي يا حسام
حسام بص لصبا بأبتسامه وهي ردتهاله بكسوف وايمن طبعا قاعد هيولع
ياسمين : طيب نسيب العرسان لوحدهم شويه

 

ايمن بص لياسمين بغضب ونفسو يقوم ياخدها قلمين بس عملها حركه بايده علي دقنه بمعني هوريكي وهي بلعت ريقها وكانت هترجع في كلامها بس أم صبا قالت : آه يا ريت علشان يعرفو بعض آكتر يلا يا ياسمين يلا يا ايمن
ايمن قاعد مربع ايدة وباصص علي حسام بغيظ
أم صبا : ايمن
ايمن : معلش يا طنط أنا هقعد معاهم
حسام بغيظ منو : تقعد فين معلش
ايمن ببرود : معاكو في حاجه
صبا بصت علي ايمن بأستغراب
حسام نفخ وبعدين قال بأبتسامه لصبا: ازيك يا صبا
صبا حاسه ترد ايمن رد بدالها : كويسه
حسام بزهق: هو أنا بكلم حضرتك أنا بكلم صبا
ايمن : اصلي صبا لسانها مدوحس
صبا بصتله بصدمه وجايه تتكلم بصلها بصه خلتها تسكت بس استغربت من تصرفو
حسام : أفندم يعني اية لسانها مدوحس
ايمن هز كتفه : زي الصباع كده إنت صباعك مدحس قبل كده
حسام : إيه مدحس إيه مدحس دي كمان

 

ايمن : معرفش وبعدين بص لصبا ممكن يا صبا تجيبي لي كوبايه مايه صبا بصتله شوية وبعد كده قامت خرجت ايمن قام وقعد جمب حسام وقال : أنا لو منك امشي وانفد بجلدي
حسام بأستغراب : ليه يعني
ايمن بهمس : أصلها تعبانه شويه
حسام : تعبانه ماهو ممكن تكون تعبانه برد تعبانه أي حاجه
ايمن بسخريه مصطنعه: برد دانت غلبان آوي
حسام : اومال تعبانه إزاي يعني
ايمن بصوت واطي : عندها صرع
حسام اتصدم : صرع
ايمن : آه صرع بتصحي بليل تفضل تصوت تصوت وتقول هقتله هقتله دي مره كانت هتقتل البواب وإحنا لحقينا علي آخر لحظه بقي كل عريس يجي يتقدم ليها تقعد معاه نوبه الصرع تجيلها علشان كده قومتها تجيب ميه يعني احتمال يجليها النوبه دلوقتى في نفس الوقت سمعو هما الاتنين صوت صريخ صبا
ايمن قال لحسام : شوفت مش قولتلك
حسام بخوف : لالا مش عايز اتجوز انا مش عارف اشكرك إزاي إنت عملت فيا معروف كبير ربنا يخليك

 

ايمن بصلو بصه انتصار وبقي فرحان إنو طفشو : ربنا يعلم إني حبيتك من اول ماشوفتك ومتاخدش على خطرك لما كنت بكلمك وحش دي محبه محبه
حسام بأبتسامه :طيب يا أستاذ ايمن أنا همشي بقي
ايمن قام : ليه بس خليك شويه
حسام : لالا فرصه سعيدة يا أستاذ ايمن
ايمن : أنا أسعد وبعد كده حسام خرج ومشي
ايمن قعد علي الكنبه بأبتسامه انتصار وفرح : أنا هتحسد من دماغي دي بجد طفشتو في ثانيه في ثانيه
داخلو ياسمين وصبا وامها استغربوا لما ايمن بس إللي كان موجود
ام صبا : اومال فين حسام
ايمن بحزن مصطنع: يعني جالو تليفون قالو ان سته ام امه ماتت جري علي بره علي طول حتي من غير ما يقولي
ام صبا بحزن: لا إله إلا الله ربنا يرحمها
ايمن هز دماغو بتأثر مصطنع ياسمين ربعت أيديها وبصت لايمن برفعه حواجب زي ماتكون بتقولو مش مصداقك راح هو غمز ليها هي اتصدمت علشان كده عرفت إن هو إللي طفشه
ايمن : هي صبا كانت بتصرخ ليه

 

صبا : مفيش العبيطة دي داست علي رجلي وشاورت علي ياسمين وهي ضحكت
ايمن : طيب استأذن أنا وأي جديد قولو وأنا هبقي في الخدمه
ام صبا : ربنا يكرمك يا بني
ايمن ابتسم وبعدين بص لصبا : هتعوزي حاجه يا صبا
صبا بأبتسامه : تسلم يا ايمن
ايمن ابتسم بحب ليها وبعدين بص علي ياسمين : يلا
ياسمين سلمت علي صبا وامها : طيب تصبحو علي خير هبقي اشوفكو بكره انشالله
ام صبا : ماشي يا حبيبتي وانتي من اهله ايمن و ياسمين خرجو من شقه صبا وداخلو شقه يونس لاقو يونس بيعمل ضغط
ياسمين بصت ليونس وبعدين لايمن وقالت : تصبحو علي خير ودخلت الاوضه من غير كلمه زياده
يونس بص عليها بزعل وقام قعد علي الكنبه
يونس : عملت ايه مع الواد ده

 

ايمن حكاله إللي حصل يونس ضحك عليه : يا خربيت دماغك مش سهل إنت
ايمن بضحك : اومال يعني عايزني اشوفو وهو بياخد حبيبتي مني واسكت
يونس : لا جدع
ايمن : طيب يا شبح تصبح على خير بقي علشان أنا مفرهد علي الاخر
يونس : وأنا كمان هخش أنام علشان بكره نشوف هنعمل إيه ومتنساش إللي قولتك عليه
ايمن : عيب عليك
يونس : تمام
وبعد كده دخلو ينامو

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حبيبي الشبح)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى