رواية حبيبي الشبح الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم Sos Khalil
رواية حبيبي الشبح البارت الحادي والعشرون
رواية حبيبي الشبح الجزء الحادي والعشرون
رواية حبيبي الشبح الحلقة الحادية والعشرون
في صباح يوم جديد
ياسمين كانت واقفه في المطبخ بتعمل الفطار ايمن دخل عليه وجه وراها وقال بصوت تخين : بتعملي اية
ياسمين اتخضت ولفت من غير ما تحس اديته بالقلم
ايمن اتصدم وحط أيده علي خده : ماهذا يا فتاه انتي صفعتيني
ياسمين وهي بتاخد نفسها : خضتني ياللي تتشك وبعدين ده رد فعل طبيعي لما الواحد يتخض
ايمن : تروحي ضرباني بالقلم يا بنت أشرف
ياسمين : ولد عيب إنت كبير عيب
ايمن بأستغراب : آنتي هبله يا بت آنتي آنتي بتقولي اي كلام
ياسمين : ما نا بصرآحه مش عارفه ليه خايفه من يوم النهارده ده
ايمن : لا متقلقيش اقولك علي حاجه
ياسمين :قول
ايمن قرب ليها وقال بهمس : يونس قالي امشي وراكو من غير ما تعرفي ارقبكو يعني
ياسمين بصدمه : إبن اللذينه هو مش واثق فيا ولا إيه
ايمن بنفي : لا مش حكايه مش واثق فيكي هو مش واثق في ناصر
ياسمين : امممم طب كويس علي الاقل هبقي مش خايفه
ايمن : منا بردو قولت كده
ياسمين : آه صح هو إنت عملت إيه إمبارح خليت العريس يمشي أصلي عارفاك الكلام اللي قولته ده مدخلش دماغي بربع جنيه مخروم حته
ايمن ضحك وقالها إللي حصل
ياسمين اتصدمت بس ضحكت : يا خرابي عليك وملقتش غير الصرع
ايمن : مانا بصرآحه قولت ده إللي هيخش علي أي حد يعني وبعدين بصراحة انتي خدمتيني من غير ما تعرفي
ياسمين استغربت : إزاي
ايمن ضحك : ماهو لما انتي لما دوستي علي رجليها وهي صوتت قولتلو شوفت مش قولتلك إن هي هيجلها صرع دلوقتي
ياسمين ضحكت : يا خربيتك يا اخي مصبيه طب كده محدش هيتجوزها
ايمن قالها بهمس: اومال انا روحت فين بس المهمه بنت المديقه دي تخلص وأنا هروح اتقدملها فوري
ياسمين بالش أهبل : فوري ولا بوصته هاهاهاهاهههههه
ايمن بصلها بقرف وبعدين زقها وخرج بره وهي قاعدت تضحك : هههههه طب والله حلوه والله دمي خفيف والله هههه يخربيت يا ياسمين جمر جمر
ايمن خرج وعمال يبرطم ويشتم في ياسمين
يونس شافه كده قال : مالك يا بني بتشتم في مين
ايمن بصله : في مراتك المستقبليه يا أخويا
يونس بأستغراب وغضب : نعم وإنت تشتم فيها ليه
ايمن بصله : فقعتني اللشا بنت جزمه
يونس بأستغراب : ليه قالت إيه
ايمن بضيق : قولتلها على صبا إن هخلص المهمة واروح اطلب أيدها فوري قالتلي فوري ولا بوصته
يونس بصله شويه وبعد كده فتح ضحك
ايمن بغيظ : آه مانت ليك حق تضحك ماهي المزه بتاعتك يا بتاع ياسمين
يونس فضل يضحك بردو : اذا كنت انا بتاع ياسمين فأنت بتاع صبا
ايمن سكت ويونس كمل ضحك : ايوه كده أخرس
بعد شويه ياسمين خرجت بالقطار وحطتو علي السفره : يا جماعه الفطار جاهز
ايمن ويونس قامو وقاعدو علي السفره
يونس قعد علي طول
ايمن بقى يقعد براحه يونس بصله : ما تقعد علي طول ياااه هو إنت جمل
ايمن : آه جمل عندك وبعدين قام وقف تآني وبقي يغيظ يونس وهو بيقعد وبيقول : نيخ نييخ نيييخ
نيخ
ياسمين ضحكت على ايمن
يونس حدف ايمن بالبيضه المسلوقة ايمن خدها كالها وقال : طب مفيش مقلي بقي
يونس بصله بصه سكت وبقي يكمل أكل البيضه
ياسمين قالت وهي بتغمز حته العيش في المربي : أنا هفطر وهقوم البس علشان ناصر جاي الساعه 3
يونس سمع كده فضل يدوس علي الكوباية إللي في أيده بغضب : وهو جاي يخدك من هنا ليه انشالله
ياسمين باستفزاز وهي بتاكل الخيار : الله مش خطيبي اومال عاوزني إنا إللي أروح أخده ولا اية
يونس بصلها بص كفيله إنها تموتها ياسمين باعت الاكل إللي في بوقها وبصت ليه بخوف
ايمن بسرعه : خلاص بقي يا يونس سيب البت تاكل علشان تلحق وبعدين ده كله من ضمن الخطه ولا نسيت يا شبح
يونس بص لايمن بعد كده بص لياسمين وقال : ماشي إما نشوف أخرتها بعد كده تليفونه رن وكان اللوا فكري يونس قام وقال : اللوا بيتصل بيا أنا قايم اكلمو ودخل الاوضه
يونس للوا: سياده اللوا
فكري : إيه يا يونس صحيح اللي انا سمعته ده
يونس بأستغراب : سمعت إيه يا فندم
فكري بعصبيه : ياسمين عارفت أللى آنتو ظباط
يونس بتوتر : وحضرتك عرفت منين
فكري : عرفت من صاحبك وقع بلسانه معايا
يونس شتم ايمن في سرو وقال : حضرتك احنا ملناش ذنب هي سمعت لما كنا بنتكلم أنا وايمن
فكري بعصبيه : خد بالك من شغلك يا يونس أنا فاهم انك ابتديت تحب ياسمين شغلنا مش للحب تخلص من المهمه وبعدين تعمل اللي انت عايزو فاهم
يونس بضيق :تمام يا فندم وبعدين قفل وهو مدايق جدا علشان اللوا اتعصب عليه وبعدين خرج بسرعه علي ايمن لاقي ايمن قاعد لوحده ياسمين كانت في اوضتها بتلبس
يونس راح بعصبيه مسك ايمن من القميص بتاعه وايمن استغرب من رده فعل يونس : في إيه يا يونس مسكني ليه
يونس بعصبيه : إنت ليه قولت للوا إن ياسمين عرفت اننا ظباط اللوا اتصل بيا وهزقني وأنا أول مره في حياتي حد يكلمني باسلوب ده ليه ها ليه
ايمن : غصب عني يا يونس والله أنا وإنا بتكلم معاه الكلام دخل في بعضه علي فكره هو اتعصب عليا أنا كمان
يونس بعصبيه و من غير قصد : إنت عآدى علشان إنت أساسا مهزق ولعبي ومش بتاع شغل حياتك كلها ضحك وهزار نطلع مهمة تفضل تهزر وتضحك ماعني لازم في اي مهمه نبقى شداد لكن انت لا أنا أول مره اتهزق بسببك يا ايمن إنت مش راجل يلا ومش قد المسئوليه عايز تتجوز ليه ها تتجوز علشان وآحده هي إللي تقعد تفهمك الصح من الغلط ياخربيت أم اليوم إللي خلاني معاك في مهمه واحده انت عيل يلخوني اخدم مع عيل إنت المفروض ظابط مخابرات يعني تبقي شديد مش خرع وبتاع لوك لوك زي الحريم
ايمن اتصدم من كلام يونس إللي أول مره يسمعه منو من غير ما يحس الدموع نزلت من عينه وقال ليونس : ياااه دانت شايل مني آوي يا صاحبي إنا كنت عارف إني تقيل عليك بس لا يا يونس انا بتاع شغل وبتاع شغل آوي كمان بس الحياه مش شغل بس الحياه بنعشها علشان نضحك ونهزر أنا لما بتضحك واهزر في أي مهمة علشان بخفف عن نفسي بقول احتمال دي تبقي آخر مهمة ليا علشان لو مت كله يفتكرني بالخير ومش لا زم ابقي شديد علي فكره علشان أنا ظابط مخابرات بس لو وجودي تقيل عليك كده يا يونس أنا هروح لسياده اللوا واقولو يلغي إني إشتغل معاك في أي مهمة بعد كده شكرا جدا ليك يا صاحبي علشان عرفتنى مقامي اوعدك مش هخليك تشوف وشي تآني وبعد كده شال أيد يونس من علي القميص وهو بيدمع وراح علي باب الشقه فتح الباب وبص علي يونس وياسمين إللي بتدمع علشانه ابتسم ليها بوجع وبعد كده مشي وقفل الباب وهو متجاهل ياسمين إللي بتنده عليه
يونس بص علي الباب إللي اتقفل بندم علي الكلام إللي قالو لايمن وبقي يقول في نفسه : غبي غبي
ياسمين راحت ليه وهى بتدمع : ليه كده حرام عليك ليه جرحته كده ايمن طيب وميستهلش منك كده
يونس بعصبيه : بقولك ايه انتي كمان انا مش ناقصك ولو مش عجبك آنتي رخره الباب يفوت جمل
ياسمين بصت ليه بصدمه : بتطردني يا يونس ماشي يا يونس وراحت نزلت هي كمان علشان أصلا ناصر مستنيها تحت يونس لما شافها هي كمان سابت البيت ومشيت فضل يكسر في كل حاجه ويصرخ : اااااااااااااااااااااااه نزلت ياسمين وهي بتعيط شافت عربيه ناصر مسكت دموعها علي طول وخدت نفسها ركبت العربية بابتسامه مصطنعة
ياسمين : إيه اتأخرت
ناصر ابتسم: لا ابدا مال وشك
ياسمين بتوتر : مفيش بشيل شعري من علي وشي صباعي دخل في عيني
ناصر : اممم
ياسمين : ها بقي هنروح فين
ناصر بأبتسامه غموض : علي مكان هيعجبك آوي
ياسمين ابتسمت بتوتر
ناصر لسه بنفس الابتسامه شغل العربيه وطلع بيها بعد ساعه عند يونس كان قاعد في الارض حاطط دماغه بين أيده تليفونه رن قام بتعب يشوفو لقي رقم غريب رد
يونس : الو
: هلووو يا شبح
يونس بأستغراب : مين معايا
: أخص عليك كده مش عارف صوتي لا أنا كده ازعل وأنا زعلي وحش
يونس بصدمه : ناصر 😳😳
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حبيبي الشبح)