روايات

رواية حبيبي الشبح الفصل الثالث والأربعون 43 بقلم Sos Khalil

رواية حبيبي الشبح الفصل الثالث والأربعون 43 بقلم Sos Khalil

رواية حبيبي الشبح البارت الثالث والأربعون

رواية حبيبي الشبح الجزء الثالث والأربعون

رواية حبيبي الشبح
رواية حبيبي الشبح

رواية حبيبي الشبح الحلقة الثالثة والأربعون

صوت من وراهم بصدمه : إيه كريمه
يونس وايمن لفو للي بيتكلم اتصدمو لما شافو صابر عم ياسمين
صابر بصدمه : يعني كريمه إللي قتلت أخويا ومراته وعايزه تقتل بنته إزاي
يونس بتوتر : عمي قاطعه صابر بغضب : أنا عاوز أعرف كل حاجه يا يونس
أيمن حكالو علي مكالمه التليفون بتاعه كريمه وانو سماعها وهي بتتكلم مع واحد معرفش هو مين
صابر بعصبيه : والله لاطلع اقتلها يونس مسكه بسرعه قبل ما يطلع
يونس بسرعه : لالا يا عمي متطلعش دلوقتي إحنا معندناش دليل غير مكالمه التليفون لازم نعمل خطه نوقعها بيها علشان نعرف تقبض عليها وتتعدم علي إللي عايزه تعملو ده
صابر بدموع وغضب : دي شيطانه أزاي تعمل كده تقتل أخوها بسبب حقدها و غيرتها تخليها تعمل كده طب ياسمين
ذنبها إيه عايزه تقتلها ليه
ايمن : مش عايزه حاجه تفكرها باخوها ومراته وكمان اللي عرفتو علشان الورث

 

صابر بعصبيه : ورث إيه ماهي خدت حقها لما اتجوزت الزفت جوزها واهو طلقها ورجعت تقعد هنا تآني والله لو ابويا عرف هيروح فيها
يونس : انشالله مش هيحصلو حاجه المهم دلوقتي عايزين نشوف خطه نكشف بيها كريمه
صابر : أنا معاكو مش لازم اسيبها هي اينعم أختي بس العدل والقانون في كل شي وهى غلطت ولازم تتحاسب
ايمن : تمام يا عم صابر يلا اقولكو هنعمل ايه
عند ياسمين دخلت عند جدها خبطت
ياسمين : ينفع ادخل يا عسل
جدها بضحك : تعالي يا قلب جدك
ياسمين دخلت باسته: حبيبي العسل عامل إيه
جدها ابتسم : الحمدلله يا حبيبتي انتي عامله ايه
ياسمين : الحمدلله بقولك ايه يا جدو عايزه اقولك حاجه
جدها : قولي يا حبيبه جدك
ياسمين : صفاء دخلت أوضتي واتكلمت معايا
جدها عمل نفسه متفاجئ : إيه ده بجد قالت إيه
ياسمين حكتلو وهو كان مبتسم علي صفاء
ياسمين خلصت وقالت : إيه رأيك يا جدو

 

الجد ابتسم : بصي يا حبيبتي هي صفاء مش وحشه أمها إللي خليتها كده بس آنتي جدعه وقلبك طيب علشان كده
سامحتيها ربنا يبارك فيكي يا قلب جدك
ياسمين ابتسمت بحب : حبيبي يا جدو ويبارك في صحتك وعمرك يارب بص بقى أنا دخلت ليك علشان اقولك علي صفاء وكمان اخدك تنزل تاكل معانا بدل ما تاكل كل يوم لوحدك كده
جدها : انزل إزاي بس يا ياسمين وانتى عارفه إللي فيها
ياسمين : ودي حاجه تفوتني عامله حسابي طبعا
يا جاااااااسر
جاسر دخل هو وسامي بالكرسي بعجل : ايوووووه جاااااي
يلا يا باشا هنزل ناكل كلنا تحت
جدهم بصلهم بأبتسامه ودموع : ربنا يخليكو ليا يا حبايب قلبي
كلهم : ويخليك لينا يا حبيبي يلا بقي علشان حنا جعانين آوي
جدهم ابتسم وقال : يلا
بعد كده جاسر وسامي شالو جدهم وحطو علي الكرسي ونزلو بيه وياسمين نازله وراهم
كلهم تحت اتصدمو لما لاقو جاسر وسامي شايلين جدهم ونزلين بيه
صابر بفرحه : حبيبي يا بابا إنا نزلت تاكل معانا أنا مش مصدق نفسي

 

الجد بأبتسامه : البركه في ياسمين ربنا يخليها ويبارك فيها يارب
كلو ابتسم معادا طبعا كريمه بتبص ليهم بغل وحلفت إنها تنفذ في أقرب وقت
كريمه بغل : أنا عملت كيكة مخصوصه علشان ياسمين إيه رأيك تدوقي أكل عمتك يا سوسو
يونس وايمن وصابر بصو لبعض بخضه وبعدين بصو لكريمه
صابر قال لكريمه : معلش يا كريمه مش هينفع دلوقتي علشان أنا وأخد ياسمين معايا كده مشوار كده
ألجد : مشوار اية يا صابر
صابر : هقولك بعدين يا بابا يلا يا ياسمين
الجد : طيب كلو يابني الأول
صابر أقعد تآني غصبن عنو علشان ابو ميزعلش
قاعدة كلو وبعد شويه خلصو
وصابر قام بسرعه قبل ما كريمه تفتكر تآني موضوع الكيكه : يلا يا ياسمين
ياسمين استغربت بس قامت مع عمها وخرجت معاه
كريمه بغل: فلتت بنت ال بس عادي ملحوقة هتروحى مني فين
صابر راح كافيه مع ياسمين وكان يونس وايمن مستينو
ياسمين استغربت من التجمع ده : خير يا جماعه في إيه
يونس بصلهم وبعدين بص لياسمين : عايزين نقولك موضوع يا ياسمين

 

ياسمين قلقت : موضوع إيه
يونس خد نفس وبعدين قال ليها كل حاجه كريمه عملتها
هي بتسمعه ومصدومه وعينها دمعت من غير ماتحس انو إزاي عمتها بالكره ده وكمان اتقتلت أبوها وامها
يونس خلص وبص لياسمين بقلق وصعبانه عليه من دموعها واللي حصلها
ياسمين بدموع : يعني هي إللي حرمتني منهم طب ليه كده عملو ليها إيه اية الحقد بتاعها ده منها لله ربنا ينتقم منها وأنا بقول هي مالها بتكرهني ليه وهي أول مره تشوفني أساسا اتاريني علشان بفكرها بأمي منها لله والله اهئ اهئ اهئ
صابر حضنها بدموع : أهدي يا حبيبه عمك هي هتاخد جزاها والله هتتعدم وهناخد حق امك وابوكي منها
ياسمين بغل : أنا إللي عايزه أخد حقي يا عمي عايزه أخد حق امي وابويا منها
يونس بصلها : بصي يا ياسمين في حاجه كمان
ياسمين : إيه تاني غير ده
يونس بتوتر : عايزه تقتلك
ياسمين بصدمه : إيه
يونس : آه ده اللي ايمن سمعو منها لما كان معدي بالصدفه من قدام اوضتها

 

ياسمين بغضب : الست دي لازم تاخد جزاها في أقرب وقت دي مينفعش تعيش بنا دي شيطانه
يونس : هنعمل كده بس دليل التسجيل ده مش كفايه لازم نشوف خطه موقعها بيها
صابر بص لياسمين : انتي عارفه انا ليه قولت كده لما قالت علي الكيكه
ياسمين بصتله وبعدين هو كمل : علشان متأكد إنها حطها فيها حاجه ليكي
ياسمين : والله مستبعدش اي حاجه منها دي نتوقع منها أي حاجه
يونس :المهم دلوقتي يا ياسمين مش عايزين حد يعرف بإللي حصل ده غير لما نقبض عليها الأول
ياسمين : حاضر ربنا يستر دي شيطان ماشي علي الارض
صابر : منها لله والله انا مش عارف أبويا لما يعرف اللي هيحصلو
ياسمين : أهو ده إللي أنا خايفه منو خايفه علي جدو آوى
يونس : انشالله خير بصي يا ياسمين عايزك تتعاملي عادي معاها علشان متشكش في حاجة تمام
ياسمين : إنا لو أطول اموتها بأيدي هموتها بس سل جماعه لو جت جمبي أو كلمتني باسلوب مش لطيف محدش يلومني علي إللي هعملو فيها تمام
كلهم : تمام
وبعدين قاعدو يشربو حاجة

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حبيبي الشبح)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى