روايات

رواية حبيبي التركي الفصل الثاني 2 بقلم ياسمين سالم

رواية حبيبي التركي الفصل الثاني 2 بقلم ياسمين سالم

رواية حبيبي التركي الجزء الثاني

رواية حبيبي التركي البارت الثاني

رواية حبيبي التركي الحلقة الثانية

روز كانت متوتره وفي نفس الوقت مكثوفه جدا ثم قالت ااانا انا بتكلم علي بدر هو جميل وعسول اوووي وانا فرحانه عشان هشوفه
فريد ابتسم فهو يعلم أنها كانت تتكلم عنه قال : عادي لو بتتكلم عني متتكثفيش كده كده عارف اني حليوه و وسيم و عيني خضرا وابيض وشعري اصفررر وقاطعت كلامه روز
روز : ايه يا اخينا كل التكبر دا ابيض ولا اسود ولا عين خضر ولا سمر ولا زرقه كلنا بني أدمين وربنا واحد هو الي خالقنا
فريد : انسه روز والله عارف الكلام دا كويس شوفي شغلك عشان مش بحب الغلط لأنه فريد رسلان عنده الخطأ ممنوع فاهمه
روز : وانا كمان الغلط عندي ممنوع
فريد : بتوفيق روز
روز : انشاء الله
وذهبت لتستعد للشغل الجديد
في منزل روز كانت ولدتها بتجهز الغداء
وروز كانت تمشي على اطاريف اصبعها
روز قربت من أذن امها ثم قالت بصريخ ماماااااا
ريم : اتخضت في ايه ثم اخدت نفس عميق رووووووز حرام عليكي وقعتي قلبي
روز :، سلامت قلبك يا ريري يا عسل انت ثم قامت بتغدغدها ريم كانت عماله تضحك وروز بتغدغها
ريم اوووف خلاص بقي فرحانه اكيد اتقبلتي صح
روز : اه منك يا شقيه كشفتيني
ريم : الف مبروك يا روحي
روز : حبيبتي بس عايزه طلب ممكن
ريم : اكيد حبيبتي انتي تؤمري
روز : الامر للله وحده عايزاكي تعلميني تركي بما اني هقعد شويه في تركيه عشان اكمل السنه دي بسلام
ريم : حاضر يا حبيبتي هنبدأ انهارده
روز : تمام يالا
روز قتض باقي اليوم وهي بأحوال تتعلم التركي وروز لأنه ذكيه فهي اتعلمت الكثير في وقت قليل
ثاني يوم في الصباح⁦⁩⁦🌥️⁩⁦🌥️⁩
فاقت روز بدري لأنه كانت متحمسه جدا للشغل الجديد ودخلت علي مكانها المفضل الي هو اكيد (المطبخ)
روز بدأت في عمل الطعام ثم عملت كوكيز بتاعها المميز. واكلتها المفضله
ريم فاقت علي رائحه الاكل
ريم وهي تستنشق : ياه هو انا هقوم كل يوم علي رائحه الاكل دي انا كده منظري واناقتي وجسمي هيروحوا في الأرض بسببك
روز وهي تضحك : هههه 🤣🤣🤣
ريم : انتي بتأكلي دا كله وزي البوصه مش عارفه ازاي يعني
روز طلعت طرف لسانها : يا عني عالناس الغيرانه
ريم : يالي يابت خلصي الساعه بقيت ٧ شوفي هتلحقي ازاي
روز : هااااا بتقولي ايه دا بجد المفروض اروح ٨ عشان اجهز الفطار
واخدت شنطتها وركضت الي الخارج
ريم : طيب مش هتكلي خدي ولكن روز كانت مشت
روز اخدت تاكي ولأنه اتعلمت تركي شويه عرفت تكلمه واخدها علي العنوان
روز نزلت من التاكسي أمام قصر فخم
روز الراجل : ادا انا عايزه العنوان ده
صاحب التاكسي هو دا العنوان
وتركها وذهب
روز بتكلم نفسها هو جايبني فين انا اخاف ادخل ليفكروني حراميه انا مش ناقصه اسم اخذت تقرأ ما مكتوب علي القصر قققق قصر الرسلان
وتذكرت فريد و هو يقول إنه فريد رسلان معناها العنوان صح
روز للحارس : انا الشيف الجديد اسمي روز
الحارس : تمام استاذ فريد أمرنا اول ماتيجي تدخلي اتفضلي
دخلت روز وكان في داده اسمها هزان
فهمتها كل المكونات وأماكنها وكل حاجه في المطبخ روز بدأت في تحضير الطعام وعملت باسطرما مع بيض وعصير برتقال وعملت الكوكيز بتاعها المميز وحضرت هي السفره بنفسها وكان شكلها يشهي
روز : انا هخليك تعرف قيمتي يا فريد
فريد : اديني هشوف واحكم بنفسي
روز بحركه كومديه : انحنت برأسها ومدت دراعها وثنت الآخر خلف ظهرها اتفضل يا سيدي
فريد عقد جبينه ثم قال حااضر
فريد قعد ثم بدأ بتناول الطعام
فريد اوووووووه 👌👌 بجد طلعت شيف ممتاز جدا بالتوفيق أهلا بيكي في قصر الرسلان ومد يده
روز صافحته شكرا جدا
ثم جائت فتاه تركيه جميلها يميزها الجمال التركي : حبيبي ثم تصنمت عندما رأت روز وفريد مسكين ايدين بعض وكانوا سرحنين في بعض
ثم قالت بصريخ فرييييد

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حبيبي التركي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى