روايات

رواية حبيبه الكبير الفصل الثالث 3 بقلم أميرة ياسين

رواية حبيبه الكبير الفصل الثالث 3 بقلم أميرة ياسين

رواية حبيبه الكبير الجزء الثالث

رواية حبيبه الكبير البارت الثالث

رواية حبيبه الكبير
رواية حبيبه الكبير

رواية حبيبه الكبير الحلقة الثالثة

يصل امير لي المستشفي وهو في حال من الجنون والبكاء ويصرخ في الاطباء والممرضين فيأتوا وهم مفزوعين خائفين من عصبيه وجنان امير المعروف عنه حين يغضب فيأخذوا منه اسماء التي فقداه الوعي وقلبه قد ذهبه معها

امير بعصبيه:انت رايح فين …؟

 

 

 

 

ينظر اليه الطبيب ببرود ويرد عليه بسخريه

الطبيب:رايح اخطب..وانت مالك

يتعصب امير ويمسكه من قميصه بحد ويتكلم بغ”ضب نار”ي وعيونه تشت”عل غض”با وغيره

امير: بص انا مش طايقك ولا فايق لك يا ام تغور من وشي والاا اصحابك مش هيعرفوا يخي’طوا حته سليمه في وشك المسمسم ده

يضحك الطبيب ببرود ويبعد يد امير ويبتسم بسخريه وعدم مبالاه

الطبيب:بص يا امور يا ام تسبني انقذ الحوريه بتاعتك يام نفضل نحب في بعض كده لحد بكره وهي تمو”ت الكلمه الا قالها الطبيب ببرود كانت خن”اجر تط’عن في قلب امير

 

 

 

امير بلين:طيب هو مفيش غيرك هنا

الطبيب:لا والله اصل انا البتشي الوحيد في الطوارئ ومطبق من امبارح ها اخلص

امير بعصبيه واستسلم:تمام اتفضل شوف شغلك بس انا لازم اكون معاك ولو قربت منها انت حر

وسبقه علي الطوارئ يبتسم الطبيب بتعجب ويقول يامه الواحد هيشوف بالوي منك لله يا سلمي بس ام اشوف وشك

 

 

 

 

ودخل لي الطورائ وبدأ في مباشره عمله لكن مع ازعاج امير وغيرته المجنونه…

في شقه اسماء قد امر امير رجاله بتقيد عادل اخوه وياسمين وجلبهم لي الصعيد حتي يتعامل معم هو بنفس وقد طلب امير من جده والجميع ان يسبقوه علي الصعيد

وفعلا قد نفذوا ما طلب

بعد مرور اكثر من ساعه يجلس امير بجانب اسماء وقلبه يتمز”ق عليها حزننا والما…فيقترب منها ويملس علي شعرها… بحب ودموعه تسبقه

امير:اه يا حبيبتي انا سيبتك لي عادل عشان انتي بتحبيه كان نفسي اشوف ضحكتك وفرحتك حتي لو علي حساب المي وعذابي بس والله لا ادفعه التمن غالي عشانك يا قلبي…

ويتركها ويخرج حتي يشكرا الطبيب رغم انه مضتايق منه

 

 

 

 

يذهب امير لي مكتب الطبيب ويدخل بعد ان دق الباب والطبيب اذن لهو بدخول فيدخل ويجلس علي الكرسي وينظر لي الطبيب وهو يبتسم ابتسامه صفراء

امير:شكرا لك علي انقاذك لي اسماء…

يبتسم الطبيب بتعجب

الطبيب:طيب ايه لازمتها الابتسامه مع العصبيه دي عموم لا شكرا علي واجب واحب الطبيب ان يخلص تاره مع امير فاستفزه وقال

بس لك حق تتجنن كد وتغير اصلها حلوه اوي حلوه ايه دي بدر البدور

 

 

 

 

يتعصب امير بل يشطاط غض”با

فيبتسم الطبيب بمك”ر

الطبيب:براحه علي نفسك كده هيجلي لك جلته لا سمح الله والبدر الا جوه دي هتترمل وساعتها الف مين هيتقدم لها

يجز امير علي اسنانه بعصبيه بس يتحكم في نفسه ويستعد لي الرحيل قبل ان يقت”ل ذاك الطبيب

امير:شكرا لك انا ماشي

 

 

 

وقبل ان يخرج امير من الباب ينده عليه الطبيب استنه عندك لو سمحت

يمسح امير وجهه بيده حتي يهدء

ويلتفت اليه بنفاذ صبر

امير:خير في ايه تاني

الطبيب بجديه:المدام اسماء حامل في شهرها الاول ولازم تهتم بيها وتبعدها عن اي توتر عشان ده خطر علي صحتها وعلي فكره ايه سبب محاوله الانت” حار دي احنا لازم نبلغ البوليس

يتجمد امير مكانه في حاله صدمه ولا يعرف ماذا يفعل او يقول لكن قبل ان يرد علي اسئله الطبيب

 

 

 

 

تدخل الممرضه لي مكتب الطبيب وهي في حاله زعر وخوف وتصرخ

الممرضه:الحقنا يا دكتور كنان المريضه اسماء هربت ومش لقينها

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حبيبه الكبير

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى