روايات

رواية حبيبتي الصغيره الفصل السادس 6 بقلم الكاتبة الصغيرة

رواية حبيبتي الصغيره الفصل السادس 6 بقلم الكاتبة الصغيرة

رواية حبيبتي الصغيره الجزء السادس

رواية حبيبتي الصغيره البارت السادس

حبيبتي الصغيره
حبيبتي الصغيره

رواية حبيبتي الصغيره الحلقة السادسة

قاسم بصلها بحده
فارس بهدوء: بعد اذنك ي جدو انا همشي وهستنا رد حضرتك
قاسم سلم عليه و فارس مشي
اميره بصوت عالي: لا ي جدو شغل و وافقت جواز لا ي جدو
قاسم بحده: اميره متعليش صوتك علي جدك
اميره بغضب مكتوم: انا اسفه ي جدي بس كدا كتير جواز لا
قاسم ببرود: الظاهر دلعتك زياده عن الزوم بس انا كلمتي مش هتنزل الارض وانا وافقت خلاص الفرح الخميس الجاي
لتذهب اميره الي غرفتها وتترك جدها لوحده
قاسم بحزن: علي عيني ي اميره ي بنتي بس كلو ل مصلحتك
“في غرفه اميره”
اميره كانت نائمه علي الفراش محتضنه المخده الخاصه بها وتبكي بشده لتاتي منه وتفتح باب الغرفه بدون اذن كالعاده وتدخل وهيا مبتسمه لترا اميره محتضنه المخده وتبكي
منه بخضه: اميره انتي كويسه
اميره:…..
منه بحنيه: ميرو حببتي ردي عليا
اميره مردتش عليها وكانت لسه بتعيط
منه قعدت جمبها وشدتها وحضنتها جامد
اميره بدموع: جدو ي منه
منه بحنيه: مالو جدو ي حببتي
اميره بدموع: عايز يجوزني فارس
منه بابتسامه: فيها اي يارب ميرو حتي هنفرح بيكي وتفكي النحس دا
اميره بعدت عنها و مسحت دموعها
اميره بحزن: بس ي منه انا ماكنتش عايزه اشتغل معاه وجدك قالي وافقي بس دلوقتي دا جوااز مش شغل يعني حيااتي
منه بابتسامه: بوصي ي حببتي جدو عايز مصلحتك انا من راي وافقي لو معجبكيش الوضع هنخليه يطلقك اي رايك
اميره بصتلها بتفكير
منه بحماس: ها قولتي ايي
اميره بهدوء: خلاص موافقه
“عند فارس”
فارس بهدوء: خلاص ماشي ي جدو……..خلاص هبقا اعدي عليها نجيب حاجه الفرح………. تمام ماشي مع السلامه
جاسر بستغراب: انتو اتفقتو علي الفرح
فارس بهدوء: ايوا هيبقا الخميس الجاي انشاء الله
جاسر حضن صحبو بفرحه: مبروك ياصحبي
فارس بهدوء: الله يبارك فيك عقبالك
جاسر بهزار: لا ياعم ي منه ي بلاش مش عايز غيرها
فارس بستهزاء: يحنين
“عند اميره”
منه بفرحه: ايوا وهنلبس فساتين زي بعض الله
وفاء بحماس: ايوا يلا تعالي ننزل نشوف فساتين دلوقتي
منه عقدت حاجبيها بتفكير: لا لسه بدري مش لما العروسه تنزل تجيب حاجتها الاول
اميره كانت قاعده تبص عليهم وشايفه الفرحه ف عيونهم لتنظر لهم ب ابتسامه حزينه ثم تنهض من مكانها وتذهب الي غرفه جدها
وفاء بستغراب: هيا مشيت ليه
منه بستياء من اميره:تعبانه من الشغل
وفاء بنشغال: طيب المهم دلوقتي مقولتيش هنجيب لون اي
“في غرفه قاسم”
اميره خبطت علي الباب ودخلت لما سمعت صوتو بياذنلها بالدخول
قاسم بابتسامه: اي ي حببتي مش قاعده مع اخواتك ليه
اميره بتعب:تعبت ف الشغل النهارده وهروح اوضتي عشان انام
قاسم بحب: طب ي حببتي اجيبلك دكتور
اميره بابتسامه خفيفه: لا ي جدو هبقا كويسه
قاسم بابتسامه: ماشي ي حببتي روحي و هخلي الدادا تصحيكي بدري عشان فارس جاي ياخدك بكره هتجيبي فستان الفرح ماعتش غير يومين علي الفرح
اميره بصتلو وابتسمت بحزن: حاضر ي جدو تصبح علي خير
خلصت كلامها وخدت بعضها ومشيت راحت اوضتها تنام
“تاني يوم”
اميره كانت نايمه الدادا صحتها و اميره قامت اخدت شاور و لبست هدومها حطت ميكب خفيف و نزلت لقيتهم قاعدين علي السفره و فارس قاعد هوا وجاسر مع جدها
جاسر بضحك: ايوا وقامت مسلمه عليا بدل منه
قاسم بابتسامه: اميره بتحب منه وبتخاف عليها اكتر من نفسها
اميره راحت باست ايد جدها و باست دماغو: صباح الخير
قاسم بابتسامه: صباح النور ي حببتي فارس مستنيكي من ساعتها
فارس بابتسامه: صباح الخير ي حببتي
اميره فنفسها: حبك برص
اميره ابتسمت بالعافيه: صباح النور ي روحي
جاسر بهزار: عصافير الحب بتطير حوالينا
اميره ابتسمت ابتسامه صفرا وبعدين بصت ل فارس: يلا نمشي
فرس قرب منها ومسكها من خصرها وو

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حبيبتي الصغيره)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى