روايات

رواية حبيبتي الصغيره الفصل الخامس 5 بقلم الكاتبة الصغيرة

رواية حبيبتي الصغيره الفصل الخامس 5 بقلم الكاتبة الصغيرة

رواية حبيبتي الصغيره الجزء الخامس

رواية حبيبتي الصغيره البارت الخامس

حبيبتي الصغيره
حبيبتي الصغيره

رواية حبيبتي الصغيره الحلقة الخامسة

البارت الخامس
اميره برفعه حاجب: بقولك اي بالزوق كدااا تبعد عشان مولعش فييك
فارس بهدوء: طب بوصي بقااا هجيبلك من الاخر انا هتجوزك بمزاجك غصب عنك هتجوزك
اميره بتحدي: لا وانا مش هوافق
فارس بتحدي: هتشوفي
وقام سايبها وماشي
لتعتدل اميره بتوتر
منه بضحك: ايوا والله وحاجه ف قمه الاحرااج
جاسر بتوهان: ضحكتك حلوه اوي
اميره برخامه: مش محتاجين رايك مااحنا عارفيين
منه ميلت عليها: خفي علي الواد شويه مش كداا ي بتتي
اميره بغضب مكتوم: انتي مش شايفه بيكلمك ازاااي هلغي الصفقه دي بسببو علي فكره
منه بتوتر: لا لا اهدي ي بنتي انتي مش واخده بالك انك متعصبه متاخديش قرار وانتي متعصبه
اميره وهيا بتحاول تهدي نفسها: طيييب
فارس بص ل اميره بهدوء: منه قولي ل جدو اني جايلو بكره
منه: تنورنا
جاسر بزهق: مش هناااكل بقا انا زهقت و جعت
اكلو و قعدو يتكلمو شويه و اميره و فارس ساكتين اميره كانت سرحانه في الي حصل و فارس كان بيبصلها خلصو و حاسبو و اميره و منه مشيو مع بعض و فارس و جاسر مشيو مع بعض برضو
“في قصر منه و اميره”
؟: اهلا ب الاساتذه الي مش بيسالو علياا
منه بصدمه: وفاااء وحشتيني
وجريت عليها حضنتها
وفاء بضحك: لو كنت و حشتك ي كل*به كنتي سالتي علياا
منه بحب: معلش ي عمري كنت مشغوله مع اميره ف الشركه حقك عليا
اميره حضنتها بحب: نورتي ي حببتي
وفاء: عامله اي ي ميرو
اميره بتعب: كويسه الحمدلله
وفاء: تعالي ي بت ي منه عايزه احكيلك حجااات كتيير اوي
منه بحماس: شكلها السهره صبااحي
وفاء بحماس: ايواا هاتي حجات نتسلا فيها
وفاء و منه طلعو الاوضه و اميره راحت عند جدها
اميره بتفكير: بس ي جدو بجد انا مش عايزه الصفقه دي
قاسم: اي الي حصل ي اميره عشان ترفضي
اميره بصت لجدها: جدو فارس الي بتقول عليه دا قرب مني وقالي كمان هتجوزك بمزاجك غصب عنك هتجوزك
ليبتسم قاسم ثم يخفي ابتسامته فورا: طيب ي حببتي اهو طالبك بالحلال
اميره بحزن: مش عايزه اتجوز و مش عايزه حد ف حياتي ي جدو
لينهض قاسم من فوق الكرسي ويذهب ليحتضنها
قاسم بحنان: حببتي مانتي لازم تتخطي كل الي حصل ف حياتك مينفعش تعيشي كدا
اميره فضلت تعيط ب صمت ف حضن جدها و قاسم كان بيربت علي شعرها بحنان وبعد قليل تهدا اميره وتنهض من حضن جدها و تذهب الي غرفتها
“في غرفه منه”
منه بغمزه: ايوااا يعني بيحبك
وفاء بهدوء: مين تميم لا دا مش بيحبني
منه بخبث: ي بت مش علياااا اسكتي انتي انا عارفه اكتر منك
وفاء: سيبك انتي اميره عامله اي
منه اتنهدت ب حزن: مش عارفه شايفه ان اميره المسؤليه عليها كبيره غير كدا مش شايفه حياتها كل همها الشركه وبس
وفاء بهدوء: اكيد جدو عندو حل
منه: جدو عندو حلول مش حل واحد
“تاني يوم”
جاسر مد ايدو وادا ل فارس ملف: بوص دي كل حاجه طلبتها مني اهي من نحيه حسابات و كل حاجه راجعتها بنفسي وفعلا زي مانتا قولت في فلوس اتسحبت من الخزنه عشان يجيبو حجات ل الشركه ومجابوش
فارس بصلو بهدوء ورجع نظرو ل الملف:طب تعلا معايا محتاج اطلع ل المحاسب
فارس و جاسر قامو راحو ل المحاسب
المحاسب بتوتر: اهلا ي فارس بيه اهلا ي جاسر بيه اتفضلو اتفضلو
جاسر ببرود: مش محتاجين نقعد
المحاسب بتوتر: اتفضلو في مشكله ولا حاجه
فارس ببرود: انتا متروض
فارس قال كلمتو ومشي
“في شركه القاسم”
اميره بزعيق: انا مش قولت تشتغلو فين الشغل انا مش شايفه حد بيشتغل
الموظف بتوتر: بس ي استاذه
اميره قاطعتو وقالت بحده:الكلام ل الكل احنا شركه ليها سمعتها الي مش هيشوف شغلو من النهارده هيترض مفهووم
لتتركهم وتدخل مكتبها
منه بصوت عالي: الكل يشوف شغلو يلا
ليذهب الجميع وتدخل منه ل اميره
منه بستغراب: مالك ي ميرو اول مره تزعقي ف الموظفين بالشكل دا
اميره بتعب: منه انا همشي مش هقدر اكمل اليوم
منه بقلق: انتي كويسه
اميره بتعب: ايوا كويسه
“في قصر القاسم”
قاسم بابتسامه: بوص يابني انا لولا اني شايف انك انتا الي هتغيرها وهتعوضها عن كل حاجه حصلتلها ف حياتها مكنتش هوافق
فارس بثقه: متقلقش ي جدو اميره هتبقا امانه ف ايدي و من نحيه الموافقه انا هخليها توافق
اميره ببرود: و من نحيه ردي من غير ماتحاول انا مش موافقه وو

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حبيبتي الصغيره)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى