رواية حبيبتي الشرطيه الفصل الخامس 5 بقلم ياسمين سالم
رواية حبيبتي الشرطيه الجزء الخامس
رواية حبيبتي الشرطيه البارت الخامس
رواية حبيبتي الشرطيه الحلقة الخامسة
في صباح تاني يوم
نور حصيت وأخذت حمام وجهزت نفسها ولبست زي الشرطه ورفعت شعرها ديل حصان ووضعت كاب الشرطه ونزلت علي السلم
صباح الخير علي احلا بابا بمصر
والدها : صبح النور يا نور عيوني بقولك ايه مامتك جايه انهارده هي و اخواتك العزاء خلص
نور بفرحه : مامي و ادهم وجاسر جايين
باباها : اه بس هيام زعلانه منك عشان مش روحتي معاها
نور : بس يا بابا انا كان لازم اكمل الشغل انا بعد مشتغلت علي المهمه دي شهر مكانش ينفع اسيبها في اليوم الي خلاص هقبض في علي المجرم بعدين جوز خالتي دا مبحبوش
ابوها : عيب يا نور الراجل خلاص راح عند الي خلقه ادعيله بالرحمه
نور : ربنا يرحمه سلام بقي يا بابا
ابوها : سلام يا روح قلب بابا
في الاداره
يامن احنا مش هنستني حضره جنابها
يالا لازم نروح عشان نقفشهم وهو متلبسين وانطلقوا
نور ها يا زياد
زياد : هما حاليا رواحو المكان الي يامن قال عليه يالا احنا بقي
نور : يالا يا زيزو
وراحوا الي المكان الآخر
عند يامن وصلوا
يامن يالا انتو هتروحوا هنا وانتم هتروحو في المكان و انا هروح المكان دا و عايز محدش يطلع نفسو لغايه ما يجوا
عسكري من عساكر يامن اتصل علي حد
الو يا ليث بيه : كل حاجه تمام واحنا كلنا موجدين في المكان الي هما عرفينوا تقدر دلوقتي تسلم الشحنه في امان تام
ليث : 🤣🤣🤣🤣 يامن دا طلع غبي اوووي مفكر لما يشغل حد يتجثث عليا هيعرف يقبض علي
العسكري : سلام دلوقتي يا ليث بيه
وقفل معاه
في مكان آخر
نور : زياد في صوت حد هنا صح
زياد : اه سامع صوت
انا هدخل الاول وانت أن عوقت ادخل بس متخليش حد يحس
زياد : لا يانور انا الي هدخل مقدرش
نور : زياد اسمع انا بقولك ايه مش وقت نقاش
زياد : عارف انك عنيده بس اوعديني انك هتخدي بالك من نفسك
نور ابتسمت : وعد يا زياد هخلي بالي من نفسي
نور نطت علي الصور وقدرت تدخل من الباب الخلفي وكانت بتسمع بيقول ايه
ليث : هما في المكان الي احنا خدعناهم بيه
نور حطت المسدس علي رأسه
نور بثقه : لا متقدرش تضحك علينا يا روح امك
ليث أنصدم : ايه دا انتي مين
نور بثقه وقوه : انا الرائد نور الشرقاوي ههههه 🤣🤣 قول لرجالتك ينزلوا الاسلحه والا اتشاهد علي روحك
ليث بغضب : نزلوا الاسلحه يا حيوانات
نور بسخرية : ماهما فعلاً حيوانات عشان شغلين مع حمار زيك
فجأه حد جه من وراها وحط المسدس علي رأسها
الراجل : طيب نزل بقي المسدس يا روح امك عشان مقتلقيش
نور ولم تهتز لها شعره : هنعد خمس وكانت بتعلي صوتها بحيث أنه زياد يفهم أن ده اشاره له :انا اقتله وانت اقتلني ايه رأيك
الراجل مزهول أنها لسه ثابته زي ما هي يابنت الناس انا مش عايز آذيكي
يالا انتي مش قدنا انتي لسه صغيره في عز شبابك يالا يا عسوله سبيه
نور بسخرية : افهم انك خائف
واحد. اثنان ثلاثه اربعه خمسه
و هوب زياد كان قتل الراجل
واحد من البيديجراد بتوع ليث حاول يقتل نور لكن حد اتلق عليه النار واتقتل
نور بذهول : ياااامن
يامن : ادخلوا وتم القبض علي ليث ورجالته. والشاحنات
نور : انت ازاي جيت مش انت روحت هناك
يامن : انا عارف ان الشحنه هتتسلم هنا واللواء محمد كمان عارف
نور بعدم فهم: ازاااي امال انا لما قولت كده انتوا اتريقتوا عليا ليه ومصدقتوش وليه رحتوا المكان التاني ومش جيتوا هنا
يامن : ببساطه أنه في عندنا جسوث
تبع ليث فإحنا لو كنا وافقناكي الرأي كان هيقوله وهيغيره المكان واحنا اتعمدنا أنه نعمل أنه وقعنه في الخطه
الي هما رتبوهالنا فهمت ببساطه يعني احنا مش تعبئه وبنفهم بردك
نور : ليه مش بلغتوني بده
يامن بسخريه : لسه بدري عليكي يا قطه علي المكانه دي
و يالوا عشان نرجع للإداره
وبعد ماراحوا
نور للواء : ممكن افهم انا ليه معرفتش بالكلام ده
اللواء محمد : اهدي يا نور احنا كن عايزين السريه وانا كنت عارف انك هتروحي بردك المكان ده فا عشان كده سيبتك
نور : تمام
يامن : عايزين بقي غداء حلو كده عشان انا تعبت علي القضيه دي بجد
اللواء : ههههه احسن غداء انشاء الله
نور : علي فكره مش انت لوحدك الي تعبت علي القضيه في ناس تانيه تعبت
يامن : الناس دي بقي الي هي انتي
بس انا مش شايف انك عملتي حاجه
بيكي أو من غيرك كنت هقبض عليهم يا قطتي
نور بغيظ : لا والله يا كلبي
يامن اتصدم : كلب مين يا روح ابوكي
نور بدلع لتغيظه : كلبتي انا وأشارت علي نفسها
يامن لسه هيمسكها من شعر راح زياد مسكه يده
تمممم
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حبيبتي الشرطيه)