روايات

رواية حبيبتي الشرطيه الفصل الأول 1 بقلم ياسمين سالم

رواية حبيبتي الشرطيه الفصل الأول 1 بقلم ياسمين سالم

رواية حبيبتي الشرطيه الجزء الأول

رواية حبيبتي الشرطيه البارت الأول

رواية حبيبتي الشرطيه الحلقة الأولى

تشتري ورد يا بيه
نظر إليها نظره غريبه
لا ايه رأيك اشتريكي بالورد الليله دي
نور بغضب : لا يا استاذ صحيح انا ببيع ورد بس مش معني كدا انك تقلل زوق معايا
يامن : هههه هتعمليهم عليا يا بت دا انا عارفكوا بتقفوا هنا لحد اما حد بيجي يشتريكم كام ساعه هتعملي عليا شريفه يا روح امك
نور : انت اتجننت ولا ايه حيلك بقي انت متعرفش انا مين شكل
واحد من بعيد بيراقبهم : نور اوعك هتكشفي العميله احنا عايزين العمليه تنجح
نور الصوت جالها في السماعه
يامن بسخريه : ها مش هتقولي مين
حتت بت شحاته
نور تركته وراحت للمستهدف
نور : تشتري ورد يا بيه
بصلها من فوق لتحت وقال لا حلوه البنت دي
بقولك ايه ما تيجي وانا هدلعك
نور بدلع : ههههه حاضر يا باشا وركبت معاه
أما يامن : يا بنت**** و عامله فيها شريفه دا انا كنت خلاص هصدق هما كلهم زي بعض ميعرفوش الا الخيانه
بنت ال****. وركب سيارته وراح علي الاداره
نور : انت رايح فين
المستهدف : رايح اطمن علي حجات وجاي وبغمزه وقح.ه وهدلعك
نور ابتسمت بخبث : حاضر يا بيه روح اطمن وانا هستناك عشان ندلع
نور في نفسها : دا انا هدلعك باقي حياتك في السجن انشاء الله
و هو مشي وهي كانت بتمشي وراه من غير ما يحس
و صل لأسطبل خيول وكان في مكان تحت العفش وكان مليان بالاسلحه والمخدرات الي استلمها ايوه كده تمام
نور : رفعت عليه السلاح وقالت بابتسامته نصر : فعلاً كده تمام
قاسم الكاشف : انتي قصدق ايه وجبتي دا منين
نور : ههههه لا دي حكايه طويله هحكهالك في السجن انشاء الله مع كوببايتين شاي
قاسم وهو رافع أيده : انتي مش عارفه بتلعبي مع مين
نور : هههه لا لا عارفه مع قاسم الكاشف الي لسه مستلم شحنه مخدرات مع شحنه اسلحه وانا جايه اقبض عليك ورفعت كتفها بألامبالاه
بس هي دي الحكايه كلها
قاسم بغضب : وفكرك هتقبضي انتي عليا كده لوحدك ههههه
نور بسخريه : ومين قالك اني لوحدي ادخلوا
ودخلوا باقي القوات
وقبضوا عليه والمخدرات والاسلحه
اللواء ناصر سعد الدين : بجد بحييكي يا نور انا مشوفتش رائد بذكاءك
نور : رائد
اللواء ناصر : ايوه اترقيتي وبقيتي رائده ايه رأيك
نور : طبعا اكيد مبسوطه
اللواء ناصر: ديما يا رب
و مشيت نور
الو ايوه يابني
زياده : يا بت هو انا صاحبك دا انا حتي زي خطيبك
نور : ههههه هو انت هتفضل ماسك في الكلمه المهم انا اترقيت انهارده بقيت الرائده نور الشرقاوي لازم نحتفل
زياده : و انا اترقيت و بقيت مساعدك ههههه هنروح النادي نحتفل بقي
نور : هجهز نفسي علي بليل
وركبت سيارتها واتجهت الي المنزل
يامن : يعني ايه
اللواء محمد بغضب: يعني حضرتك مفروض روحت علشان تراقب قاسم الكاشف عند الموقف ونشوف فين مكان البضاعه ومعملتش اي حاجه
و في القسم التاني دائما متفوقين علينا وبقوا واخدين مننا كل القضايا
وانت مش عارف مالك يا يامن
يامن بغيظ : انا اسف انشاء الله الجاي احسن
اللواء محمد : في رائد من ساعته ما انضم للقسم دا و هو واخد كل حاجه وذكي جدا انا هطلب منهم انو ينضم للقسم هنا عشان القاضيه الجايه دي كبيره اوي وعايزه ناس اذكيه زيه و زيك
يامن بفضول : هو اسمه ايه الرائد الذكي اوي دا
اللواء: نور الشرقاوي
يامن : اه نور الشرقاوي باين عليه ذكي بس انا اذكي اكيد و هنشوف
وتركه وذهب الي المنزل
تعريف
يامن سعد الدين شاب جميل وعصبي جدا وذكي عنده 27 سنه عيونه رمادي قمحي ذو جسم رياضي
نور بنت شقراء ذكيه جدا جدآ عمرها 24 سنه تحب الشرطه منذه كانت طفله وحققت حلمها وتحب السهر والحافلات وتعشق شغلها جده
زياد مساعد الرائد نور وخطيبها بس قدام أهلها لكن مش خطوبه حقيقيه
وهو يعشق نور ولكن في السر فهو يتمني نور زوجته ولكن نور تعتبره مثل أخيها وهو شاب ذو عيون عسليه وبشره بيضاء وشعر اسمر غامق ومرح الي حدا ما ويعش الحياه ذو جسم رياضي 24 سنه

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حبيبتي الشرطيه)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى