روايات

رواية حبيبة الهاشم الفصل الخامس 5 بقلم ميرفت سعيد

رواية حبيبة الهاشم الفصل الخامس 5 بقلم ميرفت سعيد

رواية حبيبة الهاشم الجزء الخامس

رواية حبيبة الهاشم البارت الخامس

رواية حبيبة الهاشم
رواية حبيبة الهاشم

رواية حبيبة الهاشم الحلقة الخامسة

كارمن: انا موافقه علي المعلم عبده
مديحه : ما كان من الاول انا هاكلمه خشي جهزي نفسك يا عروسه كتب كتاب بليل
كارمن بصدمه: بليل
مديحه ايوه بليل الراجل مستعجل عايز يتجوز
كارمن: طيب
كارمن دخلت غرفتها بتعيط بقهر وبتدعي ربنا ان الجوازه دي مش تتم
عند هاشم
هاشم بغضب: ازاي يعني ياماما بقالها اكتر من ساعتين برا و بترني عليها مش بترد هي قالت لك رايحه فين
صباح بقلق: هي قالت ليا يابني انها مخنوقه وعايزه تنزل تشم هوا بس اتأخرت
هاشم: هتكون راحت فين تاني طب ياامي انا هنزل ادور عليها
هاشم قفل مع مامته
هاشم بضيق وقلق: ليه غاوية تتعبي قلبي معاكي ياكارمن روحتي فين رن عليها ممكن ترد كارمن مردتش فضل يرن لحد ماردت
هاشم بلهفه: كارمن انتي فين
كارمن بدموع: بترن ليه

 

 

هاشم: كارمن ردي عليا انتي فين
كارمن: لو بدور عليا مدورش مش علشان مش هتلاقيني لا علشان هيكون فات الوقت خلاص
هاشم بعدم فهم:قصدك اي…
مديحه: المعلم عبده برا.. بتتكلمي مين
كارمن قفلت الخط بسرعه : مش بكلم حد هو عايز اي
مديحه: عايز يشوفك والصبي بتاعه راح يجيب المأذون
كارمن: ليه مش قولتي بليل
مديحه: الراجل مستناش لبليل عايز يكتب الكتاب دلوقتي يلا قومي اجهزة كده واخرجي برا اقعدي معاه لحد ما المأذون ييجي
كارمن بدموع: طيب
عند هاشم
هاشم بغضب: الو الوووو كارمن
غبيي*يه غبييي*ه روحتي ليييييه
وساق بسرعه علشان يلحق يروح لها
كارمن لبست وطلعت برا لقت واحد كبير قد ابوها ده قد جدها باين علي ملامحه الخشونه قعدة كارمن بخوف منه
عبده : ماشاء الله اي القمر ده سيبينا لوحدنا شويه يا مديحه
مديحه بفرحه: من عنيا يامعلم
عبده :باين عليكي خايفه
كارمن كلمه خايفه دي كانت قليلة علي الي هي حاسه بيه
عبده: لو خايفه من فكرة اني متجوز 3قبلك فا متخفيش محدش فيهم هيقدر يقرب منك
كارمن بصدمه: متجوز ٣
عبده:ايوه انتي امك مش قالت ليكي ولا اي
كارمن دموعها نزلت بقهر ازاي هتعيش مع 3ستات خوفها اضاعف اكتر من الاول جرت علي غرفتها وفضلت تعيط بخوف وقهر خايفه من اللي جاي وسمعه كلام عبده مع مديحه
عبده: في اي يا مديحه انتي مش قايله ابنتك اني متجوز وعلي زمتي 3ستات ولا اي
مديحه: لو كنت قولت ليها مكنتش هتوافق
عبده:متوافقش ازاي… اول ما المأذون ييجي من كتب الكتاب علطوول
مديحه بفرحه: امرك بس متنساش حلوتي
عبده: لا مش هنسي
الصبي: المأذون يامعلمي
عبده: تعالي ياشيخنا.. مديحه خشي هاتي العروسه

 

 

مديحه بفرحه: حاضر مديحه دخلت وصرخت بصوت عالي
عبده دخل عليها بخضه:في اي ياوليه اي ده
كارمن كانت واقعه علي الارض سايحه في د*مها ايوه انتحر*ت والدينا بتنز*ف جامد
هاشم جه في الوقت ده وسمع صوت صراخ مديحه دخل بخضه وخوف
هاشم : كاااارمن وجري عليها كارمن فوقي علشان خطري فوقي ليه عملتي في نفسك كده لييييه ياكارمن فوقي
مستناش وشلها علي العربيه وخدها علي اقرب مستشفى
عبده بزعيق: اي اللي بنتك عملته ده
مديحه بخوف :طب وانا مالي يامعلم هي اللي عملت كده
عبده: بلا جواز بلا زفت كنت هروح في دا*هيه امشي من وشي بلا قر*ف وخرج من الشقه
مديحه بغضب: يابنت…
تسريع الاحداث في المستشفي الدكاترة اخدت ما، من هاشم ودخلوها العمليات وهو واقف برا بخوف و بيدعي انها تقوم بالسلامه واتصل علي امه وهي اصرت انها تيجي
صباح وهاشم برا ودكتور المسئول عن حالة كارمن خرج من العمليات
هاشم وصباح جريوا عليه
صباح: طمني يادكتور
هاشم: هي كويسه صح
الدكتور: للاسف هي نزفت دم كتير بس الحمدلله هي دلوقتي كويسه بس حالتها النفسيه هي اللي مش كويسه ياريت تروح لدكتور نفساني او تبعده عنها اي حاجه ممكن تتعبها هي تتفوق دلوقتي تقدروا تشوفوها
هاشم بحزن وندم: تمام يادكتور شكرا
صباح :هو اي اللي حصل يا هاشم
هاشم حكي لأمه كل حاجه من اول الكلام اللي قاله لكارمن لحد ما انتحر*ت
صباح بصدمه: انت ياهاشم انا مش مصدقه تعمل كده ده جزاء البت علشان حبتك مانت عارف انها وحيده وملهاش حد طبيعي تكون انت كل حاجه في حياتها انا دلوقتي هدخل ليها مشوفش وشك جوه في الاوضه ولما نرجع البيت مشوفش وشك في البيت مش انت عملت تمثيلية صحبك علشان تخرج من البيت كملها بقا وامشي
صباح قالت الكلام ده ودخلت عند كارمن وهو فضل واقف مكانه مصدوم من كلام مامته بي من علي علشان عارف انها عندها حق بس مقدرش يمشي من غير ما يشوفها
كارمن بتفوق لقت صباح قدمها بس ملقتش هاشم وده سبب لها زعل بي متكلمتش
صباح بلهفه: انتي فوقي ياحبيبتي انتي كويسه
كارمن ببتسامه تعب: خالتي انا كويسه مين اللي جابني هنا
صباح بضيق: هاشم
كارمن بزعل: امممم

 

 

صباح: ليه عملتي كده يابنتي لا هاشم ولا مديحه يستهله حياتك اللي كانت هتروح.
كارمن: هاشم!!!
صباح بحزن: ايوه هاشم حكالي كل حاجه
كارمن: هاشم مش السبب يا خالتي السبب اني حسيت ان الدنيا كلها جايه عليا حتي امي
صباح بتسرع: ومين قال امها امك
كارمن بصدمه: اي
صباح: مديحه مش امك مديحه مرات ابوكي
كارمن بصدمه: اي ازاي
صباح:ابوكي اتجوز امك اللي هي اختي امك كانت تعبانه عندها القلب ومع ذلك اصرت انها تحمل خلقتك بس العملية كانت صعبه عليها فا ما*تت وهي بتولدك ابوكي قرر يتجوز مديحه بنت خالتنا مديحه من يومها وهي بتكر*ه امك وكانت بتغير منها لما ابوكي اتجوزها فهمك انها امك علشان مش تعيشي يتيمه بس لما ابوكي مات وفضلتؤ قاعده لوحدك معاه وهي كانت ببتعملك ياضنايا وحش خدك منها وهي ماصدقت وراحت تتجوز.
كارمن بصدمه: ازاي كل ده وانا معرفش
صباح: خوفت اقولك وبعدين هي كانت بعيده عننا اي اللي خليكي تروحي هناك بس
كارمن: اروح فين بس يا خالتي ملقتش مكان تاني
هاشم خبط ودخل
صباح بغضب: مش قولت مش تدخل هنا
كارمن كانت زعلانه من تعامل صباح لهاشم
هاشم: انا اسف بس كنت عايز اطمن علي كارمن
كارمن : انا كويسه
هاشم: كارمن انا سمعت كل كلامكم وماما كان عندها حق اما مستهلش انك تضيعي حياتك عشاني كارمن انا بحبك وعايزه اتجوزك وبتمني انك توافقي انا هطلع دلوقتي ولو موقفتنيش هعتبر انك رفضي وبقولك لو رفضي هبعتلك خالص ومش هتشوفه وشي انا حالي منحه وهسافر وكنت عايز متجوز علشان تيجي معايا لو رفضي هسافر ومش هتشوفه وشي تاني بس علشان اي حاجه حلو ما بينا ياكارمن وافقي
صباح: مع اني زعلانه منو ونفسي اقوم امو*ته علي اللي عمله فيكي بس بعد الكلام ده انا شايفه انكم تبدأي معاه صفحه جديده قولتي اي ياكارمن
كارمن بتوهان وسكاته مش بترد
هاشم بحزن: خلاص انا ماشي سلام
كارمن بتردد: استني

 

 

هاشم: نعم
كارمن: اا هي المنحه فين
هاشم باستغراب: ليه
كارمن: مش لازم اعرف هسافر فين
هاشم بفرحه:انتي وفقتي بجددد وجري عليها وحضنها
هاشم: بصي انا مش هستني هروح اجيب المأذون حااالا وجري
صباح بضحك وفرحه: غريبة وفقتي ليه
كارمن: حسيت اني تعبت في حياتي وعايزه اعيش عايزه احس في مره بطعم الفرحه ومكذبش عليكي انا عمري ما كنت هحب غير هاشم وبعدين هو ندم وحسيت انه يستاهل فرصه تانيه
هاشم: ااه والله ده انا غلبان
صباح بضحك: انت لسه واقف
هاشم: مااااشي وبعت بوسه في الهواء لكارمن: والله بحبك❤

تمت..

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حبيبة الهاشم)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى