روايات

رواية حبه لا يموت الفصل الخامس 5 بقلم شفق أحمد

رواية حبه لا يموت الفصل الخامس 5 بقلم شفق أحمد

رواية حبه لا يموت الجزء الخامس

رواية حبه لا يموت البارت الخامس

حبه لا يموت
حبه لا يموت

رواية حبه لا يموت الحلقة الخامسة

إياد كان مقدرش يستني رد وكسر الباب
في اللحظة الي فلكس كان خلاص هيفلت اختو من ما بين اديه بس قبل ما يعمل كده كان اخد ضربة وقعتوا علي الارض
كان إياد كسر الباب ودخل ولما شاف اختوا المنهارة وشكلها وحجبها الي متبهدل الدم جري جواه كان هيروح يهجم علي فلكس بس الشباب مسكوا وبعدوه عنوا
فلكس كان مش مستوعب الي حوليه ومش في وعيوا
اياد وهما مسكينوا كان حاسس بوجع ان صاحب عمرو هو الي كان هيضيع شرف اختوا كان حاسس بالخيانة أصعب شعور في الحياة الخيانة
انتين من الشباب كان ساند فلكس
واتنين كانو مسكين إياد عنوا
اللي من الي مسكين إياد قال طلعوا فلكس وفعلا طلعوه بره
والشباب الي مسكين إياد عنوا طلعو
بعد ما طلعوا وقفلوا الباب وراهم
إياد راح عند اختو الي كانت مسكة في من وراه ظهروا بصالها وهو مش عارف يطبطب عليها ولا يقتلها علشان جت هنا رغم انو كان بيحزرها من انها تدور وراه
هي اول ما لف ليها حضنتوا وهي بتعيط جامد وبقلب اول ما حضنتوا حس بضربات قلبها الي عليت بسبب خوفها حس بوجعها
في اللحظة دي حضنها وضمها اكتر ليه علشان تهدي هي فعلاً كانت منهارة كانت مرعوبة وهو برضو لي ايد في الي حصل لو كان ريح قلبها من الاول مكنش حصل كده
وهي في حضنوا قال بندم: حبيبي انا اسف ،انا سبب في الي حصل، لو كنت ريحت قلبك من الاول مكنش حصل كده
هي كانت بتدفن نفسها في حضنوا اكتر كأنها عوزاه تستخبه من الكل جواه … كانت حسه بالأمان في حضن اخوها هو سندها بعد الله سبحانه وتعالى
إياد كان مستنيها تهدي راح اعد علي السرير وهي لسه دفنة وشها في حضنوا ….اعدت وبدأت تدريجياً تهدي وهو بيطبطب عليها من غير ما يقول كلمه
بره عند فلكس والشباب كانو مقعدين فلكس علي الكنبه وجيبين قهوة وميه غسلوا وشوا من الدم الي نزل من ضربه إياد وحولو يفوقوا فيه بالقهوة فلكس عامل دماغ مخلياه مش مركز واخير عرف بعد ما شربوه القهوة انو يركز
هما كانو بيقولو علي الي حصل لانو برضو لسه مجمعش
عدت عشر دقايق وكان افتكر وجمع وركز واعد بيفكر ازاي كان هيعمل كده في اخت صحبوا مهما علا بشربو ده عرضو زي ما عرض صحبوا اعد يفكر بتعب
هو عارف انو وحش … بس مش لدرجه يخون صاحب عمرو
كانوا صحبهم اعدين مع فلكس وكانو منهم الي ساكت ومنهم الي بيلوموا فيه علي عملته الي كان هيعملوا
فلكس قال لواحد : روح نادي إياد
وفعلا راح خبط واياد رد
– ادخل
دخل الولد وشاف إياد اخد اختو في حضنوا الي هديت خالص دخل وقال: بقلك إياد عوزينك بره
– طيب ثواني وهطلع
الولد طلع وقفل الباب
إياد بص علي اختوا ونزل علي ركبتوا وقال وهو باصص في عيونها وبيمس بايدو علي وشها :
– حبيبي ممكن تقومي تعدلي حجابك وكمل وهو بيدخل شعرها الي كان طلع من الحجاب
علشان حرام نمشي وشعرنا طالع من الطرحة كده
هي هزت رسها بايجاب
وهو قام وكان هيطلع بس هي وقفتوا
وقالت : شكرا …. بجد يا بختي بيك يا ايادو
– قلب ايادو
طلع إياد وكان واقف عند باب الاوضة الي اختوا فيها
لما شاف فلكس قاعد خبط علي الباب
– حبيبي بسرعة شوية
فلكس قام عندو وراح عندو وقال : انت عارف اني مكنتش فايق
اياد زقوا وقال: مش مع اختي …مكنتش فايق دي مش مع اختي ….ما انت لو فعلا طمرت فيك العشرة مكنتش استجريت تفكر في اختي .. بس هقول ايه ما هو الهباب الي بتشربه نساك اهلك
– هعديلك الكلام ده لاني محترم
سعتها خشوع فتحت الباب ووقفت جنب اخوها
سعتها اياد مسك اختوا من أديها وسحبها وقال: كان فين الاحترام وانت بتيجي علي اختي …انت زبالة يا فلكس
– عارف والله يا صحبي
إياد بصلو بقرف وفتح الباب يمشي بس الباب كان مقفول
سعتها فلكس ابتسم بنصر وقال وهو بيوجه كلامو لاياد
– مش هتمشي غير واحنا صفيين
– هات المفتاح يا فلكس
إياد قال كده بغضب
– والله العظيم لو حد قرب يخدوا لانا بالع المفتاح …. مش هتمشي غير واحنا صفيين
في اللحظة دي خشوع فطست علي نفسها من الضحك العيون كلها اتوجهت ليها قالت وهي هتفطس من الضحك: بيقول ليك هيبلعوا بالله عليكم روحو خدوه عوزاه اشوف هيعملها ازاي
– انتي عندك شك في قدراتي
كانت هترد علي فلكس بس اخوها سكتها بصرامة
وبعدين قال : هات المفتاح متعكش الدنيا وتخلي النهاية اوحش كل واحد يمشي باحتراموا
– والله ما يحصل هنصفي يعني هنصفي
– نصفي ايه وزفت طين ايه علي دماغك هي لعبة اخدتها مني وكسرتها دي اختي يا عم ولو فاكر بالحبة دول هنضحك وخلاص خلصنا تبقا غلطان
فلكس بصوت بعد عن الهزاز وبوجع قال: مش هيخلص بس انا مش عايز اخسرك بسبب غبائي.. لو عايز تاخد حقكك بالضرب انا قدامك بس منخسرش بعض … انا غلطان وزباله وعارف بس متفرقناش بعد العمر ده كلوا
– خلصت الحبه بتوعك… يلا افتح ام الباب
– انت ليه حمار كده…ليه مش عايز تفهم اني مش عايز اخسرك
– بس انا عايز!!!!!!
سعتها فلكس حس بغضب من طريقة صحبوا وقال: اتصدق اني غلطان لاني مش عايز اخسر واحد شبهك يتساوي بالارض
وعلي فكره بقا طلما خربانه خربانه بقا يبقا اه اختك عجبتني وشغلت بالي ولو رجع بيا الزمن وانا عارف انها تخصك هعمل كده وحتي لو قدامك اختك مزه وانا لحد دلوقتي عيني عليها وبفكر فيها وفي نفس اللي كنت عايز اعملوا
سعتها إياد اتجن من بجحتوا وجري عليه وزنقو في الحيطة واعد يضرب فيه وفلكس مش بيقاوم حتي إياد كان بيضرب بغل…..غل اتحوش بسبب صحبوا الي كان معاه في كل دقيقه
الشباب حولوا يحشوهم بس إياد كان زي الطور الهايج
ولا حد عارف يقرب منهم
الولد هيموت في ايدوا حرفياً هيموت
سعتها خشوع راحت عند اخوها وسحبتوا اخوها مقومهاش لانو ميقدرش يمد ايدوا علي اختو او يزقها هو اصلاً كان نسي انها معاه بعدتوا عن فلكس
وراحت عند فلكس الي حرفياً وشو كلو كان دم متعرفيش الدم خارج منين سعتها فلكس بعد عنها وراح عند صحبوا ميل عليه وقال : كده استريحت يارب نكون صفينا لو لسه شايل مني تعالي كمل يا صحبي المهم تصفي من نحيتي حتي لو موتي هيخليك تصفي يا صحبي قال كده ووقع علي الارض
لا لا لا مستحيل مستحيل ان شاء الله ممتش.

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حبه لا يموت)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى