روايات

رواية حبه تخطى اعاقتي الفصل الثاني 2 بقلم ولاء السيد

رواية حبه تخطى اعاقتي الفصل الثاني 2 بقلم ولاء السيد

رواية حبه تخطى اعاقتي الجزء الثاني

رواية حبه تخطى اعاقتي البارت الثاني

رواية حبه تخطى اعاقتي
رواية حبه تخطى اعاقتي

رواية حبه تخطى اعاقتي الحلقة الثانية

همس بصدمه:مروان

تامر بزعيق:حضرتك بتقول ايه

اقترب مروان منهم ببرود ثم أمسك يد همس وضمها إليه بتملك واردف بسخريه الى تامر

ايه البعيد اطرش قولت انها مراتى

ابعدت يده بعيدا عنها بحده ثم نزلت بصفعه قويه على وجهه وهى تنظر له بشر:انت ايه الا جابك هنا انت مجنون ومراتك ايه مش أطلقنا خلاص

مروان وهو يجز على اسنانه بغضب ويمسك يدها بقوه:ايديك الا اتدمت عليا دى انا هقطعها ليكِ

همس بغضب:عايز ايه يمروان صعبان عليك اووى انى افرح زى بقية الناس كنت مفكر انى هفضل لوحدى طول عمرى بس انسى انا هتجوز وهعمل العمليه واكون كويسه ثم اتجهت الى تامر ووقفت بجانبه وتنفست بعمق انا موافقه اتحوزك يتامر

جلس مروان ببرود :اتفضل يحضرت الظابط

نظر الجميع بصدمه إلى القوه التى اقتحمت البيت

مروان بصخب:ايه دا هو انا مقولتلكيش مش انا رديتك من٤ شهور قبل ما العدة بتاعتك تخلص ودا حقى وكمان طلبتك فى بيت الطاعه

ناجى بحده:انت اتجننت يمروان مش انت الا طلقتها وسيبتها فى اعز وقت كانت محتجاك فيه

مروان ببرود:شئ ميخصش حد وانت اخر واحد تتكلم شوف شغلك يحضرت الظابط

الظابط بهدوء:اتفضلى مع جوزك يمدام لو سمحت

همس ببكاء:بابا الحقنى انا مش عايزه اروح معاه تانى

ناجى بغضب:بنتى مش طالعه من هنا واياك حد يقرب منها انتوا فاهمين

لم يعيره مروان انتباه وأشار إلى الضابط بيده ثم اتجه الى همس وجذبها بحده تحت صراخها

امسكت العساكر كل من ناجى وتامر وسناء

تامر بغضب:والله لاوريك يا ابن ………

القاها فى السياره بعنف حتى وقعت منها العصا التى كانت تستند عليها ونظر لها نظره غامضه ثم انطلق بالسياره وهى تصرخ وتبكي

••حرام عليك يمروان انا عملت فيك ايه عشان تكرهنى كدا كل دا عشان حبيتك

اوقف مروان السياره فجاه فارتدت رأسها إلى الأمام فجذبها سريعا الى أحضانه بخوف

مروان بلهفه:أنتِ كويسه

همس بتوتر وهى تدفعه :ابعد عنى بقا انت معندكش دم

نظر إليها بغضب ثم انقض على شفتيها بعنف ينتقم منها على كلماتها اللاذعه إليه

ابتعد عنها وهو يلهث بشده ونظر إلى شفتيها المنتخفه من قسوته

همس بخجل :ايه الا انت عملته دا

مروان وهو يعود إلى قناع البرود :أنتِ مراتى غصب عنك ومش هطلقك ابدا ثم صاح فى وجهها ولا أنتِ عايزه تروحى تتجوزى الصايع الا اسمه تامر يبقا بتحلمى يهمس

همس بغضب حاد وهى تنظر إلى باب السياره ثم فتحته بعنف وهبطت بدون العصا السانده لها فوقعت بشده على الطريق بوارتطمت راسها فى حجر كان ملقى على الأرض

همس بوجع :ااااااااااااه

مروان بفزع وهو يراها تفقد الوعى:همس

هبط من السياره وهو يتجه إلى الملقاه أرضا حملها بسرعه ووضعها فى المقعد الخلفى وانطلق إلى المشفى

انتوا يبهايم ياللى هنا حد يجى معايا واحده بتنزف

اتجه أحد الاطباء إليه بسرعه ووضعها على الترولى

مروان للطبيب بغضب:لو حصلها حاجه هقفلك المخروبه دى

الطبيب بخوف :خير ان شاء الله

كان امام غرفه العنايه المركزه وهو يبكى من دخله على محبوبته الصغيره

خرج الطبيب بعد ساعه ونصف وهو ينظر بخوف إلى مروان

مروان بلهفه:بقت كويسه صح

الطبيب بحزن:احنا اسفين يمروان بيه ……..

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حبه تخطى اعاقتي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى