روايات

رواية حبها مختوم في قلبي الفصل السادس 6 بقلم سوارا

رواية حبها مختوم في قلبي الفصل السادس 6 بقلم سوارا

رواية حبها مختوم في قلبي الجزء السادس

رواية حبها مختوم في قلبي البارت السادس

حبها مختوم في قلبي
حبها مختوم في قلبي

رواية حبها مختوم في قلبي الحلقة السادسة

: حضرتك مدام كيان زوجه عدي؟
كيان وهي لسه طالعه من الغرفه والممرضه سانداها
كيان باستغراب : ايوه انا
الراجل بهدوء : في حد طالبك على التلفون وبيقول عايزك ضروري
كيان باستغراب بتشاور على نفسها وهو بيومئ لها بتاخد التلفون وتحطه في اذنها
كيان باستغراب : الو مين معايا؟
طه بتوتر : انا عمك طه ابو عد..
كيان بجمود : عايز ايه انا هقفل !!
طه ببكاء : لالا ابوس ايدك ماتقفليش.. الكلام يخص عدي حياته في خطر !!
كيان بصدمه : عدي ازاي؟
طه بخوف : انا مش هينفع اقولك اكتر من ابعدي نهى عن عدي خالص هي أذى مش حمايه ليه … وبيقفل التلفون
كيان بصدمه : انا نسيت عدي مع الست دي جوه .. رجعيني انا كويسه رجعيني لجوزي !!
الممرضة : بس..
كيان بخوف واستعجال : ما بسش بسرعه !!
نهى وهي بتبص عليه بطرف عينها : ازيك يا ابراهيم يا اللي ناسي خالتك
ابراهيم بخوف : الحمد لله يا خالتي وهو ده يجي منستكيش بـ. بـ. بس انتي عارفه مشاغل الدنيا
نهى بجمود : مشاغل ايه اللي عندك اخبارك كلها عندي بتنام من 1 لحدي 7 وبعدها بتروح الشغل وبتخلص على 4 وباقي اليوم مع صحابك او مع البنت اللي بتواعدها اللي اسمها سارة فين المشاغل دي؟
ابراهيم بيبلع ريقه بتوتر وبيقول بتفكيره : ده انا ما عرفتش نفسي كده !!
بينقذه دخول كيان والممرضه سانداها..
نهى بتمثل قدام ابراهيم انها بتأخد وبتدي مع كيان وكيان كانت مستغربه تغيرها معاها
ابراهيم بيستغل الفرصه : طب استأذن انا بقى!!
كيان بتخاف تفضل لوحدها مع الست دي تاني فبتحاول تغمز له عشان يقعد بس هو بيبصلها ببلاهه ومبيفهمش وبيمشي
كيان بغيظ : غبي!!
نهى بجمود : اسمعي يا بت انتي كويس انتي عارفه اني ما بحبكيش بس عايزاكي تساعديني عشان انتقم من اللي ا..ذوا ابني وبسببهم دخل في غيبوبه .. موافقة؟
كيان كانت هتعترض بعدها فكرت بأنها ممكن بالطريقه دي تكسب ثقتها وتعرف سرها وتقدر تبعدها عن حياة عدي.. ومكنتش عارفه انها كده عرضت نفسها لخـ..ـطر كبير !!
كيان بتفكير : موافقة !!
نهى بابتسامة : يبقى يلا نمشي احنا لازم نتحرك بسرعة عشان عدي يفوق!!.. وبتسندها لبره بسرعه وهي قربت تقع اكتر من مره من سرعتها وبتاخدها عند بيت طه
كيان باستغراب : انتي جايبانا على بيت اولاد عمه عدي ليه؟
نهى بعصبيه : اخرسي يا بت ده بيت ابني ومن حقه غصب عن كله !!
بتلاقيهم بنت عمه عدي الصغيره ” تغريد ”
تغريد وهي بتبص عليهم بقرف من فوق لتحت وبتكتف ايديها : يووه انتو ايه اللي جابكم؟.. مش كفاكم سجنتوا امي واخويا دلوقتي في مستشفى الشرطه بعدها حيتحول للشرطه ؟!
نهى بجمود : احنا جايين على بيت ابني !! .. اللي اخدتوا الوليه الخرفانه امك !!
تغريد بعصبيه وهي بترجع كوم قميصها لورا : سيبك خالص من عضلات الرجاله .. وتعالي اوريكي كيد الحريم يا اللي مش مكسوفه من شكلك وانتي بتعملي فيها مرا اربعينيه وانتي معديه الستينات
كيان بتبص عليها بصدمه لأن شكلها كانوا في الأربعينات حتى لبسها لبس شباب صغيره !!
نهى بتمسك رقبتها وبتحركهم يمين ويسار وبيعملوا صوت طقات عالي اوي لدرجه خوفت كيان وتغريد نفسها
نهى بحده وصوتها بيتغير : انتي صدعتيني اوي على فكره وانا هعاقبك !!
كيان كانت بتبص على تغريد بخوف وفضول في نفس الوقت وهي مستنيه تعرف ايه اللي هيجرالها
تغريد بصر..يخ وهي ماسكه رقبتها : اااااااااااه اااه مش قادره اااااااه…. وبتطلع د*م جامد اوي من بوقها
كيان بتبص عليها بخوف شديد خصوصاً لما لقيت نهى قعدت على الارض بسرعه وهي بتلحس الد..ماء اللي طلعت من تغريد وبتمسح بيها جسمها
كيان بخوف وقرف : انا الأحسن لي اسكت خالص عشان ميجراليش !! .. حاجه وبتشوح بنظرها بعيد
تغريد بتو..قع على الارض بعد ما نص د..مها اتصفى وجلدها بقي مزرق اوي !!
نهى بتقوم على الارض وبتبص على كيان : يلا بسرعه ورايا !!
كيان بتمشي وراها وهي بتبص على تغريد بخوف وهي مش عارفه تساعدها وبتستغفر ربها في دماغها
نهى بتبص عليها بعصبيه : انتي بتستغفري ليه؟.. شايفه عفر..يت؟ .. بطلي استغفار بيخلي جسمي يقشعر !!
كيان بتسكت بخوف وبتمشي وراها
نهى بتحضر لها اكل وبتر..مي عليه حاجات طلعتها من شنطتها
كيان بخوف : اييييييه ده؟
نهى بابتسامة مخيفة : هيكون ايه يعني يا بت؟.. بهارات !!
كيان ببعض الشك : ده بجد لونها عامل كده ليه؟
نهى بتكشير : خدي الاكل ده وامشي ما بحبش الكلام ولا الاسئله الكتيرة !!
كيان باستغراب وهي خايفه تقولها اكليه : واخدوا على فين؟
نهى بحده : خديه على السجن لطه انا محتاجه لد..مه !!
كيان بصدمه : اييييييه؟!…

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حبها مختوم في قلبي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى