روايات

رواية حالات اختطاف الفصل الأول 1 بقلم شهد احمد

رواية حالات اختطاف الفصل الأول 1 بقلم شهد احمد

رواية حالات اختطاف الجزء الأول

رواية حالات اختطاف البارت الأول

حالات اختطاف
حالات اختطاف

رواية حالات اختطاف الحلقة الأولى

الام . بدموع كريم انت فين ي حبيبي وقاعده تدور عليه وتوقف الناس في الشارع وتقول حد شاف ابني هو عيل صغير وعنده 6 سنين ي كريم انت فين ي ضانيا
شوفتي ابني ي حاجه هو صغير وعنده 6 سنين
الحاجه وهيا كبيره في السن قالت لا ي بنتي والله اهدي أن شاء الله هتلاقيه دوري كويس وفي جامع قريب من هنا خلي حد ينادي علي ابنك ولو حد شافه يجيبه عندك
الام واسمها شروق جريت بسرعه علي الجامع ودموعها علي خدها وقالت الحقني ي عم الشيخ ابني ضاع مني ومش لاقياه ممكن تنادي عليه هو اسمه كريم وعنده 6 سنين
الشيخ. عثمان اهدي ي بنتي أن شاء الله هتلاقيه ودخل ينادي ويقول اسمعوا ي خلق الله فيه ولد صغير عنده 6 سنين اسمه كريم ضايع من أمه لو حد لاقيه يجيبه علي الجامع ي خلق الله لو حد لاقي ولد ضايع يجيبه هنا في الجامع ل أمه
الشيخ عثمان. طلع ولقي أمه مم،ووته نفسها من العياط علي ابنها والستات اتلمت حواليها وكانوا بيوسوها ويقولوا أن شاء الله هيرجع قال اهدي ي بنتي انا ناديت وان شاء الله اللي يلاقيه يجيبه انا مش عارف اي حكايه الاطفال اللي بتتخطف دي الدنيا بقا مش فيها امان برضوا من كام يوم فيه ولد ضاع ربنا يرده لأهله إذا كان لسه غايب ويحميه ويخليه لأهله إذا رجع
شروق. يعني اي دي مش اول مره ومين اللي بيخطف العيال من اهلهم واخدت تليفون من الناس اللي وقفه وبلغت البوليس وقالت إنه ابنها ضاع منها في وهيا مش لاقياه والبوليس جاه والدنيا انقلبت وفضلوا يدورا علي كريم مش لاقينه
الضابط. خالد. اتفضلي ي مدام روحي بيتك ولما نلاقي ابنك هنجيبه لحد عندك
شروق. لا انا مستحيل ارجع البيت بدون ابني ده انا مليش غيره والنبي هاتلي ابني ده انا جوزي اتوفي وسابلي ابني وملناش الا بعض ده انا عايشه علشانه ده لو مرجعش ده انا ام،،وت فيها
الناس. بتأثر لا حول ولا قوه الا بالله ربنا يرجعه ليكي
شروق. بدموع قولي ي عمي الشيخ علي اخر ولد اتخطف لو تعرف حد من عائلته اروحلهم وأشوف رجعوا ابنهم ازاي ولا عملوا اي جائز اوصل ل ابني عن طريقهم
الشيخ عثمان. الولد اللي بقولك عليه اسمه زياد من عائله العمراني اسالي عليهم واكيد هتوصلي
شروق. تسلم ي عم الشيخ وقالت ل الضابط خالد أنها هتروح وتسال الناس دي وهو يعمل جهده ويلاقي ابنها وبعدين مشيت وفضلت تسال عن عائله العمراني لحد ما الناس دلوها وخبطت عليهم
سجده. انتي مين ي مدام
شروق. بدموع اسمي شروق انا ابني ضاع مني ودورت عليه مش لاقياه وعرفت أنه في ولد من العائله دي برضوا ضايع هو رجع ولا لا وعرفتوا مين اللي خطفوا
سجده. بدموع اه ابني زياد هو اللي ضايع مني ولسه لحد دلوقتي ملقتوش ابوه وجده وعمه قالبين الدنيا ولسه
شروق. ربنا يرجعه بالسلامه هو كمان والنبي ي مدام لو عرفتي اي حاجه ولو ابنك رجع قوليلي يمكن نفس الناس اللي خطفوا ابنك خطفوا ابني
سجده. اتفضلي ادخلي طيب
شروق. لا شكرا انا هروح ادور على ابني وده رقمي لو عرفتي حاجه بلغيني
سجده. حاضر وبعدها شروق مشيت وهيا بتعيط وكان عندها امل أنها تاخد اي معلومه من سجده توصلها ل ابنها بس مفيش حاجه
سجده. دخلت ودموعها علي خدها وقابلها زوجها ابراهيم
ابراهيم. مين اللي كان علي الباب ي سجده وبتعيطي ليه
سجده. دي وحده ي ابراهيم ابنها ضاع منها وجات علشان تعرف اذا ابننا رجع ولا اي علشان تقدر أنها توصل ل ابنها انا عايزه ابني ي ابراهيم ومين الناس دي اللي عماله تخطف في العيال دي ي خبه عيني مقهوره زينا علي ابنها ربنا يرجعهم بالسلامه وسابت رقمها لو وصلنا ل حاجه نبلغها
ابراهيم. ان شاء الله هيرجعوا اهدي انا اتصلت ب كل معرفي علشان يساعدوني في اني الاقي زياد وان شاء الله هيرجع وحض،ن مراته وفضل ي هدي فيها
شروق. كانت ماشيه في الشارع تنادي وتقول ي كريم انت فين ي حبيبي كريممم وراحت لل الضابط خالد وقالت لقيت حاجه عن كريم انا عايزه كريم
خالد. احنا لسه بندور عليه ي مدام لسه مفيش اثر ليه روحي ارتاحي وانا هدور عليه وهرجعه ليكي
شروق. ارتاح ازاي وابني غايب عني أنا هقعد هنا لحد ما ترجعلي ابني وقعدت وفضلت تعيط
وخالد كان هيزعق بس صعبت عليه دي لسه صغيره وجوزها متوفي وابنها ضاع فقال يخليها في القسم وطلب من الشاويش يجيب عصير ليمون ليها
وخالد طلع وعمل اجتماع مع الضباط وقال احنا لازم نعرف مين الناس اللي بتخطف في العيال دي انا عايز المنطقه والشارع اللي الولاد بتتخطف منه دي يكون متراقب 24 ساعه واي حركه كده ولا كده تبلغوني فورا
وفعلا خالد عين ناس لل المراقبه وخلاهم يلبسوا لبس عادي بدل لبس الميري
وتاني يوم في نفس المكان اللي اتخطف منه كريم و زياد وغيرهم في ولد اتخطف ولقيوا ام بتصرخ وتقول الحقوني ي خلق ابني اتخطف مني
الناس كل واحد بقا ماسك في ابنه وشاله واللي روح بيته وقال ل مراته ممنوع الولاد تطلع من البيت في حالات اختطاف والام دي راحت وبلغت البوليس
والناس اللي بتراقب وهيا بتراقب حصل أنهم لقيوا ،،،،،

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حالات اختطاف)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى