روايات

رواية حافيه على جمر القاسي الفصل الأول 1 بقلم عبده شحاته

رواية حافيه على جمر القاسي الفصل الأول 1 بقلم عبده شحاته

رواية حافيه على جمر القاسي الجزء الأول

رواية حافيه على جمر القاسي البارت الأول

رواية حافيه على جمر القاسي الحلقة الأولى

انا جايبك هنا يا جاسمين عشان اكس*ر عينك و اتجوزك في الوقت الي احبه مش اترفض منك كل مره
جاسمين بدموع .. فريد ارجوك انا مش حمل الكلام ده انا ممكن انت*حر لو عملت كده
فريد بغضب .. و انا منتحرتش لي لما رفضتيني انتي لازم تتعاقبي و متكونيش لحد غيري انتي فاهمه
ثم صفها كذا صفعه علي وشها و ذقها علي السرير و بدا في تمزيق ملا*بسها بوحشيه و هي بتصرخ و هوا بيضر*ب فيها لحد مكتفها و بدأ في اغتصا*بها بوحشيه اتحول لإنسان اتنزع من قلبه الرحمه و هي المسكين الذي لا تمتلك غير شرفها بعد أن ضاع ضاعت حياتها معه
فريد قام من جنبها بعد ما خلص جريمته و هي قامت نص نومه علي السرير و هي بتبكي و تقطع في وشها و الملايا مليانه د*م

 

 

فريد .. اهوا انا قر*فت منك دلوقتي و مبقتش حاسك تعالي و لما احتاجك ابقي اجيبك
مسكها من شعر*ها جامد و هي بتبكي و رماها برا الشقه و قفل الباب جاسمين ثم فتح تاني رمالها عبايه و قفل تاني لبست العبايه بسرعه عشان كانت عريا*نه نزلت تمشي في الشارع و هي تايه و بتفكر في الي حصل معاها ده و ليه عشان قالت لا يحصل فيها كده قعدت و فضلت تبكي لحد متعبت و مشيت نحيت بيتها
في شركه كبير قاعد علي مكتب بهيبته الي الكل بيعمل ليه حساب و مولع سيجار ثم دخل راجل كبير اسمه عابدين
عابدين .. يا سليم بيه انا جبت ليك كل حاجه انت طلبتها مني و عرفتك كل حاجه عنها و ساكنه فين و كل حاجه عنها
سليم ابتسم … اولا يا عم عابدين قولتك أن بعتبرك من مقام والدي الي معرفش هوا فين قولي يا سليم بلاش بيه ثم انك تجهز نفسك عشان هنروح باليل نتجوزها
عابدين .. و افرض رفضتك
سليم بهدوء .. يبقي حفرت قبر*ها باديها
عابدين .. ربنا يقدم الي فيه الخير
و سابه و خرج سليم لنفسه و ياتري مخبي ليا ايه تاني يا زمن
سليم راجل اعمال شاطر جدا أبوه و أمه اختفو و هوا صغير و ميعرفش عنهم حاجه معندوش غير اخت صغيره عندها 19 سنه مبيحبش قده في الدنيا وسيم و جسمه رياضي و عنده 29 سنه

 

 

عند جاسمين في البيت جاسمين بنت جميله شعرها بوني عينيها بوني بشرتها بيضه ليها غمزات عندها 21 سنه في كلية اثار بس خرجت من سنه اولي عشان ظروفها الماديه لما تتحسن هتكمل لأن باباها متوفي
دخلت البيت امها كانت بتجهز الغدا اسمها صابرين و بتحب جاسمين جدا
صابرين .. يالا يا حبيبتي خشي غيري لأن باين أن في حاجه بدموعك ده و بعديها تعالي اتغدي و احكيلي يكون اخوكي جه
جاسمين دخلت من غير ولا كلمه واحده دخلت الحمام قل*عت العبايه علي طول لأن مفيش شي تحتيها رمته و وقفت تحت الدش تعيط بحرقه بعدها طلعت لبست و اتغطت و نامت صحيت بالليل علي صوت امها بتصحيها… قومي يبنتي في عريس متقدملك و انتي مصحتيش من بعد العصر قومي يالا
جاسمين قامت و هي مش فاهمه حاجه طلعت لقيت واحد حاطط رجل علي رجل و في بوقه سيجار و بيبص ليها بابتسامه.. ازيك يا عروسه اقعدي انا جاي اقول كلمتين و امشي
اخوها ماسكها من أيدها و قعدها جنبه
جاسمين .. انت مين اصلا و جاي تتجوزني انا انت باين عليك من البشوات صح و جايلي انا
عابدين .. ده سليم بيه من أهم رجال الأعمال في مصر و الوطن العربي اي هترفضي
جاسمين .. و هوا البيه من التواضع أن يتجوز واحده زيا ده ليه بقي
سليم .. كيفي كده و لو مش حابه هخليكي تحبي

 

 

اخوها بفرحه .. لا يا بيه مش موافقه ازاي احنا هنلاقي احسن منك فين بس باذن الله خير و هنرد عليك
سليم شاور بلا .. اسمع الرد دلوقتي انا مش فاضي بسرعه انطقي اه أو لا و في كده الحالتين انتي الكسبانه
جاسمين حست انو جاي يشتريها بالفلوس .. احنا غلابه اه لكن عندنا كرامه الي زيك باين عليه ميعرفهاش يعني قاعد في بيتنا و بتكلمنا من تحت درسك انا مش موافقه لو كانت فلوس تشتري بيها اي حاجه لكن احنا مبنتبعش يا باشا
سليم قام و قرب منها و هي وقفت هي و اخوها .. مش قولتك في الحالتين انتي كسبانه مبروك كسبتي عدوه من العيار الثقيل الي بكلمه واحده منو يشردكم انتي و عيلتك ده و كمان في اوبشن حلو هاخدك بمزاجي برده بس كخدامه
و خرج و رزع الباب جاسمين بصت لاهلها و

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حافيه على جمر القاسي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى