روايات

رواية حافية القدمين الفصل الرابع 4 بقلم ياسمين علاء الدين

موقع كتابك في سطور

رواية حافية القدمين الفصل الرابع 4 بقلم ياسمين علاء الدين

رواية حافية القدمين الجزء الرابع

رواية حافية القدمين البارت الرابع

حافية القدمين
حافية القدمين

رواية حافية القدمين الحلقة الرابعة

👑أستغفر الله العظيم واتوب اليه 👑
جاسم رجع البيت بليل . وسال رقيه علي صبا
رقيه : قالتلي هتطلع تغير وتنزل بس منزلتش تاني.
جاسم بقلق: مطلعتيش ليه تشوفيها
رقيه : اصل بصراحه خفت
جاسم ضحك . وحط ايده علي خده : ليكي حق .
رقيه : اجهز لحضرتك العشا
جاسم: مش دلوقتي.
طلع جاسم غرفته وابدل ملابسه. راح لاوضه صبا وخبط علي الباب كذا مره. وهي مردتش. قلق عليها وفتح الباب.
كانت نايمه. ووشها عرقان. قرب من السرير. ولمس جبينها كانت حرارتها عاليه .
جاسم : صبا. صبااا
صبا بتعب : ايه
جاسم : انتي سخنه اوي.
صبا: لا ..اخرج بره
جاسم خرج اتصل بالدكتور. وبعدين رجع اوضتها كانت بتترعش من السخونيه وجسمها بيتنفض… شالها ودخلها
الحمام.
صبا: ابعد بقي
جاسم : ممكن تسكتي شويه. انتي مولعه
صبا: هتعمل ايه
جاسم فتح الدش. ووقف بيها تحت الدش وهو حاضنها عشان متقعش . جسمها اتنفض اول اما المياه جت عليها
صبا بتترعش وسنانها بتخبط في بعض.
جاسم حاضنها : المايه هتنزل الحراره لحد اما الدكتور يجي
نظرت له صبا فلم تعتاد عليه بهذه الطيبه .
جاسم جمع شعرها للخلف. لانه كان ملتصق بوجهها.
صبا: خلاص. بقي
جاسم : خليكي هنا متتحركيش . اقعدي علي البانيو
قعدت صبا علي حرف البانيو وهي بتترعش
خرح جاسم وجاب فوطه كبيره وابتدا يقلعها.
صبا: انت اتجننت.
جاسم : هدومك مبلوله .
صبا: ملكش دعوه
جاسم : صبا سبيني اساعدك
صبا: انت الوحيد اللي مش عايزه منك مساعده
جاسم : انتي ليه مش عايزه تصدقي اني اتغيرت. وندمت ع كل اللي عملته
صبا : وانت ليه مش عايز تصدق اني بكرهك
تركها جاسم وخرج بره . وهي تحاملت علي نفسها وابدلت ملابسها .
بعد وقت وصل الدكتور كان جاسم غير هدومه وطلع معاه. خبط علي الاوضه كانت صبا نايمه. .دخل الاول
جاسم : صبا. صبا
صبا : اووف. عايز ايه
جاسم : الدكتور بره
صبا اتنهدت : مش عايزه دكتور
جاسم تركها . وراح فتح الباب دخل الدكتور وفحص صبا
وكتب علي العلاج . وانتظر حتي ان وصل العلاج ..
الدكتور ماسك الحقنه
الدكتور: عندك نزله شعبيه جامده في صدرك ولو محافظتيش علي نفسك هتقلب بالتهاب حاد
صبا نظرت للدكتور بلا مباله. جاسم : انا هتصرف معاها
دكتور: لازم تخدي حقنه دلوقتي
صبا: حقنه ايه
جاسم : اديها.
صبا: انت مالك
جاسم : بيقولك هتدخلي في التهاب حاد
صبا: ان شاء الله انت
جاسم : شكرا
الدكتور كان متابع الحوار ومش فاهم حاجه : هي دي مراتك
جاسم : اه
صبا: للاسف
جاسم : السخونيه اثرت علي دماغها
صبا: سخونيه اما تلحس نفوخك
الدكتور: الحقنه لازم تاخدها حالا عشان متتعبش اكتر
جاسم : همسكها وانت اديهالها.
صبا : انت عايز تضرب تاني صح
الدكتور بص لوش جاسم. جاسم : انت هتصدق .
جاسم كتف ايديها جامد والدكتور ادها الابره.
وهي حاولت تفك نفسها من ايده . بس عشان تعبانه مقدرتش عليه . وكمان جاسم اقوي منها بكتير.
هو بيسبها تمرمط فيه عشان هو غلط فيها كتير ودمرها
خلص الدكتور و جاسم سبها. وهي فضلت تشتم فيه.
خرج الدكتور من عندها : ربنا يكون في عونك.
اما جاسم فكان قاعد مع صبا وهي بتشتم فيه
جاسم : خلاص . ايه بلاعه واتفتحت
صبا: امشي من وشي يا جاسم ..
جاسم : همشي. بس اشربي عصير عشان الدوا
صبا: ملكش دعوه .
جاسم :ليا يا صبا.
صبا بتعب : اخرج بره .. مسكت صدرها. من الالم والمجهود اللي عملته
جاسم : ارتاحي وانا هخرج حاضر.
خرج جاسم وهي نامت من التعب. ومحستش بنفسها غير تاني يوم. كان جاسم نايم علي الكرسي اللي جنب السرير .
مسكت كوبايه المياه اللي جنبها وحدفتها في وشه 😠
قام جاسم بعصبيه و بصلها بغضب. وهي ابتسمت ببرود
جاسم : في حد يصحي حد كده
صبا: انا.
جاسم بصلها بغضب. وخرج من الاوضه وقفل الباب بقوه
دخل الي غرفته وابدل ملابسه …
جاسم : رقيه . رقيه
رقيه : نعم
جاسم : اعملي شوربه لصبا وطلعيها وخليها تاخد الدوا
رقيه: هحاول
جاسم : رقيه
رقيه: والله انت عارفها كويس. وانا مش مستغنيه عن عمري
جاسم : اسمعي الكلام وخلاص
رقيه : حاضر.
خرج جاسم الي الشركه . ورقيه عملت الشوربه وطلعت لصبا. اللي كانت قامت من علي السرير وبتلبس
رقيه : يا لهووي. انتي بتعملي ايه
صبا: انتي مش شايفه
رقيه: يامدام انتي لسه تعبانه . استريحي حتي انهارده
صبا: لا
رقيه: اشربي الشوربه .وخدي العلاج.
صبا: سبيها هنا
خرجت رقيه بعد ان تركت الشوربه.
خالد اتصل بصبا .. صبا : الو
خالد : صبا . عامله ايه
صبا : الحمد لله. وانت
خالد : الحمد لله. ايه اخبارك مع جاسم
صبا: مفيش بطلع عينه والغريبه انه ساكت
خالد : يمكن يكون ندمان. اطلبي الطلاق وارجعي يا صبا
صبا: مش دلوقتي.
خالد : انا خايف عليكي
صبا: متخفش انا كويسه
خالد : صوتك تعبان
صبا: عندي نزله
خالد : صبا. حرام عليكي. نفسك
صبا: انا كويسه يا خالد متقلقش
خالد : مفيش فايده فيكي
صبا: اخبار الجيم ايه
خالد : ماشي تمام . وكابتن هبه متابعه معايا
صبا: هبه. قولتي بقي
خالد : ه في ايه
صبا: مش عارف في ايه بجد
خالد : لا مش عارف. انا شايف انها كويسه.
صبا: انا عارفه انها كويسه . بس انت مش ملاحظ حاجه تاني
خالد : حاجه زي ايه
صبا: اووف. انتم الرجاله اغبيه اوي
خالد : عايزه تقولي ايه
صبا: هبه بتحبك
خالد : لا
صبا:انا واثقه في كده
خالد : بس انتي عارفه انا بحب مين
صبا: هقفل انا دلوقتي يا خالد
خالد : طيب.. خلي بالك من نفسك
قفلت صبا مع خالد . ونزلت علي المكتب تدور علي ورق الصفقه. وملقتش الملف
صبا: اكيد في الشركه.
صبا كانت هتخرج. بس حاست بتعب جامد طلعت تاني وخدت الدوا. وقعدت علي اللاب. . لحد اما نامت

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حافية القدمين)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى