روايات

رواية حارس على قلبي الفصل الثالث 3 بقلم زهرة الربيع

رواية حارس على قلبي الفصل الثالث 3 بقلم زهرة الربيع

رواية حارس على قلبي الجزء الثالث

رواية حارس على قلبي البارت الثالث

حارس على قلبي
حارس على قلبي

رواية حارس على قلبي الحلقة الثالثة

اللللعب… سيبي اللي فوق اللي تحت اولى قدر اخف من قدر
ضحى شهقت بزهول من الموقف اللي بقت فيه وبقت تحاول تسحب البنطلون وتقفل القميص في نفس الوقت وهي بتقول …اطلع بره يا حيوان انت ازاي تدخل كده
معتصم ضحك وقرب عليها و هيه بقت ترجع لورا لحد ما لزقت في الدولاب وقالت بارتباك… معتصم ابعد لو سمحت.. عيب كده ارجوك
معتصم بصلها من فوق لتحت وثبت نظره على عيونها وقال…. مش مقاسك ابدا كفايه قوي القميص البنطلون مستحيل
ضحى هزت راسها بالموافقه وهو بقى يبص لها وقال… شكلك يوجع القلب
ضحى ابتسمت بكسوف ونزلت عيونها وقالت… ابعد يا معتصم لو سمحت
معتصم رفع وشها ليه وبص لعيونها وقال… لو بعدت ممكن تجرالي حاجه…. هعملها يعني هعملها
ضحى بصتلو باستغراب وقالت… هيه ايه دي
وقبل ما تكمل قرب منها بقوه
ضحى اتسعت عنيها بصدمه وزهول وبعد ثواني دفعته بقوه بعيد عنها وهيه بتبصلو بصدمه ومش مصدقه اللي حصل وقالت بغضب… بتعمل ايه انت اتجننت… اخرج بره… اطلع بره حالا
معتصم قال …طب ما ندخل جوه احسن… انا متأكد ان اللي جوه احلى من اللي بره بكثير
ضحى قالت بغضب شديد …بقول لك اطلع بره يامعتصم
معتصم قعده على السرير وقال…اعتبريني خرجت و خدي راحتك انتي مش لبستي خلاص يلا مشطي شعرك بسرعه وتعالي عشان نتعشى الاكل جاهز
ضحى وقفت قدام المرايه بغيظ وقالت… انا مش هتسمم
معتصم ابتسم على نرفزتها وقال… ما هو انتي لو بتاكلي اكلك ما كانش الهدوم تسقط منك كده
ضحى قالت بغيط….انا جسمي مظبوط.. انت اللي قد الحيطه
معتصم ابتسم وغمز وقال …من ناحية مظبوط فهو مظبوط وبالملي مخروط…بس انا كمان لازم ابقى قد الحيطه انتي ناسيه اني جارد ولا ايه.
ضحى قالت بضيق …لا انا مش ناسيه…بس انت اللي شكلك نسيت انك المفروض بتحمينا مش انت اللي تخطفني
معتصم اتنهد وقال….لا مش ناسي ومستحيل انسى اي حاجه لاي حد سواء كويسه او وحشه
ضحى بصتلو بسرعه وقالت…. هو انت مش هتقول لي ايه اللي بينك وبين شريف
معتصم اتنهد بضيق وقال …انا هخرج لو عايزه تاكلي حصليني
وخرج من الاوضه بخنقه
ضحى مشطت شعرها بسرعه وقالت ….طبعا عايزه اكل انا واقعه من الجوع اصلا… وراحت وراه بسرعه
طلعت لقته بياكل قعده قصاده على الكرسي وقالت ..انا مكنتش هتعشى بس قولت بدل ما اجوع بالليل
معتصم ابتسم لانه عارف انها جعانه وقال ..هو انتي كنتي لسه ما تعشيتيش في الفرح
ضحى قالت… لا كنا هنتعشى بعد الماذون ما يخلص كتابه بس انت سبقت العشا وسبقت الماذون
معتصم اتنهد بخنقه وقال وهو بياكل …هو انتي كنتي بتحبيه
ضحى قالت بارتباك…. قصدك ايه
معتصم ابتسم سخريه وقال …قصدي واضح .خطيبك بتحبيه ولا لا..اصلي عمري ما حسيت انك بتحبيه كده ولا مهتمه ليه واستغربت انك وافقتي على جوازك منه
ضحى اتنهدت وقالت…مش لدرجة بحبو…بس مبكرهوش…وبابا نفسو يجوزني وفي النهايه مش هلاقي احسن من شريف هو ابن عمي و كويسه ومحترم
معتصم ضحك وقال …كويس ومحترم …اه…لا فعلا…بس انا مستغرب انك تربطي حياتك بشخص لمجرد انه ابن عمك
ضحى اتنهدت و قالت…. انت عايز توصل لايه بالضبط… وبعدين انت مش بوظت الفرح بتسأل ليه
معتصم قرب الكرسي منها وبص لعيونها وقال…. بسأل عشان حابب اعرف القلب ده مسكون ولا خالي
ضحى ارتبكت من نظراته بس قالت بسرعه… لا مسكون وممكن عفاريته تطلع عليك كمان
معتصم ضحك وشدها بقوه ضحى اتفاجأت وقالت …سيبني انت بتعمل ايه و
بس سكتها لما بقى يأكلها في بقها وقال …..تعرفي انا اول ما قلبي دق وعرف يعني ايه يتحرك كان بسبب جمالك كل ما اشوفك كنت احس هتجرالي حاجه من كتر ما كان يدق …واتنهد وقال ..بس انا طلعت ولا نزلت مجرد بدي جارد عندك ..فكرت بسذاجه انه مجرد ما بدا يدق يبقى هيدق لاي حد خطبت زي ما انتي عملتي كده واحده مناسبه او كنت فاكرها مناسبه …واتحولت ملامحه لغضب رهيب وبص قدامه ودموعه متجمعه في عنيه
ضحى استغربت كلامه وبصت لعيونه وقالت ….وبعد كده..كمل ايه اللي حصل شريف ليه داخله بالموضوع ده
معتصم اتنهد وحاول يغير الموضوع وقال …قومي من على رجلي انتي طلعتي تقيله ولا عجبتك القعده
ضحى اتكسفت جدا وقامت بسرعه وقالت… انا ما خدتش بالي انت اللي عملت كده اصلا
معتصم ابتسم وقال ….احلى عشوه اتعشتها
ضحى نزلت عيونها بكسوف وخلصو عشاء ولمو السفره سوا
معتصم دخل ياخد شاور وطلع لقاها نايمه على السرير بالعرض ومش سايبه اي مكان عشان ما يعرفش ينام جنبها
معتصم ابتسم وقال… فينا من خم ولا ايه على اساس نمتي كده يعني
بس ضحى ما ردتش عليه وعملت نايمه
معتصم ابتسم وقرب من السرير بخطوات بطيئه وحذر
ضحى اتسعت عنيها بزهول وبقت تبص لهيونه وقالت…. انت بتعمل ايه قوم قوم انت اتجننت
معتصم بص لعيونها جامد وقال ….انا ممكن انام كده للصبح على فكره
ضحى قالت بارتباك وتوتر ….خلاص انا اسفه انا هقوم من على السرير اصلا والله بس قوم لو سمحت
معتصم كان غرقان في نظرات عيونها …و هي بتحاول تدفعه وقالت…. والنبي ما تعمل كده تاني والنبي و
بس قبل ما تكمل قرب منها بقوه
سند جيبينه على جبينها وقال … انا عايزك يا ضحى باي تمن..و بعيد عن اي شيء محتاج لك قوي
ضحى غمضت عنيها بتوتر وقالت بحزن.. ممكن تبعد لو سمحت انا اتضايقت بجد حرام عليك
معتصم اتنهد بيأس وبعد عنها
قعده على السرير وغمض عيونه وقال بوجع…يا ترى انت مش زيها ولا انا مش زيه ….وابتسم بسخريه وقال…. اكيد انا مش زيه…. ما هو مهما كان شريف باشا انما انا حته خدام لا راح ولا جيه
ضحى بصتله باستغراب من كلام وقالت…. انت قصدك ايه
معتصم خانته دمعه من عيونه نزلت على خده وهو مش قادر يتكلم وحاسس بنار جواه
ضحى بصتلو بزهول اول مره تشوفه بالحاله دي..مسكت ايده وقالت…. ممكن تحكيلي يا معتصم..اتكلم انا سمعاك
معتصم اتنهد وقال…مفيش حاجه تتحكي
ضحى قالت باصرار ….لا فيه …سبت خطيبتك ليه…و شريف له دخل
معتصم بصلها وقال …هتقدري تسمعي الحقيقه
ضحى ارتبكت لما قال كده وقالت…. عادي ..قلت لك انا مش بحب شريف اصلا
معتصم ابتسم بسخريه وقال… بس برضو ده خطيبك…يا ترى عادي يخونك
ضحى قالت بزهول… يخوني
معتصم قال بحزن… انا فسخت خطوبتي علشان لقيتها مع شريف…كانت معاه …..فاهمه طبعا…كانو في القبو اللي في الجنينه بتاعت فيلتكم ….قالت لي سامحني ..هو اللي غواني ..غواني وضحك عليا وضعفت..وابتسم بدموع وقال….كان بمزاجها يعني …كنت هقتله…بس قلي..انا مغصبتهاش انت مش مالي عينها..مخدتش في ايدي غلوه
ضحى نزلت دموعها بصدمه من اللي بتسمعه ….ومعتصم قرب منها بسرعه وقال… احنا نقدر نعمل زيهم …زي ما خانك تقدري تخليه يشوف نفس المنظر بنفس الطريقه…تقدري تخليه يحس انو ولا حاجه زي ما عمل معاكي ووووو

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حارس على قلبي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى