روايات

رواية حارسي الخاص الفصل الخامس عشر 15 بقلم رنا تامر

رواية حارسي الخاص الفصل الخامس عشر 15 بقلم رنا تامر

رواية حارسي الخاص الجزء الخامس عشر

رواية حارسي الخاص البارت الخامس عشر

حارسي الخاص
حارسي الخاص

رواية حارسي الخاص الحلقة الخامسة عشر

عادل بإبتسامة خبيثه/ ها يا فروحتي ايه رايك مش انا جوزك حبيبك بردوا ولا ايه.
فرحه انصدمت كثيرا ولم تعرف ماذا تقول او ماذا تفعل.
فرحه كانت ستتحدث ولكن تحدث هو بإبتسامة خبيثه/ انا عارف انك مكسوفه عشان كده هسيبك براحتك.. يلا جود نايت يا روحي.
فرحه هدئت بعض الشئ وتحدثت بإبتسامة بلهاء/ وانت من اهله يا عادل.
خرج عادل وهو يبتسم بسخريه وفرحه لم تصدق ماذا حدث للتو.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ✦
عند تميم..
كان يجلس علي اعصابه عندما سمع صوت عادل وهو يتحدث مع فرحه وكان قلق علي فرحه كثيرا ويريد الاطمأنان عليها في اسرع وقت.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ✦
صبااااحاااا..
في الجامعه..
وصلت فاطمه وبعدها ب دقائق جاءت فرحه.
فاطمه بإبتسامة/ عامله ايه يا فرحتي.
فرحه بحب/ بخير يا حبيبتي وانتي عامله ايه.
فاطمه بإبتسامة/ بخير طول مانتي بخير ياقلبي.. ثم اكملت بتساؤل.. انتي مكلمتنيش امبارح يعني.
فرحه بتهنيده/ تعالي بس ندخل وهبقي احكيلك بعدين.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ✦
في القطاع..
في مكتب اللواء منير..
اللواء منير بجديه/ ادخل.
دخل تميم بكل هدوء واحترام.
اللواء منير بإبتسامة/ اتفضل يا تميم اقعد.
جلس تميم بهدوء وتحدث بجديه/ انا عرفت الملف بتاع عادل فين.
اللواء منير بإستغراب/ طيب كويس.. انت مستني ايه.
تميم بهدوء/ حضرتك لو تسمحلي انا عندي خطه في دماغي هنعرف نمسكه بيها.
منير بتساؤل/ وايه هي الخطه دي يا سياده الرائد.
تميم قص له كل الخطه.
اللواء منير بإبتسامة/ عال والله يا تميم.. بجد انا فخور بيك.. انا موافق ب الخطه دي وتاكد انه احنا كلنا جمبك وهنساعدك لحد ما نمسك عادل.
تميم بإبتسامة/ انا بشكرك جدا يا سياده اللواء واتمني اكون عند حسن ظن حضرتك.
منير بإبتسامة ثقه/ ان شاءلله يا تميم وانا واثق منك يا سياده الرائد.
تميم بإبتسامة/ وانا ان شاءلله مش هخذلك يا فندم.. ثم اكمل بإحترام.. عن اذنك يا فندم.
منير بإبتسامة/ اذنك معاك يا تميم.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ✦
في الجامعه..
انتهت كلا من فرحه وفاطمه من محضاراتهم وجلسوا ساويا في الكافيه.
فاطمه بإبتسامة/ ها بقي احكيلي ايه اللي حصل.
فرحه قصت لها كل ما حدث.
فاطمه بصدمه/ ينهااار ازاي يعني يعمل كده.
فرحه بشك/ والله انا شاكه انه عرف اني بحور عليه ف عشان كده عمل الشويتين دول.
فاطمه بشك/ اه والله انا كمان حاسه ب كده.. ثم اكملت بتساؤل.. طب وبعدين هتعملي ايه.
فرحه بضيق/ مفيش هعمل اللي تميم قالهولي عشان عايزه اخلص من اللي اسمه عادل ده في اسرع وقت.. انا بجد اتخنقت.
فاطمه بحزن علي صديقتها/ معلش يا حبيبتي استحملي فتره وهتعدي وانا هفضل جمبك ومش هسيبك.
تميم بحب/ وانا كمان هفضل جمبك ومش هسيبك.
فرحه بسعاده/ تمييييم.
فرحه قامت من مكانها واحتضنته بشده وبحب.
تميم كان سعيد وكان ينظر ل فاطمه و فاطمه غمزت له بإبتسامة.
فرحه خرجت من حضنه ونظرت له بارتياح/ بجد انا ارتحت جدا لما شفتك انا بجد محتجالك اوي يا تميم محتاجه انك تكون جمبي انا بجد اتخنقت ونفسي اتنفس وارجع ل حياتي القديمه انا بجد حاسه اني في كابوس ومش عايز ينتهي.
تميم بحب/ هينتهي طول ما انا جمبك الكابوس ده هينتهي وانتي هتفضلي في امان طول الوقت وبعدين فين حبيبتي القويه اللي انا متعود عليها.. خليكي قويه وثقي في ربنا ثم فيا وان شاءلله مش هتخافي وهتخرجي من الكابوس ده زي شكه الدبوس مش هتحسي بيه خااالص.
فرحه بإبتسامة خافته/ اتمني يا تميم اتمني.
تميم بهدوء/ يلا بقي قوليلي الزفت ده كان عايز منك ايه امبارح.
فرحه نظرت ل تميم بقلق ونظرت ل فاطمه ولم تعرف ماذا تقول.
فاطمه بإبتسامة بلهاء/ طيب يا فروحه انا هتمشي شويه في الجامعه.. يلا اشوفك بعدين باااي.
فرحه في نفسها بتوعد/ ااه يا فاطمه الكلب وديني لوريكي.. ثم اكملت بتوتر.. طب انا هقوله ازاي ده مش بعيد يروح يقتله.. خلاص انا هقوله وخلاص.
تميم بإبتسامة خفيفه/ ايه يا حبيبتي مالك سرحانه في ايه.. بقولك عادل كان عايز ايه.
فرحه بتوتر/ تميم انا هحكيلك بس اوعدني انك متتعصبش عشان خاطري.
تميم بنفاذ صبر/ اوعدك.. اتكلمي بقي يا فرحه علي طول لوسمحتي.
فرحه قصت له كل شئ.
تميم بحده/ اييييييه.
فرحه بتوتر/ تميم انت وعدتني انك مش هتعمل حاجه.. عشان خاطري يا تميم اي حاجه هتفكر تعملها مش هتبقي ليها لازمه وهتبوظ خطتنا.. عشان خاطري حاول تكون هادي.
تميم بتماسك/ ماشي يا فرحه مش هعمل حاجه دلوقتي.. بس وديني اول ما يبقي تحت ايدي مش هرحمه.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ✦
مساااااءااااا..
في قصر عادل..
كان يجلس في مكتبه ويعمل باندماج ويخطط للعمليه القادمه حتي رن هاتفه وقاطعه عن عمله.
عادل بضيق/ خير يا وش الخير عندك اخبار ايه جديده.
مجهول/ انا عرفت انه اللي اسمه تميم ده يبقي ظابط سري.
عادل بصدمه/ اييييييييه.

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حارسي الخاص)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى