رواية جيم اوفر الفصل الحادي عشر 11 بقلم ديدا الشهاوي
رواية جيم اوفر الجزء الحادي عشر
رواية جيم اوفر البارت الحادي عشر
رواية جيم اوفر الحلقة الحادية عشر
في منزل الدكتور ياسر… واللي بقي هو شاكر اصحاب.. الاتنين فتحوا قلوبهم لبعض… وهنا شاكر طلب من ياسر انه يساعده في تغير نفسه للاحسن
_عارف ياشاكر… انت مشكلتك سهله. جسم يتظبط… كرش ينزل… ثقه بنفسك… وكله يبقي تمام
_الدنيا قايمه علي المظاهر… ومعرفش انها مهمه… عارف انا حبيت حسنا… ليه
_ليه..
_عشان حبتني كده… بمنظري دا… بثقافتي المحدوده في امور الروشنه تكاد معدومه… بس اللي قهرني… مع اول واحد انبهرت بيه…
_انت مسمعتهاش… انت حكمت علي منظر
وهنا شاكر قام…. منظر اي… وحده جوزها تعبان… وهي نازله في الليل تتكلم مع واحد وبيحاول… يبوس….
_شااكر… حقهاانك تسمعها… وبعدين منين بتحبك ومنين هتسمح لحد بكده
وهنا شاكر… بدا يشمشم..
_الله الريحه الحلوه دي… الريحه دي عارفها
_اااخ… دا الغدا…. الست ام ياسر عمله محشي وفراخ.. حظك بقي
وهنا ياسر قام وجاب الاكل وحط الصنيه قدام شاكر… واللي شاكر نسي نفسه ونزل اكل وياسر استغربه
_تصدق مراتك عندها حق تشوف غيرك… في اي دكتور… انت دكتور… لازم تبقي دكتور شيك في مظهرك واكلك… علي العموم كل براحتك لانه من بكره هيبقي في نظام تاني
وهنا باب الشقه خبط وياسر قام فتح الباب
_دكتور شاكر هنا
_ايوه اتفضلوا….
وهنا دخلوا…. فادي اخو شاكر… ونانو… بنت عمته واللي بصتله ووجهت ليه كلام
الله.. الله.. يااستاذ… انت قاعد تاكل هنا واحنا دايخين عليك
وهنا شاكر بصلهم… وكان ماسك ورك فرخه واول ماشافهم ساب الاكل
._ايه يااابيه.. انت هنا مشهيص ومدوخنا وراك… وهنا شاكر ساب الاكل… وبصلهم نفسي اتسدت
نانو… عامل ايه… وليه سبت الفيلا… وسبت حسنا.. عاوزه افهم ياابيه… حسنا مموته نفسها
وهنا فادي انتبه لياسر وسلم عليه
_معلش والله نسينا نفسنا لما شوفنا شاكر…
وهنا نانو قامت سلمت علي ياسر،
_سوري… استاذ..
وهنا ياسر… وهو سرحان في عيونها
_ولايهمك… المهم انكم اطمنتم علي دكتور شاكر.. وهنا نانو كانت بتشد ايدها من ايد ياسر… وهو تايهه في عيونها .. وفجاءه خد باله
_ااه… لامؤاخذه….. وهنا انتبه انهم واقفين
اتفضلوا…. اتفضلوا… وكان مبتسم لنانو… ونانو كانت بتهرب من نظراته
وهنا شاكر… شد نانو… قعدها جنبه
_هنخلص امتي…
_من اي ياابيه… مش فاهمه
_من النظرات دي ومقرطسه ولاد عمك
_مش فااهمه… بس المهم
انا عاوزه افهم ايه اللي حصل… وليه سبت الفيلا…. ومهما حصل. مكنش ينفع تسيب البيت
_مقدرش ياانانو… استحمل اللي شوفته
وهنا شاكر بدا يحكي لنانو اللي حصل واللي شافه…
فادي كان مع ياسر قاعدين يتكلموا… وهنا اخت ياسر جبتلهم عصير للضيافه…
وهي بتحط العصير… علي التربيزه… وهي مكسوفه. مني عمرها ماتعاملت مع حد وتحس افعالها فيها عنف وهي بتحط الصنيه كوبايه عصير وقعت علي بنطلون فاادي… وهنا مني
_اسفه… بجد… اسفه… معلش… مخدتش بالي
_ولايهمك… دلء العصير خير. وبضحه ونظره احرجت مني وجرت بسرعه نزلت تحت… وهنا ياسر.. حقك عليا.. هي اختي مني كده… عامله زي اخوك شاكر
_عادي ولايهمك… انا متعود علي شاكر
وهنا مني جابت بسرعه فوطه مبلوله وادتها لياسر عشان فادي ينظف بنطلونه
_اسفه مره تانيه…
_ولايهمك انسه…..
_مني
_وانا فاادي ومد فادي يسلم علي مني… وهنا مني جرت… وفاادي في سره… ناااايس
شاكر كان بيحكي.. كل اللي حصل… واد ايه هو حب حسنا وبيحاول يتغير عشانها … نانو
_فهمت… بس انت غلطان ياابيه… حسنا بتحبك واللي هي فيه بيقول كده.. من ساعه مااختفيت. وهي حبسه نفسها في اوضتها.. مستنيه اي خبر تطمن بيها عليك… اما اخويا انا هتصرف… والمفروض انك عارف انه تافهه
_انا ميهمنيش غير مراتي… لما الاقيها كده بين ايد رجل غيري
_الله… الله… بتغير ياابيه
_معرفش الغيره ياعني ايه. بس حستها لما لاقيت ان حسنا ممكن تضيع مني
وهنا ياسر وفادي دخلوا علي نانو وشاكر
_انا وشاكر… اتفقنا … اننا نغير من نفسنا.. ووهنبقي اشيك دكتور وهنبقي دكتور رياضي
وهنا نانو بصت لشاكر
_بجد ياابيه… دي حسنا هتنبسط اووي
شااكر بتردد…. والله لسه بفكر
ياسر…. لا من بكره … فاااهم بكره
نهار جديد…
ياسر… صحي شااكر… عشان هينزلوا الچيم
_شااكر… اصحي…. عشان نلحق اليوم من الاول
_يوووه. بدري كده… وهو انت وحسنا عليا.. شوي يااياسر،
_اقوم… بطل كسل… وهنا ياشر شد الغطا… وقوم شاكر بالغصب
بسرعه خد شور… هتلاقي غيار… وترينج سوت مقاسك. وانت هستناك.. عشان نفطر
شاكر.. قام غصب وبقي بيرطم….
_كان لساني اتشل لما طلبت مساعدتك ياااياسر
هنا ياسر
_بتقول حاجه….
_لااااا. مش بقول
شاكر خلص حمامه…. وطلع عشان يصلي
وبص لياسر
_مش المفروض نفطر… ولا اي… ولا هنروح علي معده فاضيه
_سلامه عينك ياادكتور الفطار اهو….
_فين دا….. وهنا بص علي التربيزه…. تقصد كوبايه اللبن.. والبيضه المسلوقه
_اه بالضبط… بس احب اصححلك هي مش مسلوقه
_امال…. اي
وهنا ياسر… ضرب البيضه وحطها علي كوبايه اللبن… وقلبها… وادها لشاكر عشان يشربها
_وهنا شاكر… استحاله اشرب دا…. انت، مجنون… وهنا جري شاكر عشان يهرب من كوبايه اللبن
وهنا ياسر فضل يضحك… وفطس من الضحك
في فيلااا. الجد شاكر
وعلي الفطار الكل كان مجتمع… ماعدا سليم وطبعا شاكر
_نانو… انتي رجعتي امتي
_معلش يااجدو اتاخرت… بس فادي وصلني
_فااادي… وايه اللي لمالشامي علي المغربي.. وهنا دخل فااادي بالصدفه… وبصوت عالي
_انااااا جيت… يلا نانو عشان نروح مشورانا
_تعالي يااالااا. انت داخل طابونه
_صباح الخير يااجدووود
_صباح الزفت ياااخويا… رايحين علي فين كده…
_علي الجيم ياااجدو… الواحد ملي والبت نانو ملت ولازم نضبط.
وهنا حسنا مطقتش
_خلاص نسيتوا شاكر لاعارفين هو فين ولا حصله اي… وهنا قامت وجرت طلعت اوضتها وهي بتعيط
شاكر وياسر راحوا الچيم
وشاكر اتخض لما لاقي الشباب هناك اد ضلفه الباب… وجه واحد طول بعرض.. اسمه.. كابتن كارم
_مبدر دكتور ياسر
_لا انا هنا جاي العب ومعايا ضيف ومشترك جديد … عاوزك تضبطه
وهنا الكابتن بيرحب بشاكر ويطبطب علي كتفه
_منور… ياااا اي
وشااكر بصوت عالي وكان هيقع
_ااااه. اسمي شااكر
الكابتن كارم…
طب يلا اجهزوا.. بشويه سويدي.. عشان نسخن… وهنا بص لشاكر عاوزين ندمر الكرش دا
وفعلا… بدا شاكر بتمارين سويدي… وكان بينهج ويقع… علي الارض يريح… ولما ببسمع صوت كابتن كارم يقوم بسرعه
ويجي جنب يااسر اللي كان ملتزم
_يااسر… انا جوعت..
_لمانخلص… هاكلك بروتين… بس كمل لحسن كارم يجي يفرج علينا الجيم
شاكر كان مسخره الجيم… والكل كان بيسااعده… … وفادي ونانو جم هما كمان…. واللي كانت تقوله… يلا ابيه… خليك 💪 عشان تعجب حسنا
شاكر كان بيبرطم… كتك نيله عليكي وعليها
فضلوا كتير يلعبوا… ويتمرنوا…. وشاكر يعيط زي العيال الصغيره
_انا رجعت في كلامي
_اي ياابيه… اما انت تقول كده…محسبوك اخوك اقول اي
_فادي.. خدني من هنا ابوس ايدك…. انا بضيع…. وهنا شاكر جاب اخره… واغمي عليه من التعب
واستمر الوضع ايام وشاكر خدت علي مرمطه الجيم… وبقي يحب يروح ومن وقت لتاني كان. بيحاول يطمن علي حسنا من نانو
بعد 3شهور
فادي في شقه يااياسر. ومعاهم شاكر اللي بقي مز كرش مافيش… جسم رياضي حلو… العضلات تمام. بصوا بقي مز حرفيا
_شكوره… جيت لاسهل حاجه…. عديت الصعب…
_ايه هو فيلسوف عصرك
_جري ياي ياابيه انت ديما مكسر مأديفي… انا خوك فاادي برضو
قامت. نانو… وبصت لشاكر
خلينا في المهم..
_هننزل نشتري لبس يااشاكر
_لمين…. اللبس
_لحضرتك…
_ليه قالولكي اني معرفش البس
_شاكر…. خلينا نختار ليك استيل ومع الجسم دا
ياسر بصلهم….
يلا هننزل نساعدكم كلنا وبضحكه نانو كانت بتبص لياسر
_اوكي…. هستناكم تحت اجهزوا
وفعلا…. لفوا علي محلاات مصر وبدات نانو تنقي لشاكر اللبس وهو كان بيختار ابشع الالوان…. وكان يعرف ذوقه وحش لما يجرب اللبس ويلاقيهم…. هيرجعوا…
وكل يوم…. جيم…. وبليل يتسوقوا. ونانوا علمته ازي يااكل وازي يلبس….. وازي يختار برفناته
وبعد شهرين
نانو وفادي…. كانوا في عربيه نانو مستنين شااااكر ويااسر
وهنا شاكر….. بعد معاناه شهور… في الجيم والاتيكت في اللبس بقي واحد تاني بجد
ياسر نزل وركب العربيه
نانو…. فين شاكر منزلش ليه
ياسر….. بيجهز ياستي وبيتشيك
وبعد نص ساعه
والكل مبهورين بشاكر بعد التغير اللي حصل وهو ناازل
كان قمر مز نازل….. يتعاكس والله
وهنا شاكر بصلهم
_متنحين…. ليه كده… بت ياانانو…. انا اللي هسوق
وهنا نانو نزلت وركبت ورا جنب ياسر… وفادي جنب شاكر
وهنا…. نانو…. هاااا
هنروح علي فين دلوقتي
شااااكر…. علي الفيلااااااا
انتظروني والحلقه الاخيره
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية جيم اوفر)