روايات

رواية جوهرة الاسد الفصل الخامس 5 بقلم شروق خالد

رواية جوهرة الاسد الفصل الخامس 5 بقلم شروق خالد

رواية جوهرة الاسد الجزء الخامس

رواية جوهرة الاسد البارت الخامس

رواية جوهرة الاسد الحلقة الخامسة

ليث..يدخل فجأه ويلاقي جني في وشه بسرعه يلف انتي ايه المنظر ده
جتي..تبكي
لورين..تمشي بتكبر
وتفتح الباب وتدخل وتفتح الدولاب وترمي عليها فستان اسود قصير وبحماله رفيعه جدا
البسي ده يلا
جني تمسك الفستان بس ده
لورين..بصوت عالي اخلصي ده اغلي منك ومن عيلتك يلا اهو الحمام
جني..تدخل الحمام وهي تبكي
تخرج بعد كده وهي مكسوفه من الفستان وتشده
لورين..تنظر اليها بغضب من جمالها الطبيعي
لورين..في نفسها مستحيل اخلي اسد يشوفها كده غوري غيريه بسرعه
فجأه يفتح الباب ويدخل اسد ويلاقي جني ينظر اليها وهو مصدوم من جمالها
جني..تدخل بسرعة علي الحمام

 

اسد..ممكن افهم ايه اللي بيحصل ده
لورين..بكدب …هي قالت مش معاها هدوم وانا ادتها الفستان ده
اسد…يكور يده بغضب ويفتح الدولاب ويخرج فستان ابيض طويل
ويدق علي باب الحمام
جني..وهي تبكي
لسد..افتحي
جني..بس
اسد…اخلص والا هكسر الباب
جني ..تفتح الباب براحه وتنظر منه بخوف
اسد..خدي البسي ده يلا بسرعه
جني ..تمسكه منه كأنه طوق النجاه بلنسبالها وتعلف الباب بسرعه وترتدي الفستان
لورين..تصرخ انتي عارف عملت ايه ده الفستان اللي جبته ليه في عيد ميلادي انتي اتجنن تديها ده في هدوم انا هرميها خليها تخدها
تفتح جني الباب وتخرج حوريه

 

لورين ..تجري عليها بغضب اقلعي الفستان ده
وتمسك فيه بغضب
اسد..يمسك يد جتي ويفتح الباب ويخرج تحت صراح لورين
اسد..يمسكها من يدها ويفتح بابا السياره ويرميها بغضب ويلف ويركب هو ويصرخ فيها ايه المنظر اللي شفته ده انتي نزلتي كده ليث شافك كده صح
جني…انا
اسد..اخلصي من غير كده هو كان في البيت وهو غاضب اكيد شافك صح ويضرب في السيارة
جني..ببكاء وصوت عالي مقطع انتي مالك بيه انتي عايز مني ايه حرام عليكم بتعملو كده ليه فيه انا بني آدم بخس لحم ودم مش جماد كل شويه حد يذعق فيه ويبهدلني انتي وحداني اجار يعني اجبلك ولد وبعدين ترميني وعمي بعني علي شان ياخد فلوس ويشوف نفسه ومرات ابويا بعتني علي شان تريح بنتها انا فين من كل ده انا فين وتفتخ باب السياره وهي ماشي وتحاول ترمي نفسها منها انا تعبت وهريح نفسي واريحكم مني
اسد..يشد يدها بسرعه في لمح البصر ويضرب فرامل
ويسحبها من يدها ويضربها بلقلم انتي مجنونه هتموتي نفسك
جني…اه انا عايز اموت انت مالك بيه بقا ابعد غني سيبني وتضرب فيه
اسد..يسحبها من يدها ويضمها بشده

 

جني..تبكي وتحاول ان تخرج من خضنه وتهدي وتبكي وتشد من خضنه قوي
جني..انا تعبت مش قادره اكمل يا رب اموت بق
اسد. يضغض عليها وهي في خضنه ويهمس جمب اذنها اهدي خلص ما فيش حاجه حصلت لي ده كله
جني..تحاول تخرج من خضن عايز اروح
اسد..احم وينظر قدامه خاضر ويشغل السياره ويمشي بيها
جني..تضع راسها علي الشباك وتبكي بدون صوت
اسد..ينظر اليها
عن لورين في الفله تنزل تحت وهي تبكي وتلاقي ليث يجلس في الحديقه تذهب اليه وتجلس بغضب شوفت اخوك
ليث…ينظر اليها بغضب الدنيا كله في عينه ويكور يده ويريد ان يكسرها ويتحكم في نفسه ويقول من بين أسنانه اه شفته
لورين…ده بيصرخ عليه بسبب الهانم انا مش هسكت
ليث ببرود هتعملي ايه يعني
لورين…انا هخليه يطلقها
ليث.بفرحه بجد

 

لورين.. بصدمه من كلامه اه
ليث..يرجع الي الخلف ويتكلم ببرود والطفل اللي هو عايز ده اتجوزها مخصوص علي شان كده
لورين ..انا هجيب اي واحد تعمل العمليه بس دي لا
ليث..ليه خايفه لا يحبها اصل هي حلوه اوي بصراحه وتتحب

يتبع……

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية جوهرة الاسد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى