روايات

رواية جوز اختي الفصل الرابع 4 بقلم زهرة الربيع

رواية جوز اختي الفصل الرابع 4 بقلم زهرة الربيع

رواية جوز اختي الجزء الرابع

رواية جوز اختي البارت الرابع

جوز اختي
جوز اختي

رواية جوز اختي الحلقة الرابعة

احيه… ارتبها..وفي اوضتها… شكلي هتاخر في الترتيب ده وهنترفد في نفس اليوم يا بركة دعاكي يا سوسو
لبنى ضحكه جامد وقالت…صفي النيه.. ان شاء الله خير
خالد ضحك وقال..النيه..النيه مهلبيه.. هو خير قوي بس لو مش هنا..لو اتقفشنا هنتسوح
لبنى بصت له بصدمه من كلامه
خالد قال بسرعه وتوتر.. مش وقت تبرقيلي دلوقتي مش وقته خالص…يارب استر
وطلع ورا البنت اللي ندهته على اوضتها
اول ما وصل كان الباب مفتوح خبط عليه وقال..احم ..حضرتك كنتي عيزاني
كانت حاطه رجل على الرجل وقالت… اتفضل دخل
شوف.. عايزاك توضبلي السرير ده بس ترتيبه حلوه على زوقك
خالد بلع ريقه وقال..بس انا طباخ ..حضرتك وده مش شغلي
روما قربت عليه وقالت… مش هتفرق كثير المهم ان شغلك يعجبني
خالد بعد بسرعه وقال.. اه اوبا …لا ما هو حضرتك انا مبعرفش خالص
روما قالت بدهشه…نعم ..مبتعرفش
خالد قال بسرعه …لا لا انتي فهمتي ايه انا قصدي مبعرفش ارتب الاوض لاني ما اشتغلتهاش قبل كده بس هبعت لك حد من تحت ..عن اذنك ولسه هيمشي
مسكت ايده وقالت .. استنى انا متاكده انه هيعجبني بس جرب
لسه هيتكلم جات لبنى ودخلت فورا وقالت.. خالد
خالد بصلها باستغراب وروما بصتلها بغضب وقالت.. انتي ازاي تدخلي كده من غير حتى ما تخبطي على الباب
لبنى قالت بسرعه..اصلي يا هانم معلش انا اسفه اصل ده الطباخ وسايب الاكل على النار وما حدش عارف ياخد باله عليه والاكل هيبوظ
روما قالت… طيب انزل انت دلوقتي بس لسه هنكمل كلامنا وقت تاني
خالد هز راسو بالموافقه و نزل مع لبنى
نزلو يوا وهما متوترين قوي بس اول ما قفلت اوضتها بقوا يضحكوا جامد سوا وخالد قال..برافو عليكي والله
لبنى ضحكت وقالت.. اي خدمه..ولو اني عارفه ان الخدمه انك تفضل فوق… لكن صحيح ليه كنت خايف يعني
خالد اتنهد وقال مش خايف..بس انا بلاقي الشغل بالعافيه والموضوع اللي هي عايزاني فيه ده اخرته رفد لا محاله… يلا خلينا نشوف لنا شغل
و نزلوا وبقم يشتغلوا سوا لحد اخر النهار ورجعو على سكنهم بتعب شديد واترمو على السرير هما الاتنين في نفس الوقت
لبنى قالت بتعب…اااه… انا اول مره اشتغل الشغل ده تعبانه بجد
و لسه هتقوم شدها من ايدها وقال… لبنى..انا حابب اتكلم معاكي في موضوع مهم
لبنى بقت تبصلو وقالت..طب ينفع تسبني ونتكلم
خالد قرب اكتر وقال… لا ما ينفعش.. بقولك ايه انا حابب نخلي جوازنا حقيقي حاسس ان ربنا جمعنا لحكمه معينه ..انتي ملكيش حد وانا كمان خلينا نبقى سند لبعض في الدنيا
لبنى دفعتو وبعد وقالت …وانا يوم ما الاقي سند الاقي واحد زيك فلاتي وكل يوم عند واحده…عشان يومين ثلاثه تروح تريل على اقرب واحده تلاقيها في طريقك
خالد اتنهد وقرب منها وقال …شوفي..انا..انا عارف ان الي حصل من جوز اختك مخليكي فاقد الثقه في الرجاله ..واصلا تصرفاتي متطمنش…بس انا جايز اكون واخد حريتي دلوقتي بس ده لاني مش بأذي حد.. انما لو كنتي فعلا مراتي وقررنا نبقى سوا فمستحيل اخونك صدقيني
لبنى بقت تبصلو وقالت بتوتر انا…انا مش جاهزه يا خالد ..بس ممكن احاول
خالد ابتسم وقال.. خدي وقتك انا حاسس اننا هنتفاهم قوي كل ما اقربلك قلبي بيدق جامد زي ما يكون بيقولي هي دي
لبنى نزلت عيونها بكسوف
خالد بقى يبصلها وقرب منها
لبنى بقت تحاول تبعده ودفعته وبعدت وقالت بغضب وبعدين معاك انا مش قلتلك هحاول ..طب ايه رايك لا هحاول ولا زفت وهتطلق منك كمان
ووقفت بعيد عنو وهيه مكتفه اديها بغضب
خالد ابتسم وقرب منها وقال .طب ما تزعليش حقك عليا هستناكي قد ما انتي عايزه.. بس عايزك تعرفي اني خلاص نويت اني عايزك انت وبس يا ريت تديني فرصه
لبنى ارتبكت قوي وقالت… ماشي موافقه بس من غير قلة ادب وتلزم الاحترام معايا
خالد قال… واخر احترام.. انت بس جربي..وانا هاحترم فيكي للصبح
دفعته بغيظ وقالت .. ما فيش فايده فيك اصلا..وراحت تنام وهيه بتظهر الغضب بس من جواها مبتسمه ومبسوطه جدا
خالد نام على الارض وقال..امتى يجي اليوم اللي ننام فيه سوا على السرير الغلبان ده والله بيصعب عليا
لبنى ضحكت ونامت وقالت..ما انت ونستو امبارح يلا نام يا اخويا ما يصعبش عليك غالي
خالد ضحك وقال..على راحتك يا جميل بكره تندم وتميل
و في صباح يوم جديد قامت من النوم وفتحت عينيها لقتو برضو جمبها على السرير
لبنى اتنهدت وقالت… اللهم طولك يا روحي عايز ايه صحتني من النوم
خالد قال.. المفروض تصحي احنا هنتنفخ لو تاخرنا اكتر من كده
لبنى قامت بتعب وقالت… انا تعبت خالص امبارح مش قادره اشتغل تاني
خالد ضحك جامد وقال..يا حلاوتك هو انت لحقتي عملتي حاجه..يلا بلاش كسل قومي استحمي علشان عايز الحمام انا كمان
لبنى قامت ودخلت تستحمى و بعد شويه خرجت وبقت تنشف شعرها
خالد اتجمد مكانه بزهول وهو بيبص لشكلها وقال بتعملي ايه
لبنى قالت بلا مبالاه عادي بنشف شعري ..هخلص بسرعه متقلقش
خالد شدها عليه بقوه وقال.. بتنشفي شعرك… ده انتي نشفتي ريقي .. انتي ازاي تطلعي كده
لبنى استغربت وقالت ماله كده
خالد قال …يا حلاوتك….بقول لك ايه يا بت انتي طالعه من عيني والمصحف.. ما تحني على الغلبان اللي معاكي ده واهو كله بالحلال
لبنى ابتسمت بسخريه ودفعته وقالت.. على اساس بيفرق معاك الحلال من الحرام ..يا ابتاع سوسو
خالد ضحك وقال ‏ ..وانتي تيجي ايه في سوسو وحلاوه سوسو ..ده انت لو شوفتي سوسو
لبنى اتغاظت وقالت بضيق ..من غير ما اشوفها اكيد حاجه رخيصه زيك
خالد ضحك وقال.. هو الصراحه الحلاوه كلها انتي..و الشقاوه انتي والدلع انتي
لبنى ضحكت وقالت..هو انت يا ابني متبرمج على قلة الادب اربعه وعشرين ساعه
خالد قال …لا طبعا..بس القمر لازم يتقلو انت قمر والقلب في هواك بقى في خطر
لبنى ابتسمت وقالت ..طيب يا عم الشاعر ممكن بقى تدخل الحمام تستحمى علشان انا عايزه اغير
خالد قال طب ما تغيري هنا لازم ادخل
لبنى قالت.. وبعدين يا خالد..كده مش هنخلص
خالد اتنهد وقال…طيب حاضر هدخل اهو ودخل جوه الحمام وهيه لسه هتغير بترفع هدومها وجه طالع وقال نسيت الهدوم بتاعتي

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية جوز اختي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى