روايات

رواية جوري الفصل الثامن عشر 18 بقلم رياس

رواية جوري الفصل الثامن عشر 18 بقلم رياس

رواية جوري الجزء الثامن عشر

رواية جوري البارت الثامن عشر

جوري
جوري

رواية جوري الحلقة الثامنة عشر

اخيرا هشوفهم وحشوني اوي
جبت روايه من علي موبيل وعملت قهوه وقعدت في بلكونه وحسيت اني رايقه ومطمنه هيجوا بسلامه و ان شاء الله العمليه تعدي علي خير انا عندي امل ان كل حاجه هتبقي كويس وهنرجع مبسوطين
دخل ايان
:Oh, my God
شكلك مبسوطه حصل حاجه
بصتله وابتمست براحه
:فرحانه اوي اني هشوفهم جايين بكره بليل انا مش مصدقه نفسي
وحشوني اوي
:عشان كده فرحانه
:اكيد ماما وسلمي وحشوني اوي وسيف كمان
:مش زعلانه منه
:مضايقه بس بجد مش قادره ازعل في الاول والاخر هو اخويا الكبير احنا اتربينا مع بعض من واحنا صغيرين وكنا ديما مع بعض مش عارفه ازعل منه
:واضح بتحبوا بعض اكيد عند سبب غير الشغل
:مش عارفه يمكن
:هتعملي ايه لما ترجعي مصر
:هنام لان الرحله بتبقي طويله ومتعبه
ضحك ايان
:جوري ديما بتنامي من غير تعب
ضحكت
:وجهه نظر فعلا
طيب بجد وحشوني اوي هقعد مع اهلي و هخلي مرات عمي تعملي الاكل اللي بحبه الاكل المصري وحشني وهقابل صحابي وحشوني اوي
وانت هتعمل ايه لما امشي
بصلها ايان وسرح شويه
:يمكن اسافر
:ولايه تانيه
:لا بلد تانيه
:انت بتسافر بره امريكا
:مش كتير
:هتسافر شغل يعني
:لا
:اجازه بقي وكده
:لا يعني رايح اعمل حاجه
:ايه الغموض ده ما تقولshopping طيب وكده
:لا
:لا لا لا مش عارفه في ايه رايح مهمه سريه يعني ولا ضحكت وانا بكمل كلامي
عموما بتمني تكون رحله سعيده لسك و تاخد اللي انت رايح لي
:اتمني
:خير ان شاء الله
بجد مش قادره اصدق ان كلها كام ساعه و اشوفهم حسه اني مش هعرف انام
:طبيعي انك تكوني مبسوطه و متحمسه تشوفيهم
:ايوه صح
:ايه رايك نتفرج علي فيلم
:ماشي يلا
هات اللاب و نشغل عليه فيلم مترجم عشان افهم
:حاضر
:هقوم اجيب حاجه نتسلي فيها من المطبخ
دخلت جوري المطبخ وجابت حاجه يشربوها و حجات يتسلوا فيها
دخل ايان الاوضه جاب
وخرج جهز الفيلم واستناها
:انا جيت
ابتسم ايان
:وانا جبت الفيلم
:تعرف الفيلم ده
:لا اول مره اشوفه
:طيب شغله يلا
بعد ساعتين كان فيلم خلص
جوري بعياط:مات مات شوفت
ضحك ايان عليها:شوفت ايوه عادي يا جوري فيلم
:ما انت راجل اجنبي اقول ايه
مش شايف حبيته زعلانه ازاي
وبعدبن انت جايبلي فيلم انتحر بعد ما اشوفه
:اول مره اشوفه مكنتش عارف متزعليش
:فيلم وحش وحش
ضحك عليها وهو مش مصدق ان كل العياط ده عشان فيلم
:طب اسف اجبلك فيلم تاني حلو
:ماشي بس محدش يموت
:حاضر محدش هيموت
شغل ايان فيلم يعرفه
وكان مركز مع ريأكشنات جوري و بيضحك علي ضحكها
بعد ساعتين
كان الفيلم خلص
: شوفت بقي النهايات السعيده حلوه ازاي
:اه حلو اوي
:كويس انه عجبك
:لذيذ اوي انت اتفرجت عليه قبل كده
:اه
:عايزه انام
:طيب كلي الاول
:لا مش جعانه احنا كلنا حجات خفيفه واحنا بنتفرج مش جعانه
هقوم انام الكام ساعه دول زمانهم في الطياره
:good night
:good night
دخلت جوري وهي بتبص في ساعه وبتحسب هما هيجوا بعد قد ايه بظبط
: كلها تمن ساعات ويجوا
نامت جوري
عند ايان
اللي كان قاعد سرحان و بيفكر
:انا مش عارف اللي هعمله ده صح ولا غلط بس اتمني مندمش عليه اظن مش صدفه ان كل ده يحصل
اتنهد ايان و هو بيفكر
الصبح
صحيت جوري وهي بتبص في تليفونها بسرعه تشوف الساعه لقت رقم سيف الامريكي متصل بيها
:ايه ده دول مفروض وصلوا من ساعه ونص تقريبا وانا اللي قولت مش هعرف انام خالص
اتصلت جوري بسيف
:الو يا سيف انت جيتوا
:الو يا جوري اه جينا وداخلين علي الفندق اهو
:حمدالله على السلامه اديني سلمي
:حاضر
:الو يا جوري
:سلمي حمدالله علي سلامه با حبيبتي وحشتنوني اوي
:وانتي كمان احنا رايحين فندق ……… تعرفي تجلنا و لا نبعتلك سيف
:لا لا هعرف اجي هلبس بسرعه و اجلكوا وحشتوني اوي
:وانتي كمان يا حبيبتي طيب البسي وتعالي بسرعه وخليكي مع سيف علي الموبيل عشان لو محتاجه حاجه
:تمام يلا باي
:باي
قامت جوري بسرعه وهي فرحانه
وبدات تجهز نفسها و هي متحسمه انها هتشوفهم
خرجت جوري من اوضتها لقت ايان قاعد بيشرب قهوه
:good morning ايان
:good morning
رايحه مكان
:اه اهلي جم اخيرا هما خلاص في الفندق وانا رايحه ليهم
:لوحدك
استني البس واجي معاكي
:مافيش داعي هكلم سيف علي موبيل هوصلهم
:استني هلبس واجي مش هأخرك
:طيب تمام بس بسرعه يا ايان من فضلك
:حاضر
دخل ايان اوضته عشان يلبس

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية جوري)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى