روايات

رواية جواني الفصل الأول 1 بقلم لوجين ياسر

رواية جواني الفصل الأول 1 بقلم لوجين ياسر

رواية جواني البارت الأول

رواية جواني الجزء الأول

رواية جواني
رواية جواني

رواية جواني الحلقة الأولى

بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير)
فاقت على جمله المأذون الشهيره
‘حازم” بشر:يلا يعروسه روحي مع جوزك
“جوان” ببكاء: والنبي يا حازم انا اختك حتى متعملش فيا كدا والنبي
“حازم” بشر: غوري بقى
“جوان” وهي تتشبث به: لا لا بالله عليك ما تسبني انا اختك يا حازم بالله عليك
“حازم” رفع يده و كان ان يضربها ولكن هناك احد ما قد امسك بيده
… بعصبيه:انت متخلف ازاي تحاول تمد ايدك على مراتي
“حازم” بخوف:عع…عمر بيه انا اسف بس هي قليله الادب
“عمر” بغضب وهو يلكمه في وجهه: انت الي قليل الادب يروح امك و من دلوقتي لا هي اختي ولا اعرفها و نظر له باستحقار
امسك “عمر” بيد “جوان” وذهبوا الى السياره الخاصه به
(نتعرف على الشخصيات ❤️
“عمر” الجبلاوي: شاب غني عينيه زرقاء و بشرته خمريه اللون يمتلك من العمر 28 عاما ولديه شركه خاصه به
“جوان” محمد:فتاه جميله تمتلك من العمر 17 عاما و توفى والديها وهي في 8 من عمرها و هي في الصف الثالث الثانوي
“ميرال” صديقه جوان: عيونها فيروزي و بشرتها بيضه و شعرها اسود وتمتلك من العمر18
“اسر” الجوهري: صديق “عمر” يمتلك من العمر27 عاما وهو يعمل مع عمر في ذات الشركه شخصيته مرحه ❤️)
في فيلا الجبلاوي
“عمر” بهدوء: داده سماح
“سماح” بهدوء واستغراب: نعم يبني ومين دي
نظر “عمر” لسماح: دي مراتي وصليها الاوضه عندي
“سماح” بدهشه: ماشي يا حبيبي
“عمر” ابتسم لها بهدوء و ذهب الى الخارج
“سماح” بابتسامه هادئه: انتِ اسمك اي يحبيبتي
“جوان” قالتها “جوان” وهي تنظر الي الارض و تكبت دموعها
“سماح” باستغراب من حالتها: انتِ كويسه
رفعت لها “جوان” وجهها بعدما كانت تنظر الي الارض وبكت بصوت وعالي وقالت بصوت متقطع: لا انا مش كويسه
نظرت لها”سماح”بشهقه: لا يحبيبتي اهدي كدا وصلي ع النبي تعالي اقعدي ع ما اروح اجيبلك كوبايه مايه
جلست “جوان” على الاريكه وهي تضع يديها على وجهها وتبكي
اتت “سماح” بعدما جلبت كوب الماء واعطته ل “جوان” شربت “جوان” كوب الماء و قد هدات اعصابها قليلا
“سماح” بهدوء: بقيتي كويسه
“جوان” بايماء و هدوء مماثل: ايوا انا عايزه اطلع انام
“سماح” بهدوء: تعالي اطلعك اوضه عمر بيه
توترت”جوان”من الفكره ولكنها استسلمت و ذهبت وراءها
“سماح” بابتسامه وهي تمسك بمقبض الباب و تفتحه بهدوء
دخلت”جوان”الغرفه و من ثمه ع الحمام
بعدما خرجت وجدت ان سماح قد ذهبت ولكن هناك “بيجامه” على السرير
مسكت”جوان” البيجامه و قد كانت بنصف كم و شورت قصير توترت”جوان” ولكنها اخدتهم و ذهبت للحمام مره اخرى واستحممت و ارتدتها
بعدما خرجت وجدت ان “عمر” لم ياتي بعد و لكنها ذهبت للسرير و نامت
………
عند عمر
“عمر” بغضب: بعني ايه يا اسر الصفقه تتاخد هو انت مبتفهمش
“اسر” بغضب: عمر لاحظ كلامك كويس انا مش عيل صغير قدامك
“عمر” بغضب ولكنه حاول تهدئه نفسه: معلش انا بس متضايق شويه واكمل بهدوء مين الي اخدها
“اسر” بهدوء: عادي ولا يهمك اه” امير الشاذلي” هو الي اخدها
“عمر” ببرود: امير الي اخدها طب والله لوريه و هندمه ع اليوم الي وقف فيه في وشي
“اسر” بهدوء: عملت ايه
“عمر”: في اي
نظر له” اسر”ثم غمز له
ضحك “عمر”: وانت مالك امك سلام بقا انا مروح
” اسر” بمرح: ولعانه يا بوص
نظر له “عمر” وهو يضحك و ذهب للخارج و اخد سيارته و توجه للبيت
…..
عند”جوان” كانت نائمه بهدوء و لكنها استيقظت بفزع بعدما مسكت فتاه شعرها بغضب: انتي مين يا زباله يا خطافه الرجاله
بكت “جوان” وهي تحاول ان تبعدها عن وقالت بعصبيه بعدما ابعدتها عنها: انتي الي مين
… بغضب: انا مرات”عمر”
“جوان” بصدمه: ايه مراته ازاي يعني

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية جواني)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى