روايات

رواية جواز بالإجبار الفصل الرابع 4 بقلم هاجر محمد

رواية جواز بالإجبار الفصل الرابع 4 بقلم هاجر محمد

رواية جواز بالإجبار الجزء الرابع

رواية جواز بالإجبار البارت الرابع

رواية زواج بالإجبار
رواية زواج بالإجبار

رواية جواز بالإجبار الحلقة الرابعة

ادهم فضل يجري ورا الصوت وفجأه لقي بنت بتجري وواحد بيجري وراها وراح للبنت وضرب الشاب اللي بيجري ورا البنت والشارع كان ضلمه ومش شايف وش البنت واول ما شافها
ادهم: انتي😳
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند زين وحور
زين: نمتي
حور: لا
زين: منمتيش ليه
حور: مش عارفه انام
زين: حاولي تنامي
حور: حاضر
زين بيحاول يستفزها: ايه رأيك في حنين
حور: طيبه ومحترمه وجميله ودمها خفيف بس بتسأل ليه
زين: اصلي بفكر اتجوزها
حور الدموع اتجمعت في عيونها والغيره بانت عليها: بجد مبارك ربنا يتمم بخير
ادته ظهرها وغمضت عنيها وعيطت ونامت قام براحه شال حور ونيمها علي السرير ولاحظ الدموع علي خدودها وزعل من نفسه انه زعلها وخلاها تعيط وراح نام على الكنبه
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

 

 

عند ادهم
ادهم: حنين😳 انتي ايه اللي جابك هنا وبتعملي ايه
حنين ب انهيار وهيا بتنهج من الجري: انا معرفتش انام وكنت جعانه قولت انزل اشتري اي حاجه تسليني و وانا بتمشى سمعت صوت واحده بتصرخ من الشارع ده واول ما دخلت الشارع لقيت الشاب ده مسكني وكتم نفسي فكيت نفسي منه بالعافيه وجريت وجيت انت
ادهم: طب خلاص خلاص اهدي وخدي نفسك واعدلي خمارك عشان مش مظبوط تعالي معايا هنرجع الفندق
مشيت معاه حنين وهي بتعيط ووصلو الفندق
ادهم: خلاص بقى اهدى وكفايه عياط خلاص محصلش حاجه حاجه اهدي
حنين بتعيط
ادهم: طيب خلاص هخلي حور تيجي تبات معاكي بس اهدي
طلع ادهم عند زين وحور وخبط على الباب
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
زين صحي على صوت الخبط
زين: ايه في ايه مين بيخبط
ادهم: زين افتح بسرعه انا ادهم
زين: عايز ايه دلوقتي روح نام ونتكلم بكره
ادهم: مش هينفع حاجه ضروري افتح بسرعه
قام زين فتح الباب
زين: ايه عايز ايه ايه اللي حصل مش هيستنى لبكره
حكاله ادهم اللي حصل
زين: طيب خلاص خلاص هصحي حور
دخل الاوضه
زين: حور حور اصحي
حور: ايه في ايه

 

 

حكالها زين
حور: بجد انا رايحه لها هي فين وكانت هتطلع
زين بزعيق: حور
حور اتخضت: ايه في ايه بتزعق ليه زين: انتي هتطلعي كده
حور: كده ازاي
زين: ههتطلعي بالبيجامه ومن غير الحجاب
حور بتذكر وحطت ايدها علي رأسها: اه صح
زين: روحي يا ناصحه البسي بس بسرعه
حور: حاضر حاضر
اخدت حور دريس وخمار ودخلت الحمام تغير وطلعت
حور: تمام انا جاهزه
زين: تمام يلا نطلع
طلعو حور اخدتحنين وراحو اوضه حنين وحنين غيرت وهديت شويه وحور فضلت تقرأ لها قرآن لحد ما نامت وبعدين حور نامت
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند ادهم وزين
زين: مالك يا ادهم
ادهم: مالي ما انا كويس
زين: احنا مش هنصيع على بعض انا حافظك اكتر من نفسك دي عشرت سنين يا صاحبي مش كام يوم مالك من وقت ما شوفت حنين وانت مش شايل عينك من عليها وعينك بتلمع وانت بتكلمها في ايه يا صاحبي
ادهم: هو انا ممفضوح اوى كده 🙂
زين: اه اوى اوي
ادهم: بما اني مفضوح هحكيلك
زين: احكي

 

 

ادهم: انا مش عارف ايه اللي حصل بس انا اول ما شوفتها انجذبت لها شدتني ب ادبها وشكلها في الخمار وبضحكتها وخفه دمها وهزارها ولقيت نفسي زعلت علي زعلها لما كانت بتعيط وكنت هاخدها في حضني
زين: وايه كمان يا حنين
ادهم: امشي يا زين انت محدش يعرف يحكيلك اي حاجه
زين: طب خلاص خلاص هنتكلم بجد بص حنين اه مش شغاله معايا بقالها كتير بس حنين مش زي اي وحده عرفتها حنين ملهاش في شغل البنات اللي تعرفهم
ادهم: عارف وده اللي مخليني معجب بيها
زين: طب وهتعمل ايه
ادهم: معرفش
زين: طب بص نطلع ننام ونتكلم في الموضوع ده بعدين
ادهم: تمام تصبح على خير
راحو نامو وصحيو تاني يوم
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند حور وحنين
الباب بيخبط
صحيت حور على الصوت
حور: مين
زين: انا زين يا حور افتحي
فتحت حور الباب
حور: ايه ف ايه
زين: يلا صحي حنين وتعالو عشان نفطر
حور: حاضر
دخلت حور صحت حنين ولبسو ونزلو وراحو المطعم وطلبو الاكل
زين: ايه اللي كان منزلك يا حنين
حنين قالت نفس الكلام اللي قالته ل ادهم
ادهم بعصبيه: انا مكلمتكيش امبارح عشان الحاله اللي كنتي فيها لكن اللي عملتيه ده مينفعش ومش عاوزه يتكرر تاني افرضي إن انا مكنتش موجود وقتها الله اعلم كان ممكن يحصلك ايه انتي فاهمه ميتكررش تاني
حنين عنيها اتملت بالدموع وقامت وسابت الاكل ورجعت الفندق
طلعت حور تجري وراها لقيت شاب بيعاكسها وطلع مصري
الشاب: ما امشي معاكي اونسك بدل ما انتي ماشيه لوحدك
حور: لو سمحت امشي من هنا وابعد عني
الشاب: امشي ازاي بس في حد يمشي ويسيب القمر لوحده
شافهم زين وقتها وراح ضرب الشاب
زين بعصبيه:امشي قدامي وحسابنا لما نوصل الفندق وصلوا الفندق
زين: اطلع بسرعه شوفيها

 

 

طلعت حور وخبطت على الباب
حنين ببكاء: مين
حور: انا حور يا حنين افتحي
حنين: معلش يا حور سيبيني دلوقتي
حور: افتحي يا حنين بقولك
قامت حنين وفتحت الباب
حور: ايه اللي انتي عاملاه فى نفسك ده عنيكي وارمه ومش عارفه تاخدي نفسك اهدي هو عمل كده عشان خايف عليكي وكان خايف تحصلحك حاجه
حنين بعياط: هو مين هو وبصفته ايه عشان يزعق فيا
حور: معلش كان خايف عليكي
اخدتها حور فى حضنها وقرأت لها قرآن ونومتها
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند زين وادهم
زين: انت ايه اللي انت عملته ده انت اهبل
ادهم: معرفش بقى اهو اللي حصل انا كل اللي فكرت فيه لو مكنتش موجود ومحدش لحقها كان ممكن يحصل ايه
زين: ادهم انت غلطت ولازم تعتزر للبنت
ادهم:نعم اعمل ايه
زين: تعتزر
ادهم: تبقى بتحلم
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

 

 

في الفندق
باب اوضه حنين بيخبط
حور:مين
زين:انا زين افتحي
حور: بس وطي صوتك انا مصدقت انها نامت
زين: تعالي معايا
حور: اجي فين مش هينفع اسيبها
زين: تعالي بس
اخدها زين وبعدها بشويه باب اوضه حنين خبط وصحيت حنين علي صوت الخبط
حنين: مين
الباب بيخبط ومحدش بيرد قامت حنين لبست الخمار وفتحت الباب واتفاجءت من اللي شافته😳

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية كاملة اضغط على : (رواية جواز بالإجبار)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى