روايات

رواية جواز بالإجبار الفصل الأول 1 بقلم شهد

رواية جواز بالإجبار الفصل الأول 1 بقلم شهد

رواية جواز بالإجبار الجزء الأول

رواية جواز بالإجبار البارت الأول

رواية جواز بالإجبار الحلقة الأولى

مش عيب عليك تكون ظابط وسايب مراتك مع راجل في بيتها لوحدها
سليم .انت بتقول اي مستحيل مراتي تعمل كده
الشخص . اهي الصور عندك اهي بص بنفسك
فتحت الصور وانا مصدوم دي مراتي فعلا وفي راجل غريب معاها في السرير
محسيتش بنفسي غير وانا قدام البيت وعيني كلها مليانه ش*ر ودخلت اوضتي ولقيتهم فعلا بنفس المنظر اللي شوفته في الصور
سليم .مهو لإما ادخلكوا السجن سوا لإما هقت*لكوا
منه مراته .سليم حبيبي ثانيه بس انت بتقول اي
سليم .ابعدي عني متلمسنيش انتي طا*لق بالتلاته وبيمسكها من شعرها وبيرميها برا الشقه بنفس اللبس اللي كانت لابساه ده هيا والراجل اللي كان معاها
بيقعد في الصالون مصدوم من اللي شافه ازاي تجرأ علي انها تعمل كده اصلا
مش بيقدر حتي انو يقعد ثانيه في الشقه دي تاني فبيبيعها علي طول وبيرجع علي قريته في الصعيد
اول ما أمه بتشوفه بتاخده بالحضن لكن هو مش قادر حتي يحضنها
نعيمه أم سليم .حمد الله علي السلامه اتوحشتني اوي يا ولدي
سليم .محتاج بس ارتاح
نعيمه .اومال فين مرتك دي
سليم .طلق*تها
نعيمه .يا الف نهار ابيض انا اصلا كنت كار*هه البت دي
سليم .محتاج بس انام
نعيمه . اطلع فوق يا ولدي استريح
بيطلع فوق علي اوضته بيلاقي واحده قاعده تسرح شعرها قدام المرايا شعرها طويل بني شكلها في المرايه أكإنها ملكة جمال ببفضل باصص ليها وهيا بتبص في المرايا بتلاقي وراها قدام الباب
ملك .انت مين
سليم بتوتر .انا اسف انو دخلت عليكي لكن دي اوضتي
ملك .وهو مش من اداب البيت تخبط طالما فيه ستات
سليم بزعيق. ما انا معرفش ان انتي قاعده فيها وبعدين دي اوضتي
ملك .وسع كده وبتلبس الطرحه وبتنزل جري لتحت
وهو بيكتفي انو ينام يستريح من كل اللي شافه النهارده
بيصحي من النوم علي تاني يوم بيغسل وشه وينزل يقعد معاهم بيلاقيها قاعده قدامه في الكرسي اللي في السفره بيشوفها أن هيا حزينه ومش بتاكل حتي
مبيهتمش بيها وبيفضل يتكلم مع أهله لحد ما يخلصوا فطار
اول ما بيخلصوا فطار بيتجمعوا كلهم
يسرا قريبة سليم فهيا بتحبه من صغرها .اتوحشتني يا سليم قصدي اتوشحتنا
سليم .وانتوا اكتر
ابو سليم .ناوي تقعد بقي معانا لحد امتي
سليم .يعني لحد ما ارتاح بس يا ابوي
ابو سليم .اومال فين مرتك مجيبتهاش معاك لي
يسرا بصدمه .هو انت متجوز يا سليم
سليم .كنت متجوز
بتطلع يسرا برا
سليم .هيا طلعت لي
ابو سليم . .ما انت عارف كانت بتحبك من صغرها
سليم . هتلاقي حد احسن مني اكيد
وبعدها بيبص علي ملك بيلاقيها داخله ومعاها راجل جمبها
فجأه لقي نفسه واقف وراح لحد عندها
سليم .هو مين ده اللي واقف جمبك
ملك .وانت مالك
سليم .يعني اي وانت مالك
اخو ملك.اي اي انا اخوها
سليم .اه طيب
بتبص ليه بس ملك وبتروح ماشيه وهو بيستغرب نفسه لي انفعل كده اول ما شاف راجل جمبها
بيطلع فوق أوضته بيكلم صحابه ينقل شغله من مصر للقريه اللي هنا علشان يقعد براحته
وبينما بليل يقعد في الجنينه فبيلاقيها بتتكلم في التليفون فبيفضل وراها يسمع المكالمه واول ما بيلاقيها بتقوله وحشتني بياخد منها التليفون وبيقفل في وش الواد اللي هيا بتكلمه
سليم .ده انتي مقضياها بقي
ملك بإستهزاء . متخافش انا مش خاينه زي مراتك
وفجاه بتلاقي ايد سليم علي وشها وهو بيضربها بالقلم وبيقولها :…

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية جواز بالإجبار)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى