روايات

رواية جواز الأتفاق الفصل السابع 7 بقلم فرح القصاص

رواية جواز الأتفاق الفصل السابع 7 بقلم فرح القصاص

رواية جواز الأتفاق الجزء السابع

رواية جواز الأتفاق البارت السابع

جواز الأتفاق
جواز الأتفاق

رواية جواز الأتفاق الحلقة السابعة

فريده بصدمه: انت
اياد بشك: مالك قلقتي ليه وكنتي بتكلمي مين
فريده بتوتر: كنت… وبتفرك في ايدها كنت بكلم اولادي
اياد بشك اكتر من تصرفتها: طب فين نور وزين
فريده: الهانم مشيت من البيت وال بيا طلع يجبها
اياد: مشيت راحت فين
فريده: معرفش يا بيا بس كانت لمه هدومها
اياد:طيب انا هروح اشوفها
عمل نفسه انه خرج
(علشان محدش يقول هو دخل ازاي.. الخدامه التانيه هي الي فتحتلو)
فريده: ااه كنت هتكشف
Flash back
نور بعياط: فريده فريده
فريده: ايوه يا ستي

 

 

 

نور: قولي للسواق يجهز العربيه
فريده: سواق تبعك مش موجود ياهانم
نور: مش موجود ازاي طب خلاص انا همشي
فريده: استني ياهانم في سواق جديد لسه متوظف موجود يوصلك
نور: طيب قوليلو يجهز العربيه
فريده: حاضر ياهانم
BACK
اياد: هتكشفي؟؟
فريده بخضه وخوف: مين قال كده
اياد: انتي هتسطعبتي… لو مقولتيش الحقيقه هتصل بشرطه
فريده: حقيقه اي يابيا بس ده انا بربي يتامه.
اياد: بيقا اتصل بقا
فريده بخوف شديد: خلاص يابيه والله هقول
اياد بعصبيه: انطقي
فريده: حكتله كل حاجه
اياد بصدمه: اي نورر نور فين ومين الي اسمها نهي دي وعوزه اي من نور
فريده بعياط: والله معرف حاجه تاني يابيه
اياد: طخخخ ضر*بها بالقلم
اياد ربطها في الكرسي علشان متهربش ونده للحراس
اياد: استاذ زين بينبه عليكو انهي متهربش مفهوم ومشي
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
جردل مايه نزل عليها
نور: اعععع… انا فين انا فين
_اي كل ده نوم
نور بخوف : انت مين وعايز مني اي وليه خطفني
_اي كل دي اساله.. ماعلينا هتعرفي كل حاجه في الوقت المناسب
نور بعياط وخوف: طب فكني وخليني امشي ونبي
_مش عايز وجع دماغ وسبها ومشي
نور بعياط : يارب.. هم عايزين اي مني انا خايفه اوي… زينننن
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
اياد: الو يازين
زين: اياد انا روحت لنور بتها ملقتهاش و روحت لصحبها كلهم محدش عارف حاجه عنها حتي صحبتها قمر انا خايف عليها اوي بابا لو كان في البيت كان منعها
اياد: زين نور اتخطفت
زين بصدمه: اي.. بطل يااياد انا مش فيقلك
اياد: بس انا بقولك الحقيقه

 

 

 

زين مكنش قادر يوقف علي رجله: انت بتقووول اي ازاي حصل ومين الي خطفها
اياد: اهدي علشان نعرف نتصرف انت فين وانا جايلك
زين: في****
اياد: طب انا جايلك
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
مجهول: هي عندي اهي وقعده تسال اساله كتير فاانا سبتها وطلعت
نهي: طيب المكان ده متأكد محدش هيعرف مكانه
مجهول: متقلقيش ولا الجن الازرق هيعرف يوصلها
نهي بشر: تمام
مجهول: احب اقت”لها امتي
نهي بكر*هه: لا لسه شويه خاليها تتع*ذب شويه
مجهول ونهي ضحكه بشر
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
زين: فريده عملت كل ده طب ليه هي تعرف نور من امتي علشان يبقي ليها عداوة معاها
اياد: بس فريده مش وراه الموضوع في حد تاني
زين:حد تاني مين
اياد:خلي فريده هي لتقولك بنفسها
زين بعصبيه جامده: تعالي وريا هشوف كاميرات الي حولين القصر وزفته الي اسمها فريده
اياد: اه ازي مفكرتش في كده يله ومشيو
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

 

 

 

نور بخوف: حد سامعني اي حد انت يا اخ يلي بره رد عليه
_اوف عايزه اي
نور: انا عطشانه هتلي مايه
_خدي اشربي
نور: طب هو مفيش غير المايه دي
_بزعيق… انتي مش في بيتك اشربي وسكتي فاهمه
نور بعياط: ماشي
_خدي اشربي
نور: لا خلاص مش عايزه
_برحتك وسبها وطلع
نور بتحاول تفك نفسها لقت إزاز واقع حولت تجيبه لحد ماجابته فعلا وهي بتحاول تفك الحبل عورت ايدها
نور: اااااه… يارب ساعدني
وفكت الحبل وقامت وبدور علي حتي تخرج منها لقت شباك وكانت بتنط منه لقد حد مسك ايدها
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
زين: اكتب رقم العربيه بسرعه
اياد: حاضر
زين بغضب اعمه: هو ده السواق
فريده بعياط: ايوه.. ايوه
زين: مين الي وراكي يابت ال**
فريده: مفيش حد يابيا
زين: عرفه لو مقولتيش همو*تك وطلع المسدس
فريده بخوف: لا خلاص والله هقول كل حاجه…………..
زين بصدمه:نهي..نهي وره كل ده
فريده:انا مليش دعوه يابيا والله هي الي قلتلي كده
اياد: مش وقته خالص يازين المهم ننقذ نور
زين نده للحرس بتوعه
زين:خدوها من هنا عقبال ماجي يله
اياد: يله يا زين
ومشيو
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

 

 

 

_بتهربي وطخخخ ضر*بها بلقم
نور بعياط: اااه… سبني ابو’س ايدك وهخلي زين يديك الفلوس الي انت عايزها والله
مسكها وربتها جامد
_لو فكرتي تهربي تاني هتصرف معاكي تصرف انتي مش هتحبي
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
مجهول: حولت تهرب بس انا مسكتها قبل متهرب
نهي: قبل متهرب تاني خلص عليها
مجهول: تمام
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
دخل ملقش نور
_هربت تاني بت ال***
نور بتنهج من الجري
نور: الحمدلله لوله ان كانت الإزازه معايه مكنتش عرفت اهرب… هو اي المكان ده ياربي ده عامل زي الغابات اخرج منها ازاي بس
_متحوليش علشان مش هتعرفي
نور بصت ورها واتصدمت انت طلعتلي منين … وجريت
جري ورها
وهي بتجري لقت حد في وشها بترجع تجري من الناحيه التانيه بتلقيه الي تاني الاتنين حاصروها
نور: ابعدوه عني سوبني امشي ونبي انتو عايز اي مني سبوني
واحد مس’كها مش شعر’ها وزق”ها علي الارض وطلع سك”ينها
نور بعياط جامد وخوف: لا لا ابو’س ايدكو
روفع السكينه علي الاخر و
نور غمضت عنيها:لااااا

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط علي : (رواية جواز الأتفاق)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى