رواية جواز الأتفاق الفصل الأول 1 بقلم فرح القصاص
رواية جواز الأتفاق الجزء الأول
رواية جواز الأتفاق البارت الأول
رواية جواز الأتفاق الحلقة الأولى
و
اي عايزني اتجوز طفله
محمد: اولا دي مش طفله.. ثانيا فيها اي
زين: لا طفله يا بابا دي عندها 17سنه
(زين شاب عنده 23سنه عينه لونها بني وشعره اسود جسمه رياضي وطويل جدا)
محمد بعصبيه: انت تسمع الكلام وانت ساكت وكتب كتاب يوم الخميس الجي
زين بصدمه: يوم الخميس… بس انا اسف يابابا انا علي طول بنفذ اومرك بس المرادي لا
محمد: يبقي ولا انت ابني ولا اعرفك
زين بعصبيه: الي انت تشوفه يا حج
وسابه ومشي
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
_نور يا نورر
نور: نعم يا ماما
جميله: جهزي نفسك يوم الخميس كتب كتابك
نور بصدمه: اي..ماما انا مبحبش الهزار ده
جميله: انا مبهزرش يانور
نور: ازاي ياماما انا عايزه اكمل تعلمي وابقا حاجه تفتخري بيها
جميله: مانتي هتكملي تعليمك وتبقي الي انتي عايزه بس وانتي متجوزه
نور بدموع: بس انا مش عايزه اتجوز ياماما انا لسه صغيره
جميله: لا يانور انتي كلها شهر وتمي 18سنه.. ويا حببتي انا مش عيشالك العمر كله وانتي عارفه المرض الي عندي ده ممكن اكون عيشه انهارده بس بكره لا
جميله بعياط: بعد الشر عليكي ياماما انا مش هستحمل تبعدي عني.. انا موافقه ياماما بس مين ده الي عايز يتجوزني
جميله: ابن عمك زين
نور بستغراب: زين!!
جميله: ايوه مالك مستغربه ليه
نور: ها لا مفيش انا دخله اكمل مزكره
جمليه جريت علي اوضتها وقعدت تعيط
اه نسيت اعرفكم بنفسي
(انا نور عندي17سنه وهتم كمان شهر 18سنه في 3ثانوي قصيره عيني لونها ازرق وشعري لونه ذهبي عايشه مع ماما مليش اخوت بس كنت بعتبر ابن عمي الي هو زين اخويا عمري معتبرته غير كده كنا مع بعد ديما في كل حاجه بس بعد عني لمه هو سافر بقالي حوالي 3سنين مشفتهوش بس مش دي المشكله المشكله ان هو كمان بيعتبرني أخته ازاي فاجأه عايز يتجوزي؟؟)
نور فضلت تفكر لحد مارحت في نوم
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~مر اسبوع
جميله: نور
نور: نعم ياماما
جميله: اجهزي يله انهارده كتب كتابك واخيرا هشوفك عروسه
نور بزعل: حاضر يا ماما
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
محمد: يله يا زين هتتاخر علي عروستك كده
زين: بص يا بابا انا هعمل انت قولت عليه بس انا عندي شرط الاول
محمد: و اي هو الشرط ده
زين: انت عارف ان بحب واحده تانيه
محمد: بلاش لف ودوران اخلص قول علي طول
زين: يعني انا هتجوز نور لخد متخلص دراستها و بس لحد ميجلها عريس
محمد: ماشي وانا موافق
زين: مهو ده مش الشرط. الشرط هو انتي هتجوز نهي
محمد: اي
زين: يعني هتجوز نور بعد شهرين من الجواز هتجوز نهي لاني وعدها بكده وانا مش هقبل اني اكسر قلبها
محمد: يعني هو ده الشرط
زين: ايوه
محمد: وانا موافق.. يله علشان هنتأخر
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
وكتبه كتب الكتاب
ونتهت بجمله الشهير
(بارك الله لكم جمعا بينكم في الخير)
نور حضنت جميله جامد و بتعيط
جميله: هبقا اجي ازورك متقلقيش
نور هزت رسها
محمد: يله يا بنتي
نور: اومال فين زين مشفتوش من ساعت كتب كتاب خلص
محمد: هتلاقي بره في العربيه
نور: امم ماشي
محمد خدها وصلو القصر
محمد: جناح بتاعك فوق
نور: ماشي شكرا ياعمي
محمد: قوليلي يا بابا
نور: بس كده من عيني
نور طلعت الجناح وكانت منبهره من جمال الغرفه
نور دخلت واخذت شاور ولبست بجامه واسعه وقعد علي السرير
زين كان داخل الغرفه وفاجأه
زين: نور صح
نور بتوتر: ايوه انا
زين بسرحان: انتي كبرتي وحلوتي كده ازاي
نور بخجل: عادي
زين استوعب: احم تمام وراح نام علي السرير
نور: انت هتنام هنا
زين: ايوه في اي
نور: وانا هنام فين
زين بغمزه: هنا برضو اي انتي مكسوفه
نور: ها لا لا
زين: طيب نام.. ولسه مانهاش كلامه وقطعه رنت تلفونه
زين بتوتر: طب نامي انا هقوم ارد علي تلفون
زين: حبيبت قلبي
نهي: طلما حبيبت قلبي يبقا في نصيبه
زين: يعني علشان بدلعك يبقا في نصبيه
نهي: امم اقنعطني
زين: نهي انتي بتوثقي فيا
نهي: اكيد يا حبيبي ليه مالك
زين: انا اتجوزت
نهي بصدمه: اي
زين: بس صدقيني بابا الي اجبرني والله بس ه..
نهي بعصبيه شديده: مبسش ليه نغه علشان يجبرك علي حاجه.. مش عايزه اشوف وشك تاني انت فاهم ومش عايزه رقمك يظهر علي التليفوني وقفلت السكه في وشه
زين: الو نهي الوووو ورمي التلفون علي الارض
نور بخضه: زين في اي مالك
زين بعصبيه: مش عايز اسمع صوتك انتي فاهمههه
نور بزعيق: انت متعليش صوتك عليه
زين اتعصب اكتر وعنيه احمرت
زين: بيقر*ب منها.. انتي قولتي اي
نور بخ*وف وتوتر وبترجع لوره: انا.. انا.. انا
زين بعصبيه: اي علقتي انا انا.. واقر*ب منها جامد و….
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط علي : (رواية جواز الأتفاق)