رواية جنون ليل الفصل الثاني 2 بقلم همت سامي
رواية جنون ليل الجزء الثاني
رواية جنون ليل البارت الثاني
رواية جنون ليل الحلقة الثانية
ليل: مين فين انا بحلم يلهوييي
الام: انتي اتهبلتي يبت
ليل: نبع الحنان قومي حضريلي الفطار عشن انا ماشيه عندي اجتماع
الام: عوض عليا عوض الصابرين يارب
ليل بصوت عالي: سمعاكييييي سمعاكيييي يختي هو انا ليا ام انتي جيباني من الشارع وراحت عند الشباك اطلعي ي ام محماااا امي بتدعي عليا ي ام شهد صحي شهد قوليلها ليل معندهاش حد يخاف عليها انتي يوليه يبتاعه البطاطا هاتي ال…..
قطعتها امها بشبب علي وشها
ليل: احم طيب انا هقوم اخد شاور بقي ماشي
الام: اشفيها يارب
ليل خدت شاور وصلت ولبست جيبه جلد سودا وهاي كول ابيض وجاكت جلد هافاني وطرحه بيضه وكانت قمر
ليل واقفه قدام المرايه: اي الجمر دا ايداا اي دااااااا نووو اسر هيموت ف دباديبي
نزلت وفطرت وراحت تركب الباص والساعه بقت 8وربع نزلت قدام الكليه ودخلت ملقتش لا المعيد اسر ولا اللي اختارهم
ليل: يوجعه مربربه بطين يليل اعمل اي نا دلوقتي
لقت واحد معدي
ليل: يستا يابو الرجوله لو سمحت يابااااااااا اييييي
الشخص: تقصديني انا
ليل عوجت بقها وبصلته: اهه نت يبدع
الشخص: افندم!!
ليل: بقولك يخويا هو المعيد اسر والناس اللي معاه راحو فين
الشخص: اهه لسه مترحكين دلوقتي راحو ع مستشفي……..
ليل: تسلم يزمكس
الشخص: لا اله الا الله
مشيت ليل وراحت مكان المستشفي
لقتهم واقفين كلهم والمعيد اسر واقف معاه بنت وعماله تهزر معاه راحت ليهم
ليل: استاذ اسر هو انتو تقريبا نسيتو بني ادمه معاكو هيا كوسه!
اسر: والله معاد حضرتك متأخر
ليل بصت ف ايدها وبتقول: والله كنت عايزه اشتري ساعه بس ملقتش افضل من الساعه اللي شوفتك فيها
اسر: عمر زميلكو ف الكليه ليل روحي معاه عند بشمهندس احمد ونتي ي اميره تعالي معايا والباقي زي م وزعتوا يلا
ليل: انطلقوووووووو الا اللا نهائيه وما بعدهااا
اسر بصوت عالي: ليييييللل
ليل: المكان فين يعمر بشمهندس احمد ب ايي اسمه اييي لا لا غيرونيي لااا
عمر بضحك: يبنتي هو نتي هتتجوزيه يلا
ليل: افرض يخويا حبيته يخزوقني لاا
عمر ضحك جامد ع طريقتها ومشيو راحوا عند مكان العمال ليل وعمر دخلو
بشمهندس احمد: اهلا نتو اللي تتدربو معايا
ليل ف سرها (خازوق بيتكلم اول مره اشوف خازوق بيتكلم) : اهه احنا اللي هنتدرب معاك
بشمهندس احمد: تمم يلا بينا
عدي فتره كبيره من الوقت وهما تعبانين
ليل: عمر ليل عايزه تمووت الانسان حزنان اويي انا تعبت بشمهندس احمد احنا عايزين نرتاح
يشمهندس احمد: تمم نتقابل بكره باي
ليل: اكيد راح يشقط اكييد
عمر: يلا ي ليل نشوف معيد اسر فين
راحوا عنده لقاهم متجمعين المجموعه كلها
ليل: يزميلييييي انتو كلكو هنا تعو نتكلم سيكا قبل م نروح كلهم وافقو
ورد: نتي منين يليل
ليل: انا من اي جهه تخاف تجيها
ورد بضحك: لا بجد نتي منين
ليل: انا يلا من عين شمس
عمر: ونفسنا طويل ومبيقطعش
كلهم ضحكوا لحد م العصر اذن طب يلا يشبب نقوم
اسر: يلا كلكو تروحوا ليل استني
ليل ف سرها اكيد هيروحني صح صح: نعم
اسر: كنت عايز اقولك بكره متتأخريش لاني مش هستناكي اتفضلي
ليل: يعم انت عليك طار ف اي مش كدا فرفش اكده وظجطط طيب يخويا ومالو سلامم
مشيت ليل وراحت عند فرح ف الكليه: صديقي انا كنت جايه…
قاطعتها فرح: يلا يليل ع الكورس
ليل بتعمل حركات بإيدها: نا رايح فين انا راجع تااانييي
فرح: ليل بطلي بقي اسلوبك دا
ليل: عنيا يختي ومالو
راحو الكورس وخلصوا
ليل: نا اتهلكتت
فرح: انا عايزه اتجوز
ليل: وانا عايزه اولول
فرح: امشي يليل ويلولو عليكي ساعه وينفضوا يبعيده غوري
ليل: انشالله اللي يكرهني يارب سلاك
رجعت ليل البيت وصلت واتعشت ومسكت فونها فتحت سوشيال ميديا
رقم غريب: هاي
ليل: مين!!
رقم غريب: ليل انتي والقمر وجهكي 🌎🌚
ليل: يحنين
الرقم: اقابلك بكره يحب عمريي
ليل مردتش عليه يكونش دا بشمهندس احمد لاااااا انا لا يمكن اتخزوق تاني ابدااااا
نامت ليل جه الصبح ك العاده قامت فطرت وصلت ولبست وراحت مكان الكليه المره دي راحت بدري
ليل: جيت اهو
اسر: محدش جه لسه يليل اقعدي
ليل طب عادي هشوف اصحابي فين وجايه ومشيت ليل راحت عند فرح
ليل: مش معبراني لي
فرح: ليل انا بجد زهقت متك دايما واخده الدنيا بطيش ومش همك حد انتي انانيه وعايزه الكل دايما ينتبهلك انا حقيقي مش عارفه اعملك اي
ليل بإبتسامه: مش ذنبي انك طلعتي حقوده وقلبك اسود اويي من جوا ولا تعملي اي حاجه عن اذنك
ليل مشيت وسابتها راحت مكان ع البحر انهارت فيه : لي دايما انا اللي بطلع وحشه ف عيون اللي بحبهم اهه لو يعرفوا انا لي كدا اهه لو يعرفو الوجع االي ف قلبي هما دايما بيحكموا بالمظاهر لي يربي انا تعبتت فجأه لقت ورد بتتصل عليها: الو يليل نتي فين الدنيا وحشه من غيرك احنا مستنينك اهو ف الكليه تعالي
ليل: جايه اهو يورد جايه
قامت مسحت دموعها ومشيت راحت الكليه لقتهم واقفين كلهم مستنينها ورد وعمر واسر واميره
اسر: يلا يجماعه هنروح
اليوم خلص وكان وحش لان ليل ساكته دايما كانت بتفرحهم لكنها موجوعه اويي
روحت مسكت تلفونها دايما بتهرب بيه من الدنيا
نفس الرقم غريب: ليل انتي مالك ف اي
ليل: كلكو مبيهمكوش غير اللي باين ع وشوش الناس عمركو م ركزتوا هما عاملين من جوا
الرقم الغريب: مش ناويه تسأليني مين انا
ليل: مش هيفيد بحاجه ومش مهم اعرف وهابي بلوك
عملت بلوك ونامت عدا يوم ورا اليوم ف التدريب وليل بدأت ترجع ل ليل القديمه بتهزر حبت ورد واميره بقو اصحابها وعمر بقي صديق مقرب ليها وبقت مجموعه مميزه ل معيد اسر
انهارده يوم الامتحان يورد انا خايفه
ورد: اهييه ليل بتخاف من امتحان
ليل: عندك حق تدري ليش لانك هتغششيني
ورد: عونيا يابو الصحاب يلا نطلع
عدي الامتحان وحلو فيه كويس
اسر: ليل اميره ورد وعمر باقي الناس اللي كانت معايا ف اول تيم تحضر ليكوا مفجأه وهيا ان ف رحله سفاري هتتمتعوا بيها اوييي اما انا هختار التيم التاني بعد الرحله لاني مسؤل عنها ومعيد حازم هيبدء بعدي علطول
……
ليل: ويييييي وييييييي هيييييه وقعدت تتنطط زي العيال الصغيره
عمر: ليل عايز اقولك ع حاجه
ليل: ها
عمر: انا……
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية جنون ليل)