رواية جنون العشق الفصل الثاني عشر 12 بقلم إيمان شوقي
رواية جنون العشق الجزء الثاني عشر
رواية جنون العشق البارت الثاني عشر
رواية جنون العشق الحلقة الثانية عشر
زين:انااااااا بكرههكك ياروحي ما عرفتك ضيعتيلي اكتر صاحب بحبهه وقولتي كلام غلط عنو وانا صدقت وكللو بيحظرني منك واناا اللي اعمي بسسس فةقت لما جيتي تقولي الكلام ع ابن عمي وعمري ماهضيعو
ندي بحقد: انت كلكم كدا عااوزه اعرف بتحبهم ليي خد كل حاجه ونمشيي
زين قام ضرب?هاا: انتي طااالق ب التلاته يابنت ال &&&وشدها من شعرها وجرها من شعرها ومهتمش ب صراخ،ها ولا اهتم بيها ولا ب اللي بيمنعوه
الجد:خلاص يابني سيبها وتبعد عننا وهي وشرها
زين بصرااخ:ابعدووو عنييي ابني اللي لسه مشوفتهووش غير مرتين ماا.ت ومتدفن،ش هنا
نواره خدتو ف حضنو وقعدت تهديه
نواره:خلاص يا حبيبي خير والله كانا قلبنا واجعنا عليه
زين :ليه كل ده بيحصل فيا
الجد:اللي حصل ياحبيبي نحمد ربنا وخير وادعيلو بالرحمه
*نرجع من الفلاش باك*
همس كانت واخده زين ف حضنها
زين بدموع :ما.ت ومشوفتهوش كنت راجع مبسوط وجايبلو لعب وملقيتهوش ولما سألت عليه الممرضه قالت ما.ت ودفنوه حتي مشش ف مقابر.نا ولا حتي اعرف فين
همس بحزن :ربنا يرحمه ياحبيبي هو ف حته احسن
زين:يارب
همس بتفكير:هو انت متأكد انو ما.ت
زين: ايوا الممرضه قالت ما.ت
همس:طب ماتشوف ندي ممكن ميكونش ما.ت وهي بتضحك عليك مثلا
زين:مش عاوز اعيش ف كذبه تاني انو ممكن يكون عايش
همس:مش هنخسر حاجه ياعيني ممكن يكون عندو سنتين وهو بعيد عنكم
زين:نبقي نروحلها وعلشان اسد كمان عاوز نا
همس:تمام يلا
ززين مسك ايديها وطلعو
___________________________&
*في قصر الصياد*
الجد:عملتو اي يا حبايبي
فرح:كلو تمام ياااحماده
محمود :اومال فين زين ومراتو
فهد؛زين خدها يرويها الفله بتاعتهم
الجد:طب كويس ربنا يسعدهم ي ربفهد:يارب ياا جدو المهم عاوزاكم في موضوع
سيف؛ خير يابني
فهد:اسد اتقدم ل ريناد وسألها قالتلي الرئي رئيكم
الجد: اسد كويس وابن حلال وهكون متطمن علي حفيدتي عليه
سيف:وانا موافق متربي معاكم وعلي ايدينا وعارفين طباعو وف الاخر لازم رئي اخواتها الشباب
فهد :زين موافق هو وادهم
الجد بابتسامه:خلاص علي بركه الله يبقي يجي بعد الامتحانات
فهد قام :انا هقوم بقا علشان اسد رن عليا قالي زين وهمس راحو هناك يحي طالب يشوفهم.
الجد:تمام ربنا معاكم ،
__________________________&
في قسم الشرطة
زين:نعم يااسد فيه حاجه
اسد:ايوا يحي عاوز يشوف همس
همس بدموع:وانا مشش عاوزه اشوفو
فهد:افهمي ياهمس ابوكي خلاص كدا كدا هيييم.ووت لازم تشوفيه وتتكلمي معاه
زين :ممكن علشان خاطري وهبقي معاكيي
همس: تمام
*بعد فتره جه يحي*
يحي بحزن:وحشتيني اوي يابنتي
ههمسس:عاوز اي مني حرمتني من امي وحرمتنيي منك ومن طفولتي عاوز اي
يحي:انا خلاص حاسس اني هموو.ت لازم تعرفي ان مازن لسه عايش
زين:مازن مييين
همس ببكاء:اخوياااا يازين حرمني منو طول السنين ديييي من حنيتو يمكن كان يبقي حنين عليا عنككك انت ايي (يابنتي اترحمتي من ا..لضر،ب علي قفاكيي)
زين :اخوكي ازاي اللي اعرفو ان عمتو خلفتك انتي وبس
يحي بدموع: مش ابن آمال ابني انا من واحده تانيه أكبر من همس ب سنتين.
زين:وجالك قلب تسيب ابنكك
يحي:مكانش بايدي حاجه هما هددوني ب همسس وانا قولت لا ،ي بنت وطفله وده راجل يستحمل كان ساعتها عندو 9 سنين بسسس انا عارف هو فين
زين:تمام ادينا عنوانو وهنروحلو
يحي:سامحيني يابنتي انا عارف اني ظلمتك بس كنت تحت ايد نسرين كنت بشوف خي،،انتها قدام عيني ومقدرش اعمل اي حاجة غير اني اطلع عليكيي
*همس قامت راحت ف حضن ابوها* (شويه م…حن كداا )
همس:مسمحاااك يابابا ومنقولش كدا ان شاء الله هتعيش وتشوف حفيدك
يحي بابتسامه: ان شاء الله وانا هخلصك من نسرين خالص
زين:لا شويه العقارب دول خليهم عليا( نسرين ولا ندي ولا سمرر)
يحي:ربنا يسعدكم واخوكي روحيلو ف **** واسم الراجل ،د )
اسد: يلا يازين خد همس وروح عندي قبل ماالزياره تخلص
زين:ماشي يااخويا يلا ياحبيبيتيي
_____________//________________//_________
ندي :جاي تطلعني يا زين الجو هنا وحش خالص والناس بيئة
زين:احلمي يااقطه انا جاي اقولك كلمتينن
ندي :اووف كده كلو علشان خدت السنيوره وبصت لهمس
زين وهو بياخد همس ف حضنو:اللي يحي علي همس هشيلو من علي وش الدنيا
همس بخبث:احنا عرفنا من الدكتوره اللي كانت مولداكيي ان ابنك ممات،ش
ندي بتوتر:لااا ما..ت
زين:ماهو انتي هتقولي هوو فين واطلعك ولا تخليكي هنا
ندي:يعني هتطلعني
همس بخبث:ايوا انا هتنازل علي القضيه وهديكي عليهم 2 مليون
ندي : تمام ابنك يا زين عايش اااه وكنت عاوزه اعيشوو ف عذااا.ب ده كلو علشان رضيت اخلف الحمل وشويه قرف جيبتهولكك وياعالم هو عامل ازاي
زين بعصبيه ودموع:انتيييي متخل.فه هوووو الواد عملك اي تحرميه منكك ومني لو مش عاوزاه كنتي سيبوهولي كنت هطلقكك وهديكي فلوس ابو فلوس اللي تعمل فيكي كداا
همس بدموع:خلاص ياحبيبي هيي هتقولنا مكانو
ندي: خلصتوو الدراما بتاعتكم ديي انا هقولكم ماناهتلاقيه ف **** عند شخص اسمو فؤاد كان هو ومراتو بيشحتو واديتهولهم وهما ف المنطقه دي مشهورين روح أسأل هتلاقيه
زين وهو بيمسكها: يتبعت ال *&&& بتبيعي ابني وانا عاايش
همس بدموع:خلاص يازين تعالي متعملش مشاكل لنفسك
دخل اسد وفهد ع الصوت وهودوه وطلعوه برا
يتبع..
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية جنون العشق)