روايات

رواية جنون الحب الفصل الثالث والثلاثون 33 بقلم يارا عبدالعزيز

رواية جنون الحب الفصل الثالث والثلاثون 33 بقلم يارا عبدالعزيز

رواية جنون الحب الجزء الثالث والثلاثون

رواية جنون الحب البارت الثالث والثلاثون

رواية جنون الحب
رواية جنون الحب

رواية جنون الحب الحلقة الثالثة والثلاثون

فارس بخوف وغضب : هرب ازاي يا حضرة الظابط
ادهم : العربية اللى كانت هتـ’رحله على النيابة فيه عربية هجـ’مت عليها وهـ’ربته
فارس : طب هنعمل حور اكيد مش هيسبها انا مرعوب عليها
ادهم : اهدى يا دكتور فارس وخلينا نفكر بهدوء هو اصلا عدوته مع حضرتك مش مع مدام حور يعني اللى يتخا”ف عليه هو حضرتك
فارس بعصيية: الكلام دا لو مكنتش ندى رحتله يا حضرة الظابط مصلحة ندى انها تخـ’في حور من حياتي
ادهم : انا هعمل كل جهدي عشان اجيبه متقلقش
فارس بغضب : والله لو مراتي حصلها حاجه لهحملكوا كلكوا المسؤولية
ادهم : اوعدك اني هجيبه فى اسرع وقت
فارس : الو حور
حور : نعم
فارس : انزلي اقعدي تحت عند مرات عمي متعقديش فى البيت لوحدك
حور : حاضر بس ليه
فارس : اعملي زي ما بقولك وخلاص واياكي تخرجي من غير ما تستأذنيني انتي فاهمة
حور : حاضر بس هو فيه ايه لكل دا

 

قفل الخط ومردش عليها
حور بضيق : بيدي الاوامر وخلاص أوف علينا اما انزل اقعد عند ماما بدل ما يتعصب عليا
فارس : الو ايوا يا آدم
ادم : انت اتأخرت ليه مش هتيجي المستشفى انهاردة ولا ايه
فارس : لا مش جاي بقولك فاكر معتز صاحبنا
ادم : معتز مين
فارس : معتز اللي كان ليه فى اجهزة التتبع عقبرينو الكمبيوتر فاكره
ادم : ايوا اه ماله
اللهم صلي وسلم وبارك على سيدنا محمد وعلى اله وصحبه اجمعين ♥️
فارس : ابعتلي رقمه ضروري عايزاه
ادم : ماشي هبعتهولك دلوقتي هو فيه حاجه ولا ايه
فارس : هيثم هر”ب
ادم : بتقول ايه طب ازاي
فارس : مش وقته الكلام دا يا آدم ابعت رقمه بسرعة
ادم : حاضر

 

راح فارس و جاب جاهز التتبع وحاطه فى اسورة و رجع البيت افتكر انه قال لحور تعقد عند عزة رن الجرس وهو مرعوب عليها هو من ساعة ما عرف موضوع هيثم وهو مش عارف يمنع قلبه من الخوف الشديد عليها
عزة : ازيك يا فارس تعال
فارس : حور هنا صح
عزة : اه جوا قاعدة بتذاكر عبال ما مستر علي يجي هو وهنا
فارس : طب معلش يا مرات عمي ناديها
عزة : ما تدخل يبني تناديلها بنفسك انت مكسوف ولا ايه دا بيتك ادخل وانا هحطلكوا الغدا
فارس : تمام
عزة : هي فى اوضتها جوا
فارس دخل الاوضة لاقى حور قاعدة على السرير دخل وفرد جسمه على السرير جانبها
حور وهي بتبصله : اقدر اعرف حضرتك قولتلي انزل اقعد عند ماما ليه
فارس ببرود : مزاجي قالي كدا
حور : تصدق انك با”رد
فارس وهو بيمسك ايدها وبيوقعـ”ها عليه : مقبولة منك يقلبي
حور : مالك
فارس : مفيش بس خايف عليكي
حور : من ايه

 

فارس قرر انه ميقولهاش عشان متخافش وتتوتر عشان الحمل وعشان الدراسة
فارس : مفيش يا حور كنتي بتذكراي ايه
حور : كيميا بحضر للدرس
فارس : تمام كمل وهو بيطلع العلبة اللى فيها الاسورة من جيب بنطلونه ممكن تقبلي دي مني
حور ببأبتسامة: واو دي جميلة اوي بس باين غالية اوي
فارس : مفيش حاجه تغلى عليكي يحبيبتى
حور : دي عشان عيد ميلادي بعد بكرة
فارس : لا دي هدية مني عادي هتقبليها
حور : اكيد طبعاً شكرا
فارس اخدها فى حضنه بقوة و هو مرعوب عليها
حور : انت بجد كويس
فارس : طول ما انتي جانبي انا كويس كمل وهو بيغمض عينيه ويقـ”بل رأسها متبعديش عن حضني يا حور انا والله اموت من غيرك
حور بأستغراب: طب ما انا معاك أهو
فارس : متقلـ’عيش الاسورة دي من ايدك ماشي
حور برقة : ماشي هي اصلا جميلة اوي وعاجبني جدا جدا
فارس : بقولك ايه

 

حور : ايه
استغفر الله العظيم الذي لا اله الا هو الحي القيوم و اتوب اليه ♥️
فارس بغمزة : ارن على علي واقوله ميجيش انهاردة
حور : ليه
فارس : الصراحة حبيت الوضع وعايز نفضل كدا
حور بخجل : طب سابني بقى
فارس : ليه يا حور
حور : عشان احنا فاتحين الباب وماما لو عديت من قدام الاوضة هتشوفنا كدا
فارس : احنا مالنا يا حور يبنتي انتي مراتي وامك وامي والناس كلها عارفة والله يا حور انا ما في بعدني عنك غيرك اصلا
حور : حسسني بالذنب بقى وان انا مش زوجة صالحة لجوزها
فارس : لا عاش ولا كان اللى يقول كدا كمل وهو يقبـ”ل خدها بحب : انتي احسن زوحة و واثق انك هتبقي احسن أم انا هفضل طول الوقت فخور بأن قلبي مختارش غيرك
حور بأببتسامة: انا تقريبا بتثبت صح
فارس : هههههه على اساس ان فيه حاجه بتفيد معاكي هتفضلي تعاملني كدا لحد امتى طيب
حور : فارس
فارس وهو بيد”فن راسه فى عنقها: عيونه
حور : روح اقفل الباب بالله عليك امي لو شافتنا كدا مش هعرف أوري وشي ليها تاني
فارس بهمس : لا مش قادر ابعد عنك أصلا
حور : روح بقى

 

فارس : اسكتي بدل ما هنادي عليها انا بنفسي ومش هبعد
حور : لا خلاص كملت وهي بتمثل التعب ااه بطني
فارس بخوف شديد: مالك فيه ايه
قامت من على السرير بسرعة: وضحكت عليك
فارس ببأبتسامة: والله طب خدي بقى انا هوريكي
حور بصوت عالى نسبياً: يا ماما الحقي فارس العاقل الكبير بتاعكوا بيضـ’ربني
عزة : ايه دا فيه ايه انت بتعمل ايه فى بنتي
فارس بغمزة : اقولها كنت بعمل ايه
حور جريت عليه وحطيت ايدها على فمه: لا خلاص مش بيعمل حاجه يا ماما
عزة : ريحي جوزك يا حور واعقلي شوية انتي دلوقتي متجوزة وكلها كام شهر وهتبقي أم
حور بدموع : حاضر
فارس : خلاص يا مرات عمي فيه ايه احنا بس كنا بنهزر مع بعض و مين قالك ان حور مش مريحيني حور دي احسن زوجة والله وانا اسعد واحد وانا معاها و حقيقى تسلم تربيتك ليها
عزة بصتله وابتسمت وسابتهم وخرجت

 

فارس وهو بيمسح دموعها: خلاص يحبيبتى هي بس عايزة مصلحتك متزعليش
حور وهي بتحضنه: شكراً
عزة : احم
حور بعدت بخجل وهي بتبص فى الأرض
عزة : علي و هنا برا
فارس : تمام يلا يا حور
عزة : مش هتتغدوا
فارس : وقت تاني بقى يا مرات عمي عشان معياد الدرس
طلعوا شقة فارس و حور وبدأ علي الدرس
علي : انا كدا خلصت استأذن انا بقى
فارس : لا طبعاً ودي تيجي انتوا لازم تتاخدوا معانا
علي : مفيش داعي
فارس : لا طبعاً هتتغدوا ونعقد نتفرج على فيلم كمان لو سمحت يا مستر علي البنات متوترين من قرب الامتحانات خلينا نهون عليهم شوية
علي وهو بيبص لهنا بحب : تمام
فارس : حور ممكن تساعدينى
حور : اه تمام
فارس : خدوا راحتكم البيت بيتكم

 

خد فارس حور و رحوا المطبخ وفضل علي وهنا قاعدين فى الصالة
علي : احم هنا انتي كويسة
هنا : اه الحمد لله ليه فيه حاجه
علي : اصلك فضلتي ساكتة طول الطريق ودا مش من عاويدك يعني
هنا : هو حضرتك تعرفني انا دي تاني مرة اركب معاك فيها
علي : انتي بتتكلمي كدا ليه بجد
هنا : دي طريقتي اللى مش عاجبه ميتكلمش معايا
كان لسه هيتكلم بس فارس قاطعه
فارس : يلا يجماعة الغدا جاهز
اتغدوا مع بعض وخلصوا وحضروا فيلم
فارس: حقيقى نورتونا انهاردة
لا حول ولا قوة الا بالله العلي العظيم ♥️
علي : شكراً يا فارس يلا يا هنا
هنا : انا هعقد مع حور شوية حضرتك امشي انا هاخد تاكسي
علي بضيق : تمام
خرج علي فارس و حور بصوا لهنا بأستغراب من طريقتها فى الكلام مع علي
حور : هو فيه ايه
هنا : مفيش يلا انا همشي هبقى اكلمك بعدين
حور : ماشي

 

فى ظهر اليوم التالي هنا رنيت على حور
حور: الو
هنا : حور عايزكي ضروري تيجي معايا المول
حور : ليه
هنا : خطوبة اسراء اختي اتقدمت وأنا لازم اروح انهاردة اجيب الفستان
حور : امم طب استني هرن على فارس ابلغه
هنا : ماشي بس بسرعة يا حور انا جايلك دلوقتي
حور : ماشي
رنيت حور على فارس كذا مرة بس موبايله مغلق سمعت جرس الباب وراحت تفتح
هنا : انتي لسه ملبستيش يا حور
حور : برن على فارس و فونه مغلق شكله فى عملية اعمل انا ايه دلوقتي
هنا : طب البسي واحنا هنفضل نرن عليه لحد اما يفتح
حور : ماشي
كانت واقفة قدام المرايا وبتعدل نقابها بصيت على الاسورة
حور : البسها لا خايفة تقع مني دي غالية اوي وكمان من فارس مش هلبسها و خلاص
خرجت كانت هنا قاعدة فى الصالة

 

حور : برن عليه مقفول برضوا
هنا : طب قولي لخالتو عزة وهي تبقى تبلغه اما يجي
حور : تمام
حور بلغت مامتها وبعد الحاح منها عزة وافقت بس قالتلها تفضل ترن على فارس عشان تبلغه انها خرجت لانه منبه على الكل ان حور متخرجش من غير اذنه
وصلت حور و هنا المول
حور : هنا انا خايفة اوي من فارس لو عرف اني خرجت من غير اذنه هيزعقلي جامد
هنا : طب ما احنا رننا عليه كتير يا حور و مفيش فايدة هنعمل ايه اكتر من كدا
حور : ربنا يستر
هنا : واو شوفتي المحل دا فيه فساتين جميلة اوي تعالي نشوف
هنا راحت و حور كانت ماشية وراها بس وقفتها ست كبيره كانت شايلة شنط كتير فى ايدها
: بالله عليكي يبنتى ساعديني انا مش قادر اشيل كل دا
حور وهي بتاخد الشنط : هاتي يطنط اوصلهملك فين

 

: تحت يبنتي العربية واقفة فى جراچ المول
حور : تمام
نزلت حور معاها و رحوا الجراچ وفجأة جيه حد من ورا حور و حط قمشة فيها مخـ’در على فمها و انفها

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية جنون الحب)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى