رواية جنتي الفصل الثالث 3 بقلم لوجين ياسر
رواية جنتي الجزء الثالث
رواية جنتي البارت الثالث
رواية جنتي الحلقة الثالثة
جنه بصدمه: مم.. مازن
مازن بضحك وراح يحضنها : وحشتيني اوي يبت الايه
جنه بضحك و حضنته: وانت كمان اوي انت جيت امتى
“مازن كان مسافر فرنسا”
مازن:جيت من شويه
“كل ده وهي في حضنه”
و هوب الباب اتفتح
اسر: هو ايه الي بيحصل
جنه:اسر بيه
مازن باستغراب : مين ده يا جنتي
اسر بشرار يطلع من عيونه و غيره لا يعلم سببها: هي مش جنتك
مازن:انت مالك انت
جنه:خلاص يا مازن معلش اسر بيه ثواني افهمك
بس كان اسر سبها ومشي
جنه:والنبي ثواني (الحلف بغير الله شرك انا كتبت كدا عشان الناس تعرف بس)
اسر بغضب وغيره: انتي رخي**صه اوي
جنه بصدمه:**********
في مكان مجهول
:لازمن نچيبها دي هتچيب العار لينا
:معلشي يبوي هي كان من حجها تدروس بردك
(انا اسفه اوي لو بغلط في كلام الصعيدي بس اعزروني يعني)
:وه انت عم تجول ايه انت اتچنيت يا محمد البت ملهاش غير بيت چوزها ولا هي عشان بنت خالك يعني
محمد ابن خال جنه: لا والله يبوي بس انا بحاول أهديك عشان چدي لو عرف هيجتلها
قاسم والد محمد:لاع چدك لازمن يعرف منا عشان لو عرف من غيرنا انت عارف ممكن يعمل اي
محمد باستسلام: حاضر يبوي
عند اسر
جنه بصدمه: انت انا بعدين اتكلمت بانفعال انت ازاي تقول عليا كدا افهم الاول
اسر بعصبيه:انتي بتزعقيلي
جنه بخوف من منظره:لا لا بس عايزاك تف…
وقبل ما تكمل كلامها سبها ومشي
جنه:افففف اعمل اي وانا مالي ميولع انا عايزه ابرر ليه لي طز لا بردو هياخد عني فكره وحشه
عند اسر كان قاعد عل البحر ولقى الي بيحط أيده عل كتفه
اسر:********
في الصعيد
محمد بخوف من جده فهو العمد : چدي عايز اجولك على حاچه بس معلشي متتعصبشي ماشي
الجد بجمود:جول وخلصني
محمد كاد أن يقول لكن وقفه صوت ام جنه
ام جنه اسماء: محمد يا محمد
محمد:ثواني بس يا چدي
محمد:نعم
اسماء:ينفع بس تچبلي حاچات بسرعه
محمد وقد عرف انها لا تود أن يعرف جده
محمد:حاضر
عند اسر
اسر : عايز اي يزفت
مازن: على فكره انت غلطت في حق جنه انا ابقى ابن خالتها و اخوها في الرضاعه وكنت مسافر من تلت سنين
اسر بصدمه: ببب…بجد
مازن: والله العظيم
اسر حط أيده على رأسه و ضرب أيده في الصخر انجرحت
اسر:افففف انا غبي ازاي مسمعتش منها وقولت انها رخيص**ه
مازن:انت بتحب جنه صح
اسر بلعبكه في كلامه:لا انا لا لا مش بحبها
مازن بضحك:يعم عادي منا بحب صحبتها
اسر : اف مش عارف
مازن: طب لما تعرف تبقى قولي وانا اسعدك
وسابه ومشي كام خطوه
اسره:ايوه بحبها ومش بس كدا بعشقها كمان
مازن بابتسامة وكأنه يعرف أنه سوف يقول هكذا
مازن:اشطا اديني ودنك
مازن:***********
اسر:احيه انت هتعمل كدا عشاني
مازن بضحك:عشانك اي يعم عشان جنتي
اسر بغضب وغيره:هي مش جنتك
مازن:مبراحه يعم مبراحه انت اصلا اسر ملكش عاذه (براعيه حزلقوم😂😂😂)
اسر سابه ومشي
عند جنه
جنه بدموع : يا ورد بيقول اني رخيص**ه
ورد بحزن على حال صديقتها: معلش يقلبي ثم أكملت بمرح بس شكل الواد عينه منك وانتي كمان
جنه بلعبكه:لا طبعا
ورد بتمثيل الزعل:ماشي يا جنه
جنه : أيوه يا ورد بحبه اوي
ورد بخبث: طب اي رايك نعمل خطه عشان
ولم تكمل كلامها
جنه بضحك:لا لا ارجوكي بلاش خططك
ورد بتذكر: ايوه صح يا جنه تعملي ايه مع أهلك
جنه بحزن: يلهوي انا نسيت خالص افف
ورد :ما هو مش هينفع كدا
جنه:عندي فكره وهياني اقولهم اني اتجوزت واجيب اي واحد عل أنه جوزي
ورد: لا لا يا جنه دي هتوديكي في داهيه
جنه: طب اعمل ايه
ورد:اتصلي ب محمد واساليه جدك عرف ولا لا
ترن ترن
محمد بنوم:اف الو
جنه:ازيك يا محمد
محمد : ورد ازيك عامله انا كويس
جنه:انا تمم الحمد لله انا خلصت الكليه بتاعتي
محمد:طب كويس
(محمد بيتكلم عادي عشان هو كان بيدرس في القاهره)
جنه:طب محمد عايزه اسالك سؤال
محمد وقد خمن ما هو: اتفضلي
جنه:انت قولت لجدي اي
محمد:قولناله انك سافرتي مع مازن
جنه بفرحه : طب كويس نرجع انا ومازن سوا
محمد بفرحه: هو جه
جنه: اه الصبح خلاص هكلم مازن ونشوف هنيجي امتى
محمد:حولو تيجو في اقرب وقت
:بتكلم مين يا محمد ومين الي ييچو في اجرب وجت ومش بتتكلم معاهم زينا ليه
محمد بصدمه:********
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية جنتي)