روايات

رواية جميله ولكن عنيده الفصل السادس 6 بقلم زهرة البستان

رواية جميله ولكن عنيده الفصل السادس 6 بقلم زهرة البستان

رواية جميله ولكن عنيده البارت السادس

رواية جميله ولكن عنيده الجزء السادس

رواية جميله ولكن عنيده
رواية جميله ولكن عنيده

رواية جميله ولكن عنيده الحلقة السادسة

ليل دخل لسلمي بسرعه وقال بغضب يرج المكان:اييه الصور دي يا ابله
الممرضه بزعيق:مينفعشي كدا يا استاذ المريضه لسه فايقه اتفضل اخرج برا
ليل بزعيق:ملكيش دعوه غوري من وشي بدل ما اهد المستشفي دي علي دماغكو غورو محدش يبقي هنا فاهمين
سلمي بصتله بضعف وقالت:صور اي اللي بتتكلم عليها
ليل:خدي شوفي شوفي يحضره الشريفه صورك الزب*اله
سلمي عيطت وهو اتعصب اكتر
سلمي بعياط:اشوف اي انت عبيط ولا انت مبتشوفشي يعني انا مش فاهمه انتو عايزين اي اطلع برا واكلمت بزعيق اطلع
ليل راح مسكها من ايديها وقال بغضب:مهو اللي فيكي ده عقاب علي القذ*رات اللي كنتي بتعمليها
سلمي صوتت في وشه وقالت:اطلع برا معتش تيجي هنا فاهم غور يلااا
الدكتور ايجي ودخل شد ليل خرجه برا وقله بغضب:مينفعشي كدا حضرتك البنت لسه خارجه من عمليات
ليل:انت مالك انت انت تقربلها ولا حاجه انت ملكشي دخل فاهم

 

الدكتور بغضب:اوعي لكلامك يا استاذ انا دكتورها وانا اللي مسؤول عن حالتها واتفضل يلا احسن ما انادي امن المستشفي هو اللي ييجي يخرجك
ليل بصله باستحقار وقال:وريني كدا وانا اهد المستشفي ده فوق راسكو
_____
مي بعياط:امير رد عليا
امير بوجع:انت لسه هتبصيلي خلصي نادي حد يساعدني
مي بصتله وعيطت وقالت:انت تستاهل اللي بيحصلك ده بقي الوس*اخه دي تطلع منك انا بكرهك وهسيبك كدا تتوجع عشان تعرف ان حقي مش هيروح يا امير ولسه اللي جاي وسبته ومشيت
امير بغضب:يبنت،،،،، والله لاربيكي انتي لسه شوفتي حاجه
_____
كمال:امينه حضرتي الاكل
امينه بقرف:اه احطه ليك
كمال بصلها بضحك وقال:فكي بوزك ده احسنلك انا ممكن امح*يكي خالص اسمعي الكلام بسكات
أمينه بغضب في نفسها:والله يكمال لاعرف الكل باللي عملته زمان داريت عليك وانت متستاهلشي جيت عليا انا كل مره مش هرح*مك صدقني
_____

 

لين بعياط:بقي يخالد هو يكلمني كدا ليه امال اللي كان بينا زمان ده يتسمي اي يعني الفتره اللي ارجعها يكون هو نساني ومش طايقني حتي
خالد:بصي يا لين انت عارفه انك السبب ومتستنيش منه حاجه دا فضل يتحايل عليكي تفضلي جمبه من سنتين وانتي صممتي تسيبيه لوحده وانتي عارفه باللي كان فيه انتي الغلطانه مش هو هو مش فكر ياذيكي هو بيدي رده فعل من اللي حصل
لين بعياط:بس انا مشيت عشان اللي سمعته وكنت عايزه اغير جو
خالد:لييين انتي مشيتي وانتي متاكده انه بريء وانا جبتلك دليل كمان انتي ماشيه بمزاجك اقلك مشيتي ليه عشان كان خسر كل اللي حيلته مش مشيتي عشان غلط ولا مشيتي عشان زعلانه انتي لقيتي نفسك هتعيشي مع فقير قلتي لما الحق نفسي وبعدين فين حبيبتك اللي حبتيه هناك ولا هو سابك لمؤاخذه
لين بصتله باستغراب وهو قال بضحك:متقلقيش كل خطوه من اول شهر رحتي ليل كان عارف بيها وهو من لحظتها نساكي او هو اصلا عرف ان كل اللي كان بينكو مصلحه منك انتي يبقي مترجعيش تجيبي الغلط عليه انتي اللي خاي*نه يلين
لين بغضب:خلاص يخالد انا غلطانه اني اتكلمت معاك اساسا وهتشوف هرجعه ليا تاني ازاي
خالد بغضب:وانا مش هسمحلك تدمري حيات صحبي من تاني كفايه اللي شافه مره منك
لين بمكر في نفسها:وانا مش هسيبه مش هسيبه غير لما يكون ليا واخد اللي عايزاه وبعد كدا ميلزمنيش
____

 

مي:خلاص يسلمي كفايه والله ده انسان معندوش د*م
سلمي بعياط:وهو ازاي يصدق كدا عليا
مي:وهو ميصدقشي ليه ده صاحبه وبعدين انتي مالك بيه ما يولعو سوا ولا تكوني حبتيه ولا اي
سلمي:احبه لا مستحيل وبعدين هو ازاي هيتقبلني وانا معتش بشوف
مي:متقلقيش يسلمي فتره وتعدي وتعملي العمليه وتكوني احسن من قبل كدا سلمي انتي سكتي ليه سلمي ردي عليا وو

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية جميله ولكن عنيده)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى