روايات

رواية جميله ولكن عنيده الفصل السابع 7 بقلم زهرة البستان

رواية جميله ولكن عنيده الفصل السابع 7 بقلم زهرة البستان

رواية جميله ولكن عنيده البارت السابع

رواية جميله ولكن عنيده الجزء السابع

رواية جميله ولكن عنيده
رواية جميله ولكن عنيده

رواية جميله ولكن عنيده الحلقة السابعة

ليل:نعم انت بتقول اي
،،:بص مش هقلك غير ان صور سلمي متفبركه وانا اللي عملهم لامير بس هو كل*ب ومكمليش فلوسي فقررت اقلك
ليل بغصب:يولااد الك***والله لاق*تلك يا امير ورحمه امي ما هرح*مك ثم كمل بغضب:وانت عايز اي انت كمان
،،:٥٠ الف يتحولو علي الرقم ده والا هوزع صورها اللي معايا
ليل بزعيق:عشان اق*تلك يروح امك الفلوس هتوصلك والصور تتمسح وان لقيت معاك صور بعد كدا او لقيت مع حد تاني همحيك فاهم
،، بطمع:حاضر يباشا
_____

 

دخليها اوضتها يمي انتي هتفضلي معانا يبنتي واللي تحتاجيه تعالي قوليلي انا زي ابوكي ماشي يسلمي
سلمي:ماشي يخالو انا كنت عاينه فلوس علي جنب مي هتجيبهم عشان فلوس علاجي والعمليه وكل اللي نحتاجه
خالها بحده:فيه اي يسلمي هو احنا مش قد المقام ولا اي ولا نتي مش بتعتبريني زي ابوكي ولا اي مفيش الكلام ده أنتي بنتي ومش واخد حاجه عيني فلوسك دي يحبيبتي
_____
امينه بهمس:الو يليل
ليل بغضب:عايزه اي بتتصلي لييه انا مش قلتلك مش عايز اسمع حاجه تخصك
امينه بهدوء:فيه ايه يا ليل دا انا اللي مربياك تو تو انت اتربيت اصلا
ليل بزعيق:بصي يست انتي انا سكتلك عشان انتي مرات ابوي انما غير كدا كنت ندمتك انك عرفتيني اصلا
امينه بقرف:بص انا هقلك حاجه بعيد عن كلامك ده كل اللي هقوله ان انت عندك بنت عم دور عليها واوعي تعرف ابوك اني قلتلك ولم تكمل كلامها وكان حد مسكها من شعرها من ورا
امينه بخوف:فيه اي يكمال
كمال بغضب:بنت عم مين كنتي بتكلمي مين يم*را انتي

 

امينه بتوتر وكدب:كنت بكلم جمال بيدور عليها يشوفها عايشه فين في اي يكمال احنا مش متفقين علي كدا سوا
كمال بهدوء:اممم بس اوعي تلعبي عليا يا امينه مش هخلي حد يعرفلك طريق
امينه:هلعب عليك ليه يخويا تحب اعملك كبايه قهوه تروق مزاجك
كمال بقرف:ماشي وبسرعه عشان خارج
_____
ليل لخالد:اعمل اي انا مش فاهم ازاي ليا بنت عم وابويا ليه هيخبي
خالد:مش عارف بس متصدقشي مرت ابوك انت عارف ان هيا بتكرهك واكيد تقصد توقع بينكو ولا حاجه
ليل بشك:بس دي كانت بتكلمني وهي خايفه مش عوايدها ولما ابوي قرب قامت مخترعه حاجه تانيه اكيد فهي حاجه في الموضوع ده
خالد:طب اهدي واحنا هنفهم كل حاجه
ليل:نفهم اي ابوي قلي ان بنت عمي مات*ت معاهم ازاي هتكون عايشه انا قعدت سنين اتعذب انها ما*تت وفي الاخر تطلع عايشه
خالد:ربنا يسهلها يليل المهم دلوقتي انت هتعمل اي
ليل:نا هروح لسلمي
خالد:هتروح تعمل اي انت مش ناسي اخر مره حصل اي بالله عليك خليك متروحشي كفايه اللي فيها
ليل:ما انا هروح اعتذرلها علي اللي حصل
خالد:اانا مش فاهم اللي بينك وبينها انا همشي وياريت متعملشي حاجه تندم عليها يصحبي
_____
مي:هو انت ايه اللي جابك هنا لو سمحت امشي
ليل بضحك:فيه حد يطرد ضيوفه من علي الباب
مي بهمس:اسكت دي لو سمعت صوتك مش هنقدر عليها دي نفسها تقت*لك
ليل:ما انا عارف بس انا عايز اشوفها ضروري

 

سلمي بصراخ من جوا:مين يمي
ليل دخل ليها ومسك ايديها سلمي بعدت ايدها بسرعه وقالت:انت مين وازاي تمسك ايدي كدا
ليل:امم وعرفتي اني راجل ازاي
سلمي بصراخ:اطلع برا يحي*وان ومعتش تيجي هنا تاني
ليل:استغفر الله العظيم هو ده اكرام الضيف
سلمي:هتمشي والا ليل بمقاطعه:والا اي يسلمي هانم
سلمي قعدت تحسس باي حاجه حواليها لعند لما مسكت فازه وحدفتها
ليل بصدمه:يخربيتك دي كانت لسه هتيجي فيا اي يسلمي فيه اي يحبيتي انتي عايزه تخلصي مني ولا اي
سلمي بصراخ:حبك برص يبعيد
ليل بضحك:علي الاقل البرص احلي منك
سلمي:ميييي تعالي بسرعه شيلي الشخص ده من هنا بدل ما ام*وت نفسي دلوقتي
ليل:بصي يسلمي كفايه بقي انا جاي اعتذرلك علي اللي حصل
سلمي ضحكت بسخريه:تعتذر علي اي هو عاد ينفع اتفضل امشي بالله عليك امشي مش عايزه اتكلم معاك ياخي
ليل قرب منها وسلمي كانت حاسه بانفاسه مسك ايدها وهي حاولت تبعدها
ليل:طيب اهدي عشان متتعبيش انا اسف والله انا غبي مبفكرشي يستي اعملي فيا اللي انتي عايزاه بس متزعليش مني
سلمي سكتت وهو كمل كلامه:اي رايك نبقي صحاب
سلمي بهدوء:ماشي
ليل حضنها بدون كلام سلمي بعدته وقالت:فيه اي يعم انت ابعد كدا بلاش شغل المحن ده
ليل بضحك:انت بنت يسلمي متاكده يعني

 

سلمي:لا انا كابوسك يروح،،،
ليل بتكشيره:طب ليه الغلط بس خلاص يستي انا ماشي
سلمي:استني انا اسفه معلشي مبعرفشي امسك نفسي استحمل انت بقي مش انت اللي اخترت نبقي صحاب
ليل:ماشي يستي انا همشي يلا واه حكايه الصور اتحلت متقلقيش
سلمي:صور اي مش فاهمه انت كنت بتتكلم عن اي
ليل:لا متاخديش في بالك بقلك لسه اسبوعين وهتسافري تعملي العميله
سلمي:امم عارفه
ليل:انا مش عايزك تزعلي لو ربنا مااردشي والعمليه منجحتشي
سلمي بصتله بدموع وسكتت
ليل حاول يضحكها:اي ده دي الانسه سلمي طلع عندها د*م وبتعيط
سلمي بزعيق:استغفر الله العظيم غور يليل غور بدل ما اتغابي عليك
ليل خرج:خلاص يستي انا مشيت اهو بكرا هجيلك ماشي يقمر يلا سلام
بعد ما ليل مشي

 

سلمي قعدت تضحك علي كلامه ولكن بعد فتره في حد خبط علي الباب ودخلو بهمج
سلمي:انتو مين وعايزين اي
،،:عايزينك وقام شيلها وهي كانت لسه بتصرخ ضربها علي دماغها جامد وركبها العربيه
مي جريت وراهم بصراخ ولكن ملحقتهمشي وو

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية جميله ولكن عنيده)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى