روايات

رواية جميله ولكن عنيده الفصل الثالث 3 بقلم زهرة البستان

رواية جميله ولكن عنيده الفصل الثالث 3 بقلم زهرة البستان

رواية جميله ولكن عنيده البارت الثالث

رواية جميله ولكن عنيده الجزء الثالث

رواية جميله ولكن عنيده
رواية جميله ولكن عنيده

رواية جميله ولكن عنيده الحلقة الثالثة

سلمي بصراخ:كفااايه ابعد هيموت في ايدك
ليل زقها وقلها بغضب:ابعدي ولا انتي عجبك الكلام ما انتي وس*خه زيه
سلمي ضربته قلم وقالت بغضب:انت لتاني مره تقلي الكلام ده وانا سكتالك بس انت انسان مريض كل اللي دماغك القذرات اللي زيك وانا مش من اخلاقي ارد علي واحد زيك قلي بقي غلطي في ايه انا حتي لبسي لما غيرته ملبستش خالعه زي صحابك دول ولا رحت كباريه مثلا ولا انا اللي بخلي الناس كلامها يبقي غلط انا مش عشان سكتالك يبقي بثبتلك ان كلامك صح لا فوق انا ممكن دلوقتي اخلي كل اللي موجودين يضحكو عليك واخلي منظرك وحش ها مش هعيد كلامي تاني ومعتش عايزه اشوف وشك قدامي فاهم
ليل بصلها بغيظ وخرج من المكان خالص ولين جريت وراه
لين بزعيق:ليل ليل استني ليل:لو سمحتي يا لين ابعدي عني دلوقتي انا مش عايز اتكلم مع حد
لين بغيظ:انت تعرف البت دي منين
ليل بصوت عالي:قلتلك مش عايز اتكلم مع حد وبعدين انتي مالك اعرفها معرفهاش انتي ليه بتددخلي وتسالي في حاجه متخصكيش فوقي انتي مش حاجه في حياتي عشان كل صغيره وكبيره عايزه تعرفيها
لين عيطت وسبته ومشيت
ليل ضرب العربيه بغضب وقال في نفسه:غبي غبي انت ليه بتعمل كدا بتكرهم فيك ليه
_____

 

 

سلمي بعياط:كفايه يمي انا مغلطتش كفايه انا تعبت
مي:سلمي انتي بنت عمتي وصاحبتي بس لازم تعتزري من لين عشان خاطري والنبي يسلمي
سلمي:انت واعيه للي بتقوليه مي متخلنيش اخسرك فاهمه
مي بغضب:يعني هو انا بعد ما اتلميت للشله هيطردوني منها يسلمي انا مش عايزه اخسرهم
سلمي بغضب:وتخسريني عادي سلام يمي لما تفوقي ابقي اعرفي ان ليكي صاحبه خساره اني سمعت كلامك ووصلت للحاله دي وكمان عايزاني اعتذر منهم شكرا يبنت خالي شكرا سلام
سلمي مشيت وهي بتعيط ومي كمان عيطت هي مكنتشي عايزه تقول كدا بس امير خطبها هو اللي جبرها
فلاش باك
امير بغضب:انت تخلي صحبتك تيجي تعتذر من كل اللي هنا فاهمه يمي
مي بغضب:انت بتقول اي يا امير مستحيل هي مغلطتش في حد هما اللي غلطو وكمان هتعتذر اوعي لكلامك
امير بغضب:بقلك اي يا مي انتي عارفه لو محصلشي كدا هسيبك فاهمه
مي بضعف:انت بتقول اي يا امير متعملشي كدا ارجوك
امير:انتي حره يمي الظاهر انك مش عايزاني اصلا لو كنت عايزاني كنتي سمعتي كلامي
مي بعياط:والله عايزاك بس مش هقدر اعمل كدا بالله عليك تنسي اللي قلته انا هعملك اي حاجه تانيه بس تنسي الكلام ده
امير بخبث:هتعملي اي حاجه طب بصي يستي يا اما هتروحي تقوليلها تيجي تعتذر يا اما بقي تجيبيها للعنوان ده صاحبي ينتقم منها علي اللي حصل ويبقي انتي كدا حبيبتي وكل حاجه بالنسبالي يا اما بقي كل اللي بينا ينتهي وصورك دي تتبعت لابوكي وكمان تتنشر

 

 

مي بصدمه:ينهار اسود انت جبت الصور دي منين
امير:جبتها وخلاص يحبيبتي يلا اسمعي الكلام احسن
مي بضعف:ماشي يا امير بس هتسمح الصور دي بعد لما اعمل اللي انت عايزه
امير:حاضر يحبيتي انا برضو مش هضرك انتي عارفه اني بحبك
مي بقرف:تمم انا ماشيه
عوده من الفلا باك
مي بعياط:انا اسفه يسلمي مش بايدي حاجه والله انا مغلطتش في حاجه انا مش عارفه الصور دي ازاي ايجت معاه انا اسفه يارب تسامحيني
_____
امينه:عايشه ازاي مش فاهمه
كمال:عايشه يا امينه يعني كل اللي عملناه في الفاضي فيه ناس خدوها وربوها ده كل اللي عرفته بس الناس دي اختفت دورت عليهم كتير مش لقتهم
امينه بصوت غاضب:بس اكيد يعني مش هتعرف يكمال ولا ممكن تيجي هنا
كمال:هشش اسكتي يمره لو حد عرف هنا هتبقي نهايتنا اسكتي خالص
امينه:ماشي يكمال اما نشوف اخرتها
______

 

 

ليل روح البيت ودخل وهو سكران
كمال:كنت فين يا استاذ ليل هو انت محدش حكمك
ليل:هششش بلاش انت اللي تتكلم يبوي
كمال:انت بتكلمني كدا ليه يلا فوق انا ابوك انا سيبك تعمل اللي علي مزاجك لكن هتسوق فيها هسكر عضمك فاهم
ليل بغضب:اممم طيب يبوي مش لما تكون كويس تبقي تحكم عليا ولا ناسي البنت قاطعه كمال وقال:اسكت يكلب غور من وشي وانا هعرف احاسبك كويس يا ليل
_____
سلمي مشيت محبتشي تروح للبيت فضلت ماشيه علي الطريق وهي مش فاريقه وكل اللي في دماغها كلام ليل عليها وكلام مي اللي قلته ليها
سلمي بعياط:كفاايه محدش حاسس بيا اصلا ولا حد مكاني حرام عليكم انا بكرهكم مش عايزه حد في حياتي
وهي ماشيه وبتعيط بتيجي عربيه تخبطها وبينزل الشخص اللي فيها وبيقول بصدمه سلمي ووو

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية جميله ولكن عنيده)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى